Ninebot Max G30 / G30 II med 10"-hjul och 6 mil räckvidd!

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av Swedroid, 19 maj 2019.

  1. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Alltså vad stod det från början om MasterCard? Var det verkligen bara inte så att de behövde credit card statement för att sen kunna betala med pengarna?
     
  2. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Så här gick de till:
    Jag valde Skrill som betalsätt eftersom mitt vanliga bankkort inte ville genomföra köpet direkt genom Dhgate, varför vet jag inte.
    Jag skapade ett konto hos Skrill, fick ta kort på framsida och baksida på mitt körkort och ta en selfie. Därefter blev mitt konto verifierat och jag kunde göra insättningar på kontot. Jag satte in exakt summa på Skrill som behövdes för att genomföra köpet på Dhgate, denna insättningen gjorde jag med mitt vanliga bankkort som är ett Mastercard från Länsförsäkringar. När jag väl satt in pengarna och gick till Dhgate för att betala genom Skrill kom jag till betalsidan för Skrill. Där stod det summan i EUR men mina pengar som var redo att användas för att betala kunde inte användas. Jag tog aldrig någon printscreen på denna skärmen så jag tar en från Google för att visa exempel. Det stod exakt likadant för mig som det gör på denna bilden nedanför fast istället för 105.00 USD stod det 537.19 EUR som var kostnaden för elsparkcykeln.
    [​IMG]
    Nu i efterhand har jag googlat som en galning och jag har hittat att Skrill tydligen inte tillåter insättningar med Mastercard att användas för köp. Varför det blev så här för mig vet jag inte.

    Efter allt och jag insåg att köpet inte kunde genomföras med Skrill valde jag alltså då att göra ett uttag av pengarna jag precis satt in. Så fort jag registrerat mitt konto på Skrill och tryckt att göra uttag på alla pengarna blev mitt Skrillkonto fryst. Jag var tvungen att skicka in kontoutdrag för att göra ett uttag. Se bilden jag skickade innan. Jag skickade in bilder på mina kontotransaktioner mm. Fick nu mejl idag att jag får pengarna tillbaka, och alla pengar då, inklusive insättningsavgiften som jag egentligen skulle betalat.

    Ganska entusiastisk upplevelse får jag säga.
     
  3. mkl

    mkl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8

    Jag tror som sagt ovan att det endast gäller att ha lite is i magen. Du skulle även kunna skriva till säljaren och berätta vad som hände och att du inte längre har råd med hela priset pga avgifterna så kanske du får en större rabatt.

    Men skulle det funka att sätta in pengar med VISA kort på Skrill för att använda vid köp? Jag tänkte nämligen försöka sätta in USD eller Euro genom Revolut och köpa i någon av de valutorna istället eftersom att det brukar vara billigare än att betala med SEK
     
  4. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Ja du har rätt, står ju faktiskt rakt ut hos Skrill:
    Screenshot_20210918-132234_Chrome.jpg
     
  5. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Japp, det såg jag efteråt. Varför det inte kom upp redan innan jag satt in pengarna förstår jag inte. Jag ska väl inte behöva gå in i FAQ innan jag gör min insättning? Jag förutsätter som kund och konsument att mitt mastercard osv. Ska fungera som vanligt.

    Hur kommer det sig att mastercard har denna spärren? Är mastercard typ sämre än visa, osäkrare eller har det att göra med att alla kan skaffa ett mastercard kort genom bl.a. revolut, lunar osv. Varpå dom då blockerat mastercard? Känns ju aningen konstigt. Jag har dock skaffat ett konto hos Nordea nu som student och dom har Visa och inte mastercard.
     
    bernard gillar detta.
  6. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Det är som sagt var i huvudsak en plånbokstjänst som INTE har som huvudsyfte att man ska betala handlare med, speciellt inte från Europa. Så troligtvis så är begränsningen inte så stor påverkan som man vid första anblick kan tro. Själva begränsningen i sig har säkert med bedrägerier att göra, och att MasterCard kan göra en chargeback/bestämma sig för att inte betala ut pengarna.
     
  7. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Säljaren skrev till mig innan idag, jag svarade att jag hade hade strul med att betala genom Skrill sen svarade han mig igen med "Okay, friend, I wish all the best! Happy every day!" :)
    upload_2021-9-18_18-51-47.png
     
  8. Corrado82

    Corrado82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2019
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    8
    Hej
    Finns det något smidigt sätt att ändra hastighet och acceleration på de olika lägena på G30? Jag tänkte behålla Sport som det är men ändra de andra så att de accelererar som Sport men två olika låsta hastigheter.
     
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, du behöver dock flasha om den i sådana fall: ScooterHacking - Going where no scooter has gone before

    Där kan du välja effekt för de olika lägena samt ställa hastighet. Utgå bara från värdena för S-läget som referens när du sätter värdena för E och P.
     
    Corrado82 gillar detta.
  10. Corrado82

    Corrado82 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2019
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    8
    Finns det risk för problem som att den blir obrukbar?
     
  11. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Finns alltid en viss risk när man flashar om något, men skulle påstå att den är liten.
     
  12. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Tjänade till och med på att 'förlora' pengarna hos Skrill med tanke på växlingskursen för eur till sek hade gått upp. :cool:
     

    Bifogade filer:

    bernard gillar detta.
  13. mkl

    mkl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8
    Jag beställde precis en
     
    Last edited: 2 okt 2021
    rackerton, Jizzler och bernard gillar detta.
  14. mkl

    mkl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8
    Hur gör ni med hjälm och handskar? Har ni tips? Detta blir min första elscooter och har inte haft en cykel sen jag var ~15

    Har du lust att bekräfta vilken av GPS spårarna samt JST kablar som du beställde från de länkarna som du delade? Det finns ett par alternativ.
     
  15. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Jag har köpt med Amex på DHGate! Behövde verifiera och valde då auth-code och chattade därefter med Amex i appen och så fick jag koden och fyllde i på DHGate och så några timmar senare stod det att verifieringen var klar.
     
  16. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Ok, jag testade logga ut från mitt DHGate konto och nu fungerar mitt kort igen. Mitt problem är att jag fastnar på denna skärmen. Jag kommer ingen vart utan det bara står och laddar i en evighet. upload_2021-9-20_20-59-51.png
     
  17. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    När fick du se att du kunde verifiera? Var det på samma skärm som jag får upp? Vad är det för auth code du menar? Går det inte att verifiera med Bank ID? Det hela verkar ju vara jävligt skumt.

    Är det verkligen bara jag som har så här mycket strul att ge bort mina jävla pengar för en sparkcykel?
     
  18. mkl

    mkl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8
    OGs använder Revolut
     
  19. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Betalningen gick iväg direkt med Amex. Testade först med Curve Mastercard men då buggade det sig på något vis, men inga problem med Amex. Eventuellt fastnade det på samma vis som för dig, minns ej då det var länge sen.

    Några timmar senare fick jag att kortet behövde verifieras och då fanns de lite olika val man fick välja på och jag valde auth-code då det lät enklast.
     
  20. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Fungerar revoluts virtuella kort eller måste jag ta o skaffa plastkortet?