Bästa? små/liten telefonen idag?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Mozze, 8 sept 2021.

  1. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag sitter med en Samsung s9+ idag som jag känner själv är i större laget(så klart är detta smaksak så var snäll och kom inte in och mät era telefonsmaker här :P). Vad finns det för alternativ på marknaden när det kommer till små telefoner?säg max 150mm på höjden? min s9+ är 155mm.


    Jag söker efter nästa telefon men jag är lite vilse i djungeln av telefoner, Det behöver inte vara topp-segment även om det hade varit nice men jag prioriterar storleken denna gång och därefter prestanda.

    tacksam för tips.
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 348
    Mottagna gillanden:
    17 819
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    S21 är 151.7mm på längden (höjden). Asus Zenfone 8 är mindre än 150mm på längden. Annars är det nästan bara iPhone modeller se Prisjakt här Pixel 5 och Pixel 4a är också mindre än 150mm men då måste man importera från annat EU land
     
    Kristy och Mozze gillar detta.
  3. Oliver93

    Oliver93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Letade själv länge efter en mindre mobil men finns inte mycket under 150mm om man inte vill köra på iphone. Hittade tillslut Jelly 2, som endast mäter 95mm på höjden. Dock ett steg ner i prestanda jämfört mot S9an. Jelly 2 - Small Android 10 Phone (General)
     
    Mozze gillar detta.
  4. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Asus Zenfone 8? 148mm på höjden.

    Annars iPhone 12 eller 13 Mini om du inte är låst vid Android.
     
    bernard och Mozze gillar detta.
  5. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER


    Jag hade mer eller mindre missat S21an faktiskt, ska kika på den och asus Zenfone 8! Tack :)
     
    bernard gillar detta.
  6. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    115
    Den verkar ju inte så dum. Har du köpt den oxå? Om du gjorde vad tycker du om den?
    Väldigt konstigt att inga av de kända märkena har ngn telefon i denna mindre storlek
     
    bernard gillar detta.
  7. Oliver93

    Oliver93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Ja man tycker ju att någon tillverkare ska kunna släppa en med 4 eller 5 tums skärm..
    Har haft den i lite mer än ett halvår. Har fått tre eller fyra uppdateringar, säkerhetspatch från maj nu så är mer än vad jag förväntade mig från en mindre tillverkare gällande uppdateringar. Fingeravtrycksläsaren är rätt kass och kameran lämnar väl en del att önska men i övrigt har den fungerat bra och jag är nöjd :)
     
    Mozze, Kristy och pvee gillar detta.
  8. Lias08

    Lias08 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    658
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15
    Telefon 2:
    iPhone SE
    Jag säger bara Pixel 4a, snabb, liten, bra kamera, perfekt format för bara 3500kr!

    Den har inte senaste OG-chip eller 10 olika kamera men jag har haft min i några månader och om jag ska vara ärlig vet jag inte om jag vill byta den mot kommande Pixel 6 eller 6 Pro.

    Använder man mobilen som jag, surfa, koppla den i bilen med Android Auto och lyssna på musik eller podcast, ta nån bild då och då så Pixel 4a är bästa luren dessutom perfekt för aktiva människor som går på gym eller tränar, den är så pass liten och väger lite att man märker knappt att man har mobilen med sig.

    Senast idag fick jag säkerhetsuppdatering av Google och med Android 12 blir den som en ny lur :)
     
    Mozze, Kristy och flipp gillar detta.
  9. haren8

    haren8 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2012
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem. Helt omöjligt att hitta lagom stora telefoner.

    Jag väntar in iPhone 13 mini. Hoppas att batteritiden duger. Då smäller jag till!

    Plan två för min del är att köpa en Sony Experia Ace 2. En telefon som är i perfekt storlek med lagom bra specifikationer. Finns endast till salu för den japanska marknaden men går att beställa från Zenmarket för ca 150 euro.
     
    Kristy gillar detta.
  10. Mozze

    Mozze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    1 380
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Min kollega har skaffat sig en Iphone 12 mini, jag är så avis på storleken. Problemet är att jag är för bekväm i android-miljön och vill inte byta. Skulle gärna vilja ha en liten android telefon som ändå är någorlunda toppsegment.

    Iphone 12 mini mäter knappt 13cm.

    till och med Iphone 12 pro på 146.7mm är mindre än min S9+ ;s kanske dags och gå över to the darkside:D
     
    Last edited: 13 sept 2021