Google Stadia på Android TV

Diskussion i 'Google Stadia (Stängdes 18/1/2023)' startad av mikasand, 25 sept 2021.

Taggar:
  1. mikasand

    mikasand Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2017
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    30
    Nu finns Google Stadia för Android TV vilket eliminerar behovet av Chromecast, det räcker med en Bluetooth kompatibel spelkontroll , skulle tro att vanlig xbox one kontroll fungerar. Det ska finnas flertalet spel på Stadia plattformen, även gratisspel.

    Har inte provat spela ännu på min TV, men finns någon annan som provat och i så fall, har ni några kommentarer ?
     
    Dadde och Xboy gillar detta.
  2. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Har spelat Stadia via PC kopplad till TV:n länge för att det inte fungerat med min Philips-ATV. För andra enheter har det funkat direkt på Android TV:n/ATV-boxen i över ett år. I och med senaste uppdateringen till Stadia för ATV som kom för några veckor sen funkar det nu på TV:n, och det riktigt bra. 4K och HDR är inte dumt!
     
  3. edvinnn

    edvinnn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2012
    Inlägg:
    852
    Mottagna gillanden:
    412
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Xiaomi 11T
    Övrigt:
    Galaxy Watch 4
    Jag har testat spela med Xbox One kontroll på Mi Box. Funkade bra, men lyckades aldrig få ut något 5.1 ljud. Oklart varför, men spelet jag testade stödjer 5.1 då jag har spelat det på datorn tidigare via Stadia och lyckats få ut 5.1. Boxen i sig har också klarat leverera 5.1 från andra appar tidigare.
     
  4. joacqin

    joacqin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2017
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    172
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11
    Provat med Sony xg95 och upplever att det laggar rejält mycket mer än när jag castar till ccu. Märkbar fördröjning vid knapptryckning.