Diskussion: Buggar & Problem med Galaxy Watch 4

Diskussion i 'Samsung Galaxy Watch 4 (Wear OS)' startad av Swedroid, 2 sept 2021.

  1. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    min rör sig också lite precis som din , kan flera här testa och se om er bezel rör sig något?
    jag vet inte om jag ska skicka tillbaka min eller inte.

    Lämnade du tillbaka din?
     
    bernard gillar detta.
  2. kebj0100

    kebj0100 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag testade på min och den rör sig inte när jag trycker på detta sätt.
     
  3. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Min rör sig inte heller ngt alls!!!
     
  4. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Så här ser det för mig, vad tycker ni?? lämna tillbaka eller behålla?


    View: https://youtu.be/RCIEjhP8PMY


    jag har ju monterat en sån bezel ring och den satt inte helt perfekt vid första montering och när jag försökte lossa den så satt den så jävla hårt. men lyckades ju få loss den till slut och monterade om den.
    Vet ej om den roterande bezel blev något glapp pga det?

    Rör sig inte erat alls som min gör på videon?
     
  5. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Privat video så jag får inget se. Men minbä bezel rör sig inte alls.


    Jag köpte delvis klockan för att få koll på sömnen. Den verkar dock ha problem att hålla koll på hela sömnen min. Antingen så somnar jag långt innan den tror det eller så avslutar den min sömn för tidigt.

    Tex springa upp för att hämta skrikande barn och ta barnet in till oss föräldrar tolkar den ibland som om jag gick upp den tiden även om jag somnar om.
     
  6. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    prova igen, borde funka nu.


    View: https://youtu.be/RCIEjhP8PMY


    men jag såg att det fanns gamla videos och trådar på tidigare galaxy modeller där det var likadant.
    tror det är helt normalt. kommer nog behålla min klocka. min bezel rör sig väldigt lite så man knappt märker.
     
  7. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 393
    Mottagna gillanden:
    2 133

    MINA ENHETER

    Min rör sig inte så mycket.

    Tog jag av mig den kan jag knappt se att den rör sig men man kan känna det. Men mindre än din video.
     
    Canson88 gillar detta.
  8. Mip

    Mip Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 aug 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Någon som kör Urbanears Plattan 2 BT lurar med klockan? Funderar på att köpa ett par men då ska det funka. Har börjat ta med mobilen på promenader för att slippa problem med avbrott i musik/Podd.
     
  9. Brewmaster911

    Brewmaster911 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Slänger upp detta här istället för i köptråden som ju blev lite fel tråd.

    Har en Samsung Galaxy S10 telefon jag kopplade upp min Galaxy Watch 4 Classic LTE till men upplever att klockan och mobilen ej synkar bra och kopplingen känns "seg". Telefonen tappar titt som tätt connection med klockan. Klockans väderapp går inte att konfigurera upp utan står bara och snurrar på "finding your location" för att sedan ge felmeddelande och be en att kolla på sin telefon.

    Google maps appen har ett felmeddelande "connect to a phone" och kan inte göra några sökningar eller starta navigationer trots att jag är connectad till telefonen.

    Etc, etc. Alla permissions är dubbelkollade så att galaxy wearable appen har åtkomst. Testat att installera om galaxy wearable appen på telefonen. Testat att resetta klockan, vilket först ledde till ca 3h huvudbry att försöka få den att para alls med telefonen då den fastnade i konfigureringsfasen vid parningen till telefonen och sen fastnade i en reset loop.

    Wearable appen känns heller inte som att den synkar med klockan då majoriteten av inställningarna jag gör i wearable appen på telefonen inte slår igenom på klockan. Kan t.ex inte ens ladda ner/byta watch face via den appen. Wearable appen har ingen begränsad batterioptimering eller restriction på bakgrundsanvändning.

    Testade på en kollegas Galaxy S10 telefon nyss och där fungerade det klockrent(pun intended). Synken mellan telefon och klocka kändes rapp och snabb och väderinfo kom direkt utan att ens behöva konfigureras.

    Någon som har nån idé vad som kan vara felinställt på min telefon för att orsaka dessa problem?
     
  10. dmi

    dmi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tja, sorry for sent svar. Yes, jag lämnade in hos Inet, fick den utbytt utan några konstigheter. Tog 4 dagar från anmälan till ny klocka :) Den nya rör sig inte alls, så det är troligtvis något fel på din också.
     
    Canson88 och bernard gillar detta.
  11. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    tack för svar :)

    kontaktade redan komplett om retur faktiskt i veckan och har fått retursedel på mail. tänkte skicka tillbaka klockan imorgon.
     
    dmi gillar detta.
  12. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Sedan igår kväll så kommer inte aviseringsindikatorn fram på urtavlan när jag har olästa aviseringar. I inställningarna ser allt bra ut och jag har startat om både klocka och telefon ett par gånger. Men något måste jag ha gjort, är det någon som kan komma på varför den är borta?
     
  13. Brewmaster911

    Brewmaster911 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    Tänkte jag skulle ta tag i problematiken med min koppling mellan telefon och klockan nu i helgen, så den har bara legat på nattduksbordet sen i Onsdags kväll. döm min förvåning när jag tog den av laddaren i morse redo att gå igneom en hel fabriksåterställning av telefonen idag och allting helt plötsligt funkar utan problem. Inte rört telefon eller klockans inställningar. Men nu bara funkar det som det ska. Så det var ju skönt.
     
  14. Norlingen1

    Norlingen1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Kan inte ladda ner Nike run club på klockan längre, trots att det står att appen ska vara "förbättrad för wear os" och att jag hade appen installerad tills jag gjorde en fabriksåterställning. Nån som kan ladda ner appen till sin klocka eller är det Nike som gjort nått?
     

    Bifogade filer:

  15. RobinAug

    RobinAug Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    195
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Upptäckt ett litet störningsmoment när jag använder EKG och Blodtryck. Följde den workaround som finns för att låsa upp funktionen på en icke Samsung telefon. Men har märkt, att sätter man igång EKD eller blodtryck så fungerar det bra. Men efter man gjort de, telefonen slocknar utan problem. När man väcker skärmen igen så är den låst. Man behöver använda pin eller mönster för att låsa upp den. ÄR det någon mer dom gjort workaround som också upplever det?

    Edit: Såg nu att det klippet på youtube jag följde länkade till en gammal apk fil. Gjorde om allt nu med den fil som Dante63 i xda säger är den nyaste uppdateringen.

    Men ni som har koll, eftersom man har installerat appen bakvägen så kommer den inte att uppdatera sig själv. Utan man måste lägga in nya apk filer av den uppdaterade varianten varje gång?
     
    Last edited: 22 sept 2021
  16. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

    Nu verkar värdena visa mer riktigt om man jämför med min blodtrycksmätare.
    Riktigt konstigt att det var helt fel förut ca 15-20 "mätvärden" för högt.
     
    bernard gillar detta.
  17. Aglurgas

    Aglurgas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Min klocka, (Galaxy watch 4, 40 mm) dränerar TELEFONENS batteri... Jag har också upplevt telefonen (Pixel 4) mer laggig än tidigare, speciellt om jag har BT-lurar kopplade till telefonen.

    Batteriförbrukningen på telefonen anger "com.samsung.android.waterplugin" som dragit 10% av batteriets 60% tömda idag. :eek:

    Läst runt på nätet, och det verkar vara ett problem som fanns med äldre klockor, men jag känner inte riktigt att jag vill fabriksåterställa som första alternativ om jag istället hittar en annan lösning.

    Någon som hört något/varit med om liknande..?
     
  18. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Nån mer som märkt att klockan ibland mäter pulsen fast det är ställt i manuellt? Gäller dagligt bruk och inte i träningsläge. Den urtavlan jag har uppdaterar pulsen lite då och då, annars hade jag inte märkt det. Finns ett fält för puls på den. (MD188)
     
  19. Canson88

    Canson88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2014
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    inte så att du ställt in i inställningar att den ska mäta pulsen varje 10e minut?
     
  20. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Haft min sedan i tisdags. Har känts stum tills idag då den rör sig en liten aning. Inte så mycket som i videon. GW4 46 mm classic.

     
    bernard och Canson88 gillar detta.