Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Snart inne på tredje veckan utan att få mitt returemballage...
     
  2. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    923
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    upload_2021-9-9_21-59-40.png

    Hah, dessa personer använder inte ens Samsung, dom vet knappt vad Samsung är. Tänkte på detta redan i februari när jag uppgraderade till min S21 Ultra och då var samma "citat" där också från samma personer.

    Då börjar vi. Först ut är @atoonis som säger "Att kunna ha möjlighet att få den senaste Galaxy telefonen är ju som en dröm".

    Absolut det, stämmer, men problemet är ju att du använder en iPhone och inte en Galaxy telefon. <-- tryck på länken så ser du bilden. (tar bort bilden från här från inlägget.)

    Den andra personer är @ellinobjurstrom och hon säger det vi alla tycker "Vem drömmer inte om att alltid ha den senaste telefonen? Nu har Samsung gjort det möjligt. Älskar denna tjänst."

    Ja jo, men... hur kan du älska denna tjänst när du inte ens använder den? Du har ju en iPhone. Förresten, grattis till ungen.
    <-- tryck på länken så ser du bilden. (tar bort bilden från här från inlägget.)

    Och sist ut är @danielbeijner, och ja, vad tror vi om denna snubben? Han säger i alla fall "Måste säga att Samsung ligger i framkant med deras nya tjänst "upgrade plus" att man enkelt kan uppgradera till en ny telefon varje år, geni!"

    Jag har inga stora förhoppningar om denna snubben heller... <-- tryck på länken så ser du bilden. (tar bort bilden från här från inlägget.)

    Tack för att ni lyssnade på min TED talk om varför dessa influencers är just det, influencers och inget annat.
     
    Last edited: 22 sept 2021
    kissidor, StaLin, daevilb och 9 andra gillar detta.
  3. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Kan vi inte alla komma överens om att ordet influenser bör raderas från motha Earth?
     
    Drygore och mrsavage gillar detta.
  4. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    @demonen@demonen BÄSTA inlägget :D jag har också stört mig på dessa människor på deras hemsida men du tog steget längre vilket jag uppskattar!
     
  5. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    En liten update, nu har dom uppdaterat shoppen med andra telefoner, men som vanligt så fungerar ingenting...
     
    Oxygenic gillar detta.
  6. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S22 Ultra
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Då kanske det är på gång ändå, för det är första tecknet på att de gör NÅGOT med sidan på en vecka...

    Edit: Känns mest som att de gjort en roll back till någon tidigare version när de där telefonerna fanns kvar, nu kommer man ju inte ens till steget med försäkringen längre - precis som tidigare. "Kundvagnen är tom". Så även "felet" har backat till ett tidigare fel. Bra jobbat.
     
    bernard gillar detta.
  7. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Kan man stoppa autogirot och hävda att de inte gjort sitt jobb? Vill inte betala nått mer... TRE veckor och inget returemballage...
     
  8. museo12

    museo12 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Ja, kontakta den bank som ombesörjer betalningen. I mitt fall Sevenday bank.
     
    Kristy, bernard och Janne303 gillar detta.
  9. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Nu får vi se...

    "Samsung Support Sverige 5ebae7c8e25ce360e3b3ecb3
    Fri, 24 Sep 2021 13:15:16 UTC
    ursäkta att du fått vänta, jag ska lösa så du får ett returkit utskickat."

    Nr 2 som säger att de ska fixa returkit... Förra var deras emailsupport.
     
    bernard gillar detta.
  10. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Kontakta din egen bank, ibland kan man även göra det via internetbanken.
     
    Kristy gillar detta.
  11. Lasse Larsing

    Lasse Larsing Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2021
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    iPad Pro
    Platta 2:
    Surface Pro 4
    Det här är ju rent ut sagt bara för jäkla uselt. Att det kan bli fel är en sak, det tror jag de flesta har förståelse för men att man från Samsungs sida tiger som muren är ju mer än lovligt dåligt. Vi är ju rätt många som i veckor bollats runt av en kundtjänst som inte vet mer än vi. De förklaringar vi fått nöjer i alla fall inte jag mig med.

    Hur svårt kan det vara? Att ett av världens största tech-företag inte kan styra upp en webb-butik verkar ju helt otroligt.
     
    Erske Grön och Kristy gillar detta.
  12. ratscore

    ratscore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Kommer in i den här tråden då och då för att se vad ni skriver och om det kanske börjar bli värt det. Blir lika förvånad varje gång att Samsung inte lyckats få ordning på denna shitshow..
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är irriterande eftersom tjänsten är rätt hygglig på pappret beroende på vad man har för köpmönster, men har absolut inte vågat rekommendera den till någon sedan det stod klart att returprocessen knappt fungerar, och nu är ju problemet dubbelt dessutom på så vis att man inte heller kan genomföra en uppgradering (?).

    Rubriken borde kanske ändras till "Downgrade+" så länge.

    Vid det här laget frågar man sig om de inte borde lägga ned tjänsten eftersom den inte fungerar, och sedan återkomma när den kan hanteras på ett ordnat vis, i stället för att som nu låta en mängd kunder hamna i någon typ av limbo, där de varken kan uppgradera eller framgångsrikt avsluta tjänsten/returnera telefonen utan att få gråa hår.

    Man hade hoppats att det skulle bli lite bättring när den gamla logistikpartnern (Brighstar) lämnar Sverige. Har de förresten en ny logistikpartner ännu, eller varifrån skickas/returneras telefonerna?
     
    Last edited: 27 sept 2021
    demonen, iNDePeNDeNt, ratscore och 3 andra gillar detta.
  14. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Nu dök det upp ett kollinummer i postnordappen kallad för Samsung Upgrade+ :)
     
    bernard gillar detta.
  15. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Samma här! Äntligen.. väntat sedan i slutet av juni. :cry:
     
    Janne303 gillar detta.
  16. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Hur har du gjort med kommande faktura? Tänkt betala den eller bestrida?
     
  17. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    HAHA! Ringde precis in för att kolla vad som hände med mitt ärende som jag avslutat sedan 19-aug. Har för övrigt ringt in 2 gånger däremellan där de bad mig invänta returenballage.

    Sjukt trevlig kille som svarade, troligtvis ganska oskyldig med som inte hade koll på varför det blivit såhär, iaf så lät han genuin. När han tar upp mitt ärende så påpekar att det inte är någon som gjort något med mitt ärende än och det var inte ens avslutat från Samsung sida. Killen var förvånad, beklagande samt tryckte på att detta ska han ta tag i omgående. Så jag hoppas verkligen att det denna gång var början på slutet …Fyfan vad illa detta är
     
    ratscore, bernard och Janne303 gillar detta.
  18. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Dagen efter har jag ett paket att hämta. Det gick ju fort när man väl fick någon att trycka på knappen -.-
     
    Kristy, kissidor, ratscore och 1 annan gillar detta.
  19. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Min går iväg med vändande post nu...

    Skickade mail imorse :

    "Hej igen
    Jag har nu makulerat autogirot till Sevenday. Ni får informera dem att jag inte kommer betala en krona till då jag sa upp Upgrade+ i god tid samt att mobilen kommer till er före 30/9. Får mitt returemballage idag och det kommer gå med vändande post. Kontonummer hos dem är *****. Eftersom det är erat system som fallerat så borde jag ha rätt enligt kontraktet att göra så här.
    Mvh
    Janne"

    Så får vi se om man får nått svar. Lär få en faktura hemskickad istället men den bestrider jag vänligen men bestämt. Trött på eländet.
     
    Kristy, bernard och kissidor gillar detta.
  20. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag har gjort 12 inbetalningar och mitt konto hos Sevenday är ”fryst” av Samsung. Förhoppningsvis blir jag inte debiterad något mer.
     
    Janne303 gillar detta.