Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Du citerade både mig och en annan person... Vem av oss vill du ska förtydliga för dig vad vi menade?
     
    Oxygenic gillar detta.
  2. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Om du syftade på mitt inlägg, så menade jag att man just nu måste lägga till Care + manuellt när man ska uppgradera. Men när man gjort det så står sidan bara och tuggar/laddar och inget händer.

    Sedan läste jag på andra ställen att många som köpt Fold 3 och Flip 3 har haft problem med att lyckas registrera Care + via bl.a Samsung Members. Så jag spekulerade i att det är något strul med Care + i allmänhet.

    Och ja, jag vet att Care + ingår för oss Upgrade-kunder.. Men jag tänkte bara att man la det i varukorgen och sedan nollades det.
    Så gör Samsung via sin sida på andra erbjudanden. Man lägger till det, sedan dras det av automatiskt i kassan.
     
    Oxygenic gillar detta.
  3. stevraex

    stevraex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 4,5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4 Active
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Platta 2:
    iPad Air
    Övrigt:
    LG Urbane, Chromecast 2nd gen. Xperia V, Nexus 7 WiFi (2012)
    Idag från supporten:
    "Hej xyz,

    Tack för ditt mail!
    Tyvärr verkar vi ha tekniska problem i vår Upgrade+ Lounge. Vi jobbar hårt för att få det fixat och ber dig avvakta lite.
    Vi beklagar självklart fördröjningen men hoppas att du snart kan uppgradera till din nya telefon!
    Skulle du ha andra frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss igen.

    Ha en fortsatt trevlig dag!"

    Är sugen på en Fold men det är nästan så att jag börjar snegla på något annat, oklart vad för jag tilltalas av formatet.
     
    Drygore och bernard gillar detta.
  4. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag gillar att dom nu uppdaterat inne i upgrade-portalen att "FLIP 3 IS SELLING FAST!" jag skulle vilja med 100% säkerhet säga att den inte säljer en enda telefon via portalen iaf !. upload_2021-9-16_14-41-10.png
     
    Erske Grön, Oxygenic, Kristy och 1 annan gillar detta.
  5. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Tack för att du delar med dig. Vi får alla ungefär samma svar, mer eller mindre..

    Ingen annan som hört nåt nytt? Det går fortfarande inte att uppgradera som sagt. Jag vill verkligen ha en Flip 3, men är inte detta fixat imorgon, då köper jag fan en iPhone 13 Pro. För nu är jag sjukt less. Man missar ju kampanjer också när de strular såhär.. Tiden hinner gå ut.. Jag fick kriga för ett år sen när man skulle få en Galaxy Watch 3 när man köpte en Fold 2. Sju samtal och ett gäng mail tog det. Men fick klockan till slut..
     
    Cadoro gillar detta.
  6. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Haha, exakt! Jag såg det jag med. Det är nästan som att de sticker oss i ögat med simkorts-pinnen.

    "Vi säljer mängder av dessa, men inte till er i Upgrade Plus!".
     
    Oxygenic och Cadoro gillar detta.
  7. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Jag är också inne på att byta märke, någon som har koll på vad som är någorlunda likt?
     
  8. Erske Grön

    Erske Grön Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    15
    Jag väntar en vecka till. Funkar det inte då så blir det byte. Hittills är Samsung Upgrade en enda stor fars.

    Vet inte riktigt om man ska köra på en IPhone 13 Pro Max, Google Pixel 6 pro eller nya Xiaomi Mi11T Pro . Pixel 6an kommer kanske inte släppas i Sverige?
     
    Cadoro gillar detta.
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 697
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Pixel 6 kommer inte till Sverige, utan man får importera: Köptråden Google Pixel 6 - importera till Sverige
     
  10. TELEX

    TELEX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2021
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    31
    Är den här tjänsten aktiv? Om inte, när kan det tänkas att det startas igen?
     
  11. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 536
    Mottagna gillanden:
    2 805

    MINA ENHETER

    Om Samsung är ditt förstahandsval kan du väl köpa den via andra kanaler?
     
    Kristy gillar detta.
  12. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 623
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

    Varför är detta ett alternativ om man ej byter telefon en gång per år? Finns som sagt andra aktörer eller betala av på 24 månader hos andra. Eller har jag missat något?
     
    Kristy gillar detta.
  13. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Man betalar ett subventionerat (lägre) pris under 24 månader, inklusive Care + (drulleförsäkring). Ska man däremot ha den i längre än 24 månader är det knappt värt det. Man får en slutfaktura efter 24 månader på resterande belopp. Men byter man mellan månad 12-24 så är det en bra deal. Eller... Det hade kunnat vara det, om det inte strulat så in åt helvete!

    Vi är ett gäng befintliga kunder som försökt uppgradera nu i en månad nästan. För att inte tala om alla som försökt avsluta skiten, varpå det tagit månader i värsta fall. Och då har många fått mailat och ringt och jävlats många ggr.

    Jag gav det en dag till, och det fungerar fortfarande inte. Jag är sjukt less nu. Nu ska jag försöka avsluta mitt istället. Beställde en iPhone 13 Pro förut vid 14-tiden. Blir så otroligt irriterad på hur jag blivit behandlad som kund av Samsung. Och då pratar jag om bemötande av supporten och annat skit det senaste året.
     
    Klurre gillar detta.
  14. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Det är klart jag kan. Men jag har en Fold 2 på Upgrade sedan ett år tillbaka. Och man betalar ju mycket mindre per månad än om jag hade köpt den via andra kanaler. Otroligt subventionerat. Inklusive Care +-försäkring. Så min tanke var att byta till en Flip 3 nu, till ett extremt lågt månadspris. Men Samsung verkar inte vilja ha mig, och andra, som kund.

    Det blir ju en principsak också. Om källan själv håller på såhär, varför ska jag då köpa deras produkter från annat håll? Eller ens alls.

    Jag fick jävlas med dom för ett år sedan, och jag har fått gjort det nu igen (och man lär ju få göra det när man ska säga upp det nu också...).

    Läs igenom denna låååånga tråd, man blir mörkrädd av hur folk har fått hålla på. Och detta är alltså ett av världens största företag..

    Edit: Oops.. Jag såg nu att det inte var mig du citerade och svarade till. Sorry
     
    Erske Grön gillar detta.
  15. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det senaste från Samsung, vet inte om man skall skratta eller gråta.....

    "På grund av en teknisk förändring i den globala plattformen för Upgrade+ så har vi stött på tekniska utmaningar i Norden som tagit längre tid att lösa än vi hade kunna föreställa oss. Orsaken till problemen har bland annat varit kopplade till försäkringen Samsung Care+ som ingår i alla Upgrade+ för Norden men inte i andra länder. Vi jobbar för att hitta en lösning så snart som möjligt och förhoppningen just nu är att det ska vara helt löst till början av Oktober.
    //Saga"
     
    Kristy gillar detta.
  16. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Oktober?!?!?!
     
  17. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Oktober!?! Men seriöst... :(
     
  18. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Jag har ni beställt z flipen via tele2, jag kommer behålla min gamla Z flip och inte skicka tillbaka den till samsung, kommer bestrida vartenda faktura från sevenday, kommer dock skicka tillbaka dem om dem betalar tillbaka vartenda krona jag betalat hittils
     
  19. Erske Grön

    Erske Grön Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    15
    Drygore svarade redan utmärkt på din fråga (Se nedan). Jag håller helt med Drygore. Enda jag har att tillägga är att jag i min naivitet för 1.5 år sedan trodde att jag skulle få ett flaggskepp med en ny S20+ (ville ha en ny mobil efter att min förra Huawei inte längre skulle få några mjukvaruppdateringar). Men exynos990 är urkass sett i relation till att jag betalar flaggskeppspengar. Samsung har gjort mig otroligt missnöjd med avseende på produkt, tjänsten Upgrade-plus & dålig support. Samsung är inte längre ett förstahandsval. Jag brukar helt enkelt min konsumentmakt genom att inte längre ha Samsung som ett förstahandsval.

     
  20. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 536
    Mottagna gillanden:
    2 805

    MINA ENHETER

    Tolkade att Samsung var ditt förstahandsval då du ändå skulle ge det lite mer tid ifall det skulle lossna. Men lycka till med ditt val oavsett