Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Ja... Tamefan! Det var Care + som spökade som jag gissade och skrev häromdagen.. Suck.. Detta är så urbota dåligt. Jag gjorde uppenbarligen rätt i som gör valet att säga upp mitt Upgrade helt. Jag håller er uppdaterade här sedan med hur det går...
     
  2. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Men tror du helt seriöst på det?
     
  3. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Läs inlägget jag skrev häromdagen kring detta.

    Jag upptäckte att folk som köpt Samsung-telefoner från vitt skilda håll (fysiska butiker, operatörer, Samsungs hemsida), också mötte en stor fet mur när de skulle registrera sina Care +.

    Samsung fixade till slut det förra veckan. Men inte för oss i Upgrade-programmet..

    Det är säkert som de säger nu, bara i Sverige (i Norden) ingår Care + i Upgrade +. Problemet är ju att de uppenbarligen inte lägger några monstruösa resurser på detta för oss Upgrade-kunder. Det är inte ens säkert att de kommer ta in nya Upgrade-kunder någonsin igen. De kanske lägger ner det här. Det har ju varit problem konstant sedan de började med det i Sverige.

    Så ja, jag tror det är Care + som spökar. Men problemet är såklart Samsung. Det finns ingen ursäkt för att de inte har fixat detta för länge sedan.. Uppenbarligen läggs inte resurserna som krävs för det. Vi som redan är fast i Upgrade prioriteras sist just nu bland Samsungs kunder. De tar inte in nya till Upgrade, de fokuserar allt på att håva in alla andra kunder, medan vi sitter stilla i båten.

    Jag kommer iaf lämna båten och simma i land (förutsatt att jag ens lyckas säga upp skiten...).
     
    Erske Grön gillar detta.
  4. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Jag tror inte ett skit på det, är övertygad Samsung vet vad dem gör och gör detta för att tjäna pengar.
     
  5. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    På vilket sätt tjänar de pengar på detta menar du?? De förlorar ju pengar på det. Det är ju uppgradera som inte går. Säga upp går ju (eller ja.. det har ju strulat det med i över ett år.., men det går iaf).

    Ska man säga upp det, och Samsung strular, så kan man bestrida fakturorna hos Seven Day och få de pausade.

    Men jag har svårt att se hur Samsung tjänar pengar på att INTE låta oss uppgradera?

    De är sådär lagomt sämst just nu "bara". Är sjukligt less på dom.
     
  6. TELEX

    TELEX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2021
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    31
    Vet någon detta?
     
  7. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Tjänsten är aktiv för befintliga kunder.
    Om den kommer starta igen tror jag du får fråga Samsung om.

    Det man kan konstatera är att tjänsten fungerar väldigt dåligt då det inte går att göra någon upgrade. Vissa har också haft svårt att avsluta tjänsten.
     
    Drygore gillar detta.
  8. TELEX

    TELEX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2021
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    31
    Tack för svaret. Tråkigt att det inte är aktiv och att det inte funkar bra för befintliga kunder.
     
    Drygore gillar detta.
  9. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Är det bara för att Upgrades inte ska kunna ta del av erbjudanden (t ex Buds på köpet, gäller till den 3/10) som dom lägger det i oktober? Sjukt besviken att jag hoppade på detta (vid lansering av S20), deras ändrade tidslinje för nylanseringar faller ju oxå fel. Väntat på Flip 3, men funderar på att skita i den pga batteriet, nu är ju S21 "gammal" och typ dags för S22... Sen kan man ju förvänta sig en delay för att kunna köpa S22 som Upgrade med, så lanseras den i Januari så kan man kanske uppgradera i Mars/April och då kommer snart Flip 4!!? Fördelen då är att jag då betalt S20 och kan slänga den i skallen på någon representant från Samsung.
     
    Cadoro, Drygore och bernard gillar detta.
  10. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Jag rekommenderar dig och er andra att göra detsamma som mig. Dvs kräva vartenda krona tillbaka ni har betalat för Upgrade+ och bestrida kommande fakturor.
    Självklart skickar jag tillbaka telefonen när jag fått tillbaka allt jag lagt ut. Det jag köpt finns inte, och funkar inte. Solklart bedrägeri.
    Till dig ovan som tror Samsung förlorar på detta så är mitt svar fortfarande att Nej, det tror jag inte.
    Jag är övertygad om dem vet precis vad dem håller på med och att det slutat med att många köpt den utanför Upgrade programmet för dem inte kan bärga sig att vänta tills den blir tillgänglig.

    Flip3 är dessutom MYCKET billigare än den första flip så 150% så vet dem vad dem hållet på med.

    Och ni som betvivlar det, tror ni på fullaste allvar ett ett bolag som omsätter 100tals miljarder bara i Sverige och är ett toppledande techbolag inte kan lösa detta? Tror ni på allvar det tar 3 månader att lösa det för dem?
     
  11. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Med den logiken så skulle ju inte Samsung ha Upgrade + överhuvudtaget.. Det finns ju i hela världen, och är såklart lönsamt för Samsung. Det är ett sätt för dom att hålla kunder kvar. Apple har en liknande tjänst, dock tyvärr inte i Sverige.

    Tack vare detta strul så beställde jag istället en iPhone 13 Pro. Detta gör knappast att folk köper telefonen istället för att uppgradera, någon kanske. Desto fler reagerar nog mer som oss, att man blir jävligt tvär till Samsung överhuvudtaget.

    Sen tror jag knappast du kan få tillbaka de pengar du lagt ut såhär långt. Du har ju faktiskt använt telefonen under tiden också. Sedan håller jag såklart med om att detta har skötts så jävla dåligt av Samsung.. Såpass att jag aldrig mer tänker köpa en enda jävla produkt av dom (har en Samsung-tv och mikrovågsugn också...).

    Nä. Tyvärr så tror jag inte detta alls är medvetet. Bara så sjukt orutinerat och sämst. Det hade nog aldrig hänt i USA eller Sydkorea. Men nu vet vi hur otroligt dålig Samsungs svenska filial är.
     
    Erske Grön och nozz2014 gillar detta.
  12. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Men hallå...
    Tjänsten vi har köpt är att vi efter 12 månader får uppgradera till den senaste telefonen, detta är efter mer än 1 månad inte löst och kommer inte lösas förens om minst 2 månader.
    Om inte det är ett avtalsbrott då vet jag fan inte.
    Den enda anledningen till jag köpt Upgrade+ är endast pga detta och inget annat och uppenbarligen så fungerar inte tjänsten och pengarna bör återbetalas.
     
  13. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Det kan jag hålla med om, de har inte hållt det de lovat.

    Men det skulle inte förvåna mig om de kan komma undan ändå, med undanflykter om "tekniska problem" och dylikt.. :/

    Sedan har de sagt att det ska vara löst i början av oktober. Vilken redan är om ett par veckor c:a. Inte ett par månader.

    Däremot litar jag inte för fem öre på vad de säger. De har sagt sånt skit länge nu. Nä, de kan dra åt helvete, rent ut sagt.
     
    Cadoro och Erske Grön gillar detta.
  14. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 268
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Svårt att få bra svar... :
    "Hej igen
    Oki. Hur ser det ut på kollinummerfronten? Jag lär ju hinna få en räkning till på mitt upgrade+ nu när det tar så lång tid. Hur ser ni på detta? Får man tillbaka dem eller är det pengarna i sjön?
    mvh
    Jan Harrå"

    Svar:
    "Hej Janne,



    Tack för att du har tagit kontakt med Samsung Support!



    Jag ser att vi inte har fått någon kollin ännu, men de bör skickas ut nu under veckan. Vi beklagar för att det dröjer något!



    Skulle du ha andra frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss igen.

    Ha en trevlig dag!


    Med vänliga hälsningar / With kind regards

    Jacob

    Samsung Shop



    Vi finns här för dig och dina Samsungprodukter."
     
    Drygore och Kurgan gillar detta.
  15. Cadoro

    Cadoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2021
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    14
    Det är ett par månader jo, sen dem nya modellerna släpptes. Tror Z flip släpptes 12 augusti. Och ja, fuck samsung
     
  16. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag har svårt att förstå deras logik?

    Dom säger att det beror på problem med Care+? men.. har något förändrats? Vi har ju behövt ha Care+ för att kunna använda oss utav Upgrade+ hela tiden?.
     
    Drygore gillar detta.
  17. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag är lika förvånad som dig!
    Nu har jag ställt frågan till Samsung om jag kan beställa en Fold 3 utan Care+, eftersom att det enligt dom är det som ställer till bekymmer.
    Återstår väl att se om/när jag får ett svar....
     
    Thaison69 och Drygore gillar detta.
  18. Drygore

    Drygore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Ja.. man blir inte klok på det. Det är märkligt alltihopa..
    Man blir ju lagomt lack också.. Jag gillar verkligen Samsungs lurar, men nu kommer jag aldrig mer köpa en Samsung-lur. Men först ska jag lyckas säga upp skiten...
     
  19. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Skrev detta på Samsungs Facebook:
    Samsung Hur påverkar detta min möjlighet att byta telefon nästa år? Jag har ju fått en extra väntan på att byta som jag inte kan styra över... Blir jag kompenserad så jag kan byta telefon efter 12 betalningar efter årets 12 betalningar, då jag inte kan påverka att ni har tekniska problem?

    Fick detta svar:
    Hej Mikael!
    Jag har tyvärr ingen information angående kompensation i nuläget. Dock ser jag absolut att ni bör bli kompenserade på den tiden som ni har gått miste om. Vi får vänta och se helt enkelt! Jag hoppas att det löser sig snart!
    //Saga
     
  20. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja, ÅTMINSTONE vill jag ha möjligheten att byta min telefon om 11 månader.

    nyheterna smyger ju på att NOTE inte är nerlagd utan nytt kommer..
     
    Kristy och bernard gillar detta.