Problem: Min mobil låser sig och går inte att låsa upp

Diskussion i 'Zenfone 5Z - Rom-filer och utveckling' startad av gemrey, 18 sept 2021.

  1. gemrey

    gemrey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Jag har en Zenfone 5 (X00QD också kallat ZE620KL) och jag har kört med DotOS 5.1.3 två dagar utan problem och körde sedan in 5.2 versionen och efter det så har min telefon börjat låsa sig på ett underligt sätt. Det kan bara vara att sätta en ny bakgrund, höja/sänka volymen eller koppla in hörlurar och så blir skärmen svart och sen kan jag inte öppna upp mobilen. Se bild nedan.

    Jag har försökt Googla mig vansinnig på detta och jag har försökt att installera om romen, gå tillbaka till tidigare version och så länge jag inte går tillbaka till stock så kan jag inte bli av med detta bekymmer. Jag äger mobilen, jag beställde den så fort den kom till Sverige, så varför får jag upp en låsningsskärm som jag misstänker är identisk med hur den ser ut när man låser en mobil ifall den har blivit stulen. Är det någon som vet något om detta problem och hur man kan ta sig vidare och framförallt förhindra att detta sker. Nej, jag vill helst inte köra en annan rom för den erfarenhet jag har haft hittills av DotOS har varit fantastisk.
     

    Bifogade filer:

  2. gemrey

    gemrey Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Installerade en annan ROM, Project Sakura, en fork av LineageOS och verkar inte ha några problem än så länge.
     
    Kristy gillar detta.