Windows Phone 7

Diskussion i 'Off Topic' startad av Reconnnn, 11 okt 2010.

  1. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Kan nån utveckla detta gränsnitt som ser så jävla bra ut.
    Personligen såg jag bara ett rörigt interfejs med massa brickor som man kunde flytta.
    Att vissa får en WOW upplevelse över denna nalle måste utveckla vad det är som kändes bra och gärna förklara för en idiot som mig vad det är med gränssnitt vad det betyder.

    Jag har svårt att ge denna lur nått eftersom man inte fått känna på den.
    Även om vi sett youtube så känns ändå inte den som ett WOW upplevelse.
    Aja inte så jag ligger vaken på nätterna men ni som hyllar denna lur utveckla vad det är som är så bra med nallen .
    För dom w7 nallar jag sett då har inte inte det vart nån smoth interfejs.
     
  2. Boota

    Boota Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    tycker mest att gränssnittet verkar enkelt och helt annorlunda något annat jag sett tidigare på mobiler. det är kul att man vågar sticka ut lite. om det fungerar så bra som det verkar kommer nog en och annan att kunna sätta både äpplen och fryst yoghurt i vrångstrupen.

    jag tycker att det ser lätt ut att navigera. och det verkar som att man lätt fokuserar och kommer åt de saker man vanligast använder. nu går ju detta att lösa i android med alla startskärmar, men om det här gränssnittet blir bra kommer det nog bli ganska mycket enklare att använda en mobil.

    dessutom hjälper gränssnittet microsoft att särskilja telefonerna. kan tänka mig att många dras till den i butik för att den ser helt annorlunda ut på skärmen, provar lite och tycker att det verkar funka bra, och sedan fastnar för det.

    det jag ser som nackdelen är att man har leksakifierat gränssnittet lite. men som sagt. det är kul att någon vågar prova något nytt istället för att fortsätta på den inslagna vägen med ikoner/widgets. Dessutom bygger det här på att microsoft faktiskt lyckas att leverera ett fungerande gränssnitt. men om det funkar bra... då kommer nog winmo7 att kunna bli något av en blackberrydödare iaf.
     
  3. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Blackberry dödare blir man om man har ett fysiskt tangentbord. :)
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Kan du berätta varför du gillar päron mer än äpplen?

    Du är inne på mycket personliga åsikter nu och det kan bli problematiskt att förklara.

    Jag gillar gränssnittet tack vare att allt verkar flyta på otroligt bra samtidigt som det är otroligt interaktivt. Allt rör och flyttar på sig. Saker uppdateras i realtid.

    Så det verkar vara en bra mellanväg mellan Android- och iPhonevärlden i mina ögon! Det bästa av två världar så att säga. Men jag kommer ändå vänta något år innan jag köper den. Men eftersom det är ungefär så länge jag orkar vänta på att byta lur så blir det rätt perfekt då jag haft den nuvarande i två veckor.
     
  5. Ult

    Ult Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    1 147
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Lätt.
    Päron är torra eller övermogna.
    Ett äpple har en fast smak och finns i jättmånga olika sorter.
    Det finns söta sura och även stora som små.

    Och då snackar vi inte om Apple ;)

    Det är självklart att w7 säkert kommer bli en bra lur dock undrar jag av det lilla man sett hur man kan dra så stora slutsatser.
    Själv så har jag inte fått nån Aha upplevelse över det jag sett.

    Jag önskar själv att Android kunde satsa på en monsterlur som har allt det man söker.
    Ännu har inte den luren dykt upp utan det är mycket halvfabrikat som kommer ut känns det som.
    x8 är en i raden av billiga nödlösningar.
    Visst Desire hd verkar lovande dock känns den för stor för mig.

    Jag är inte alls en OS whore som bara kan tänka mig en android lur.
    Försöker vara openminded men det finns vissa saker jag inte köper och det är en iphone för det är ett slutet system + att deras syn på konsumenter gör mig lite illamående.

    Men jag tror nog att w7 kan bli en bra lur dock inte det jag sett ännu.
    Inget som jag sett alla fall men du kanske kan ge mig lite mer info på vad du har sett som gjort dig så övertygad ? :)
     
  6. coolof

    coolof Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag gillar GUI:t, det känns snabbt och nytänkande. Jag är osäker på det funkar bra i praktiken (det får väl recensionerna avgöra) men jag håller mig positiv så länge :)Jag får en del idéer till hur jag skulle vilja ha en Launcher till Android av det hela också. Kanske gör jag ett utkast någon gång :)

    Jag tycker också att fokusen på spel är rätt intressant och Microsoft har ju olikt Google och Apple redan en bra grund att stå på där.
     
  7. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Flytet är så förbannat läckert - så skall ett gränssnitt flyta, inte som Androids usla, ryckiga gränssnitt.

    WP7 är dock alldeles för fult, det där med matta fula enfärgade boxar är inte min grej för fem öre. Minimalism i all ära, jag älskar minimalism, men det skall göras på rätt sätt. Jag är säker på att det kommer snyggare skal (som påverkar HELA systemet, inte bara "hemskärmarna") förr eller senare, men fram tills dess så är det bara nejnejnej för min del.
     
  8. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ok, då vet jag varför du gillar en sak mer än en annan, men jag håller inte med! ;)

    Just därför är det svårt att förklara. Folk gillar olika saker av olika anledningar och blir mer eller mindre imponerade av större eller mindre saker.

    Jag blir imponerad av precis samma saker som du inte blir imponerad av. Jag har inte sett fler filmer än dig, antar jag, men det jag ser gillar jag skarpt. Som sagt flyter det på och verkar kunna formas efter eget tycke och smak. Dessutom verkar det kunna uppdateras, och synkas, på hela andra vis än på Android och IOS. Dessutom går allt i realtid. De har hårdvarukrav på tillverkarna av telefoner vilket gör att du alltid kommer ha en telefon som fungerar med gränssnittet.

    Så, som sagt, de har alltså tagit det bästa av två världar. iPhones sätt att bygga det flytande och utan hack samtidigt ihoppluttat med Androids öppna sätt att se på hur man själv personifierar sin telefon. Och detta i ett snyggt paket dessutom. Perfekt!
     
  9. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vad jag förstår så kan man skaffa ett engelskt live-konto för att köpa apps. Samma sak men XBOX live. Men visst, det är tråkigt. Föredrar dock att dom släpper det i Sverige på en gång istället för att göra som Apple, vänta ett halvår.
     
  10. theivan

    theivan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2009
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Håller med några föregående talare. Alla W7 telefoner skeppas med Snapdragon processorn som finns i nexus one. Det som stör mig så grovt är hur i standard UI:et, program, långa listor etc så e de SEGT. Visst grejer antingen ploppar upp sketsnabbt med en hackig animation eller presterar bra i benchmarks, men fan kan de inte använda hårdvaran till att göra upplevelsen underbar som i iPhone? Kom igen, pinch to zoom i webbläsaren och google maps är hackig som få i krävande sidor eller helt buggig, respektive. Jämför du med iPhone gen 1 eller WP7 så är det som dag och natt.

    Sen hoppas jag android lr 3.0 lägger till mer animation på övergångar? Vad är det för fel med det? Det e fullständigt normalt att någonting kommer upp långsamt och "byggs upp" från någonstans än att bara skickas fram från sidan.

    Va tvungen att skriva av mig....vi har fått lida med androids fula och hackiga system, men fantasktiskt funktionella, men nu får de va nog imo. Om inte google rycker upp sig och sätter upp högre standarder på apps och UI kommer jag antingen köpa en iphone, eller en w7 om de får in mer funktioner
     
  11. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Hahaha! Hur fan tänkte de där?
     
  13. UserFo

    UserFo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag ser mycket fram emot WP7, men jag kommer nog inte slå till på en enhet nu direkt, men efter den första uppdateringen som då kommer i början av 2011 så kan det vara intressant att i alla fall känna på en, för det nog just det som är väldigt viktigt när det kommer till just WP7. Att själv få uppleva OS:et och tankarna bakom det.

    Nu har jag bara lekt lite WP7 emulator, som finns fristående att ladda ner från XDA forumet.
    Här är det några bilder från emulator:
    http://img841.imageshack.us/gal.php?g=alarm.png

    Panorama känslan gillar jag i WP7, snabbheten att nå val eller information.
    [​IMG]

    Jag är lite besviken på avsaknaden av teman, men nu har jag ju som sagt enbart provat emulatorn och i verkligheten så kanske det finna många fler alternativ.

    Och att man kan använda Visual Studio som utvecklingsmiljö för WP7, som i sig säkert är en självklarhet, är ju strålande! Då VS är super!
    Jag blir inte alls förvånad om det dyker upp väl utvecklade program och spel till WP7 inom en kort framtid, WP7 har ju som sagt en väldigt bra grund för att kunna skapa bra spel i XNA som exempel.

    Se bara IMDB appen i WP7 hur mycket snyggare den är än vad Android appen är. Väldigt snyggt gjort av IMDB (om det nu är dom själva som har tagit fram den) måste jag säga!
    [IMDB appen visas i videoserien som länkas nedan]

    Och om ni inte har kikat på keynote:en för WP7 så tycker jag verkligen att ni ska göra det. Det visas väldigt bra och Microsoft förklarar väldigt bra angående WP7.
    http://www.youtube.com/watch?v=9H0-qntJjsY
     
  14. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Men, nån skrev att den inte klarade multitasking, stämmer det? Känns dödsdömt för mig om så är fallet. Är väl bara Apple som lyckats utan det men även dom insåg ju att det är ett måste...

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  15. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Som jag har förstått det så fixar den multitasking endast på utvalda, godkända appar.
     
  16. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Typ som gamla Iphone då eller?

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  17. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Med tanke på hur pinsamt värdelöst deras tidigare mobila OS varit ställer jag mig tveksam till att det blir något halleluja-moment med deras nya OS. :)
     
  18. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Med tanke på hur uselt Winmo 6.5 och äldre var så kan man se det som att det bara kan bli bättre nu, med WP7 :)
     
  19. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Du har en poäng. :D
     
  20. dani3l

    dani3l Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    WP7 har inte en kodrad gemensamt med winmo 6.5, och knappt en person kvar teamet.