Diskussion: Rykten om Google Pixel 6

Diskussion i 'Google Pixel 6' startad av Johnh3, 27 feb 2021.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Johnh3

    Johnh3 Android Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2016
    Inlägg:
    7 111
    Mottagna gillanden:
    4 813
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Motorola Edge 40 Neo
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Platta:
    iPad
  2. pfekz

    pfekz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jäklar vilken beslutsångest jag kommer att få.
    Jag gillar färgerna bättre på 6 än på 6 pro. Även storleken. Jag bryr mig inte om telesensorn. Tror inte jag kommer att märka skillnad på 90hz vs 120hz heller men framsidan ser bättre ut på 6 pro och det kommer säkert dyka upp fler saker som gör att 6 pro är bättre. Jag byter från OnePlus 5t så jag tänker att jag ska leva med den i 3-4 år.

    Hur tänker ni kring 6 eller 6 pro?
     
    YaKoStar gillar detta.
  3. android123

    android123 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Jag bryr mig inte ens om Pro kan bota förkylningar :P Curved screen = Nej
     
    poowntus, fryguy, YaKoStar och 1 annan gillar detta.
  4. android123

    android123 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det kan "lösas" med molnlagring även om det inte är optimalt. Det viktigare minnet är RAM-minnet, tycker jag.
     
    Johnh3 gillar detta.
  5. pfekz

    pfekz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag är inne på det också. Ser bara ut som att bezels på icke pro är föråldrat stora. Är inte det ett problem och det inte finns andra nackdelar, som att de tex har två olika tensorchip, så blir det nog köp av den gröna. Gillar de svarta kanterna också.
     
  6. DroidJunkie

    DroidJunkie Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    1 928
    Mottagna gillanden:
    3 080

    MINA ENHETER

    Eftersom du ändå ska ha telefonen så länge och är det lutar mot 6:an så tycker jag du ska välja den. Annars finns det ju risk att du ångrar dig och du ska sälja PRO:n och ska köpa den mindre modellen. Den huvudvärken kan du spara på, 6:an kommer bli grym :)
     
  7. android123

    android123 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Kom ihåg att risken finns att det blir krångligt eller omöjligt att köpa från Google Store, då har många tipsat om fnac men de brukar bara ha en färg (svart)
     
  8. pfekz

    pfekz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Ja, det vore tråkigt om det bara går att få tag på en svart.
    Jag förstår inte riktigt varför Google inte säljer Pixel genom deras egen e-handel i Sverige. Ok om de inte vill lägga pengar på att säkerställa distribution till detaljhandeln i Sverige men att göra den tillgänglig i deras egna kanal borde inte kosta mycket för dem. De kan ju tom lägga på lite extra marginal och komma undan med det. Frågan är om det ligger nåt avtal med någon annan tillverkare som hindrar dem på vissa marknader.
     
    Kristy och android123 gillar detta.
  9. android123

    android123 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Möjligtvis så som du säger att något avtal hindrar de. Om Pixel blir lika stora eller större än Samsung och Xiaomi så finns det inte samma motivation för de att använda Android eller samma behov för Google att tillåta tillverkare att ha Android. Då kan det bli iPhone VS Pixel istället för iPhone VS Android.

    Gällande färgen så tipsar jag om skins som t.ex. dbrand men det finns europeiska motsvarigheter som xtremeskins.co.uk tillsammans med transparent skal från kända märken som t.ex Spigen (Amazon eller få andra ställen)
     
  10. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Det har nog mer att göra med att det innebär kostnader att fixa reparationsverkstäder, översätta marknadsföringsmaterial, garantera produktionskapacitet och framförallt se till att alla funktioner fungerar perfekt på alla regionala språk.

    Att bara lägga till Sverige blir inte så dyrt men då måste de ju lägga till andra länder också och då drar det iväg.

    Genom att bara fokusera på de länder med många invånare och stora språk når de en stor andel potentiella kunder utan större kostnader.

    Sen tar det tid att jobba in sig på nya marknader. Apple och Samsung är svåra att rå på. Tar mycket tid och resurser.
     
    Kristy gillar detta.
  11. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jag har 128gb på min iPhone 12 nu, och det räcker gott och väl till mig. Jag har praktiskt taget allt i diverse moln och streaming-tjänster.

    Men, jag planerar ha kvar min P6P rätt länge, så kommer förmodligen att gå på 256gb istället.
     
  12. pfekz

    pfekz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2014
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag är med på det du skriver men samtidigt så kan de ju välja var de marknadsför produkterna och ändå göra de tillgängliga på fler marknader. Uppenbarligen så kan de sälja Nest-produkter i Sverige och då finns det ju redan tillgång till tex reparationstjänst vilket jag i det fallet utgår ifrån inte ligger i Sverige.
    Att de inte lanserar i Indien gör ju att "många invånare och stora språk"-argumentet fallerar. Även Nya Zeeland och Irland borde vara enkelt då språkproblemet inte finns.
     
    Kristy gillar detta.
  13. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Språkproblemet finns inte i Irland? Fråga en genomsnittlig Irlandare och återkom. Finns gott om sköna videor på det på Youtube. :D

    Google har alltid haft lite märkligt tillvägagångssätt för var man säljer. Vissa länder blir "Home Countries", vilket Sverige nu är, och lite naivt trodde vi kanske i början att man därför skulle börja sälja lurarna i Sverige då. Men icke.

    Det förblir lite av ett gissel och mysterium.
     
    pfekz och Kristy gillar detta.
  14. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Ja. Min förklaring är nog bara en delförklaring.

    De har väl dragit gränsen nånstans då de av nån orsak inte är intresserade av en global release.

    Man ska också tänka på att det är mycket jobb med operatörerna när man släpper en telefon. Mycket som ska valideras och testas inför varje uppgradering av mjukvaran. Operatörerna vill då ofta sälja telefonerna i utbyte mot detta arbete. Så att lägga till en marknad innebär många följdeffekter som både kostar tid och pengar.

    Men klarar Apple det så klarar Google det. Man kan inte låta bli att känna att de inte riktigt tror på sina egna produkter.
     
  15. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Min teori är att de egentligen inte är särskilt intresserade av att sälja hårdvara utan att de mest tillverkar Pixeltelefonerna som ett sätt att testa och marknadsföra sin mjukvara på. De har ju helt andra möjligheter att testa nya idéer när det gäller mjukvara om de har full kontroll över hårdvaran också.
     
    spigen, katho och matssoderstrom gillar detta.
  16. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    6 Pro går bort för mig iaf.. Orkar inte "curved display"..

    Synd att inte den vanliga har 120hz skärm.. Känns lite snålt för en mobil som lär kosta typ 10k ?

    EDIT: Från den "läckta" videon på 6 Pro.. Tycker skärmen ser väldigt rundad ut.. mer än S21 Ultra skulle jag nog tippa på

    upload_2021-9-28_12-30-20.png
     
    Jowee och bernard gillar detta.
  17. Coistrel

    Coistrel Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2013
    Inlägg:
    991
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 4a
    Telefon 3:
    Oneplus 5T
    Övrigt:
    Chromecast with Google TV
    Toshiba Chromebook 2
    Nej, dessvärre är böjda skärmkanter ett helvete, rent ut sagt. Sedan är jag inte jättesugen att betala så mycket och importera en telefon.

    Men om jag skulle välja någon av modellerna hade det blivit Pixel 6 enbart på grund av skärmen. Tyvärr förlorar man lite premium då.
     
  18. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Aj aj.

    Jag är mycket förvånad att ett företag som Google hoppar på en så idiotisk trend som kurvade skärmar. Nåt säger mig att deras kunder är mer fokuserade på funktionalitet än design så jag tror att det är ett stort felsteg.

    Det är verkligen befriande med platta skärmar.
     
  19. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 198
    Mottagna gillanden:
    5 018

    MINA ENHETER

    Google brukar ju ligga en bit efter alla andra så de kanske precis upptäckt kurvade skärmar :)

    Jag ogillar det också.
     
    Timpppa gillar detta.
  20. thompo

    thompo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Ni får väl kalla mig idiot men jag tycker tvärtom ang kurvade skärmar. Jag tycker det är mycket enklare och skönare att hantera en stor mobil utan skal med en hand om skärmens kanter är böjda.
     
    Kristy gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.