Fråga: OnePlus 2022

Diskussion i 'OnePlus Allmänt' startad av MathiasM, 3 aug 2021.

  1. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Hej på er alla,

    Följer inte vad som händer på marknaden lika mycket längre dels pga av jag inte har tid.

    Tänkte kolla här om någon av er alla har läst något om OnePlus kommer sluta med sin välvda skärm när nästa stora modell kommer 2022. har 8 pro med välvd skärm. det är helt bedrövligt jobbigt. Om de inte slutar med det så kommer jag vara tvungen att börja leta annan tillverkare.

    Vad ska man satsa på framöver om de inte händer?
     
  2. Monkeestorm

    Monkeestorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2017
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    111
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone XS

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone XS
    Det beror lite på tror jag.
    OP8T har inte väld skärm, jag tror att dom försöker tillgodose de flesta på marknaden, då de finns många som fortfarande tycker om curved display.

    Jag har personligen en OP8P nu och har en slags hatkärlek till väld skärm. Med skal så märker jag det otroligt lite, samtidigt som det märks i vissa appar och spel att den inte är optimerad för curved display. Vilket vore insane, med tanke på att de släpps tiotusentals android året runt och att optimera apparna för alla är omöjligt.

    Men, jag tror och HOPPAS dom kör som dom gjort nu 2021 och OnePlus 9 med en platt skärm, även om väld är snyggare, så är det mindre praktiskt. Där i OnePlus 9 serien så syns även vad jag trodde, för OnePlus 9 Pro har väld skärm. Så, ena har det, den andra inte, dom vill nog tillgodose alla på marknaden och kör en av varje.
     
  3. minh

    minh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2011
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Sitter och fundera om jag ska fortsätta med oneplus själv. Jag har förtillfälle en 8t och jag har haft typ alla modeller från den sen 3t och gillar verkligen vad dem har gjort men för min del så min 8t är inte helt 100..
    ja jag kan lämna in det men det är typ buggar som bara kommer emellanåt. hade aldrig haft det från 7 pro. och nu när dem går ihop mer med oppo så känns det som att det är lämna skeppet för min del.
    vänta på iphone 13 och hoppas att den kommer att ha 120hz skärm. även om jag inte helt såld på ios men annars är det typ bara samsung kvar på marknaden som är intressant men att köpa en samsung för 14k eller en iphone så tar jag har iphone alla dagar i veckan. känns som oneplus på nåt sett tappat fokus eller så att dem har så många modeller att hålla reda på så det är inte som förr.
     
    bernard gillar detta.
  4. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    Oneplus kommer mest troligen att satsa på "vanliga" samt curved skärmar tyvärr