Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 268
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Nu heter de Veddesta distribution och huserar brevid Schenkers stora 3PL lager. Schenker för övrigt sköter lagerhållning och utskick av Samsungs webshops varor medans VB tydligen har fått äran att hålla på med Samsungs returhantering. Får se nu hur lång tid det tar för VB att hantera min retur. När Brightpoint höll på med samma saker tog det för min order förra året när Note 10 skulle in typ en månad... Haha. Tänkte nästan söka när jag såg Veddesta logistiks annons om returarbetare för nån månad sen :)
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  2. Jonte2019

    Jonte2019 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2021
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5
    Tjenare på er!
    Jag hoppar in i den här tråden tänkte jag.

    Jag sitter på en S20 Ultra idag och tänkte att jag ska uppgradera till Z Flip 3. Men som ni beskriver tidigare här i tråden så står det bara "Din varukorg är tom" när man klickar sig fram i upgrade portalen och så har det varit ett tag nu.
    Det konstiga är att man kan gå vidare och beställa samtliga S21 lurar samt S20 Fe men inte Z telefonerna. Så jag pratade med en på Samsung service idag som sade att det beräknas vara fixat runt den 3 oktober. Det är i detta läge som den lilla foliehatten inom mig drar igång:D. Det är ju så att det ingår Galaxy Buds 2 när man köper en Z lur på samsung, men den driven tar slut den 3 oktober:P. Troligtvis bara ett sammanträffande men ändå..!

    Hursomhelst, konstigt att vissa telefoner går att beställa men inte andra.
     
    Janne303 gillar detta.
  3. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag hade inte en aning om att det gick att beställa samtliga lurar förutom Z.
    Samsung hävdar att det är problem med Care+, därför går det inte att beställa Z lurarna.
    Varför skulle det vara skillnad att beställa en S21 kontra en Z? Kan man få det att fungera på en S21 så nog fan kan man få det att fungera på Z.

    Detta är absolut inget sammanträffande, det är ju ännu mer tydligt nu när jag läser din text.
    Detta är Samsung, världens största teknikföretag som ljuger sina kunder rätt upp i ansiktet.
     
  4. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 268
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Update: Ringde nu Sevenday och samsung hade tydligen nu fryst mina betalningar till Sevenday redan 8/9. Varför informerade Samsung inte mig om det då så hade jag sluppit jaga dem undrar man haha.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  5. Trino

    Trino Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2013
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Övrigt:
    Chromecast
    Sevenday meddelade mig samma sak. Ringde till dem i augusti och undrade kring min kredit då jag inte kunde se min senaste inbetalning där.

    Fick då i svar att Samsung fryst mitt konto hos dem redan i slutet av juni då jag avslutade Upgrade+, och att min inbetalning kommer in på mitt konto där så fort dem fått mer info från Samsung. Mellan juni och typ mitten av augusti hörde jag inget alls från Samsung.

    Igår fick jag mitt returemballage och telefonen är nu tillbakaskickad. Äntligen!
     
    Kristy, bernard, kissidor och 1 annan gillar detta.
  6. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 268
    Mottagna gillanden:
    468
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Härligt!
     
  7. Jonte2019

    Jonte2019 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2021
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag börjar känna att detta är lite olustigt. Funderar på att säga upp Samsung Upgrade+ och gå till Telenor istället, dom har ju en liknande lösning dock snäppet dyrare. Men där kan man ju byta märke om man skulle känna för det.

    Är det någon som har erfarenhet av Telenors change lösning?
     
  8. Lasse Larsing

    Lasse Larsing Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2021
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    iPad Pro
    Platta 2:
    Surface Pro 4
    Visst är det skumt men det går inte att beställa de andra lurarna heller. Den tar emot beställningen men när du försöker lägga till Care+ så loopar sidan och du fastnar där utan att kunna slutföra ditt köp.
     
    bernard gillar detta.
  9. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    En tanke nu bara då jag saknar tjänsten själv. Men går det att slutföra ifall man inte väljer Care+? Tänker att man sen kontaktar kundtjänst så de kan lägga till detta i efterhand.
     
  10. Lasse Larsing

    Lasse Larsing Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2021
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    iPad Pro
    Platta 2:
    Surface Pro 4
    Nej tyvärr, man måste klicka i Care+ Jag föreslog för supporten att de kunde skicka min telefon och manuellt lägga till care+ men se det gick absolut inte för sig av juridiska skäl.
     
    chraist gillar detta.
  11. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag försökte precis det samma via Samsungs Facebook sida men det gick inte för min del heller.
    Jag tog det t.om. så långt och sa att dom kunde strunta i Care+ för min del då jag är väldigt försiktig med mina grejer och inte behöver en försäkring.
    Svaret var ändå ett starkt Nej
     
  12. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Så, inget den här veckan heller... :(
     
  13. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Samsung har ju sagt "början av oktober".
    Skulle inte bli allt för förvånad om det går att beställa från o med måndag när deras kampanj är över.....
     
    bernard, Jonte2019, Janne303 och 1 annan gillar detta.
  14. Oxygenic

    Oxygenic Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2013
    Inlägg:
    527
    Mottagna gillanden:
    507
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Duet 5, 2-in-1 Chromebook
    Övrigt:
    Sony WF-1000XM5
    Samsung har också sagt att det skulle varit klart för en månad sedan... Så jag ger inte mycket för vad någon på kundtjänst säger, de vet nog helt enkelt inte. Skrämmande är att inte ens de som ska fixa det verkar veta. Hade nog gått snabbare sätta upp en ny e-butik vid det här laget.
     
    Lasse Larsing och Qriouz gillar detta.
  15. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja nu är vi i början av Oktober.. börjar bli jävligt less!...
     
    Qriouz gillar detta.
  16. Thaison69

    Thaison69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5
    V
    Vänta tills imorgon då den 3:e är idag å det är sista dagen för erbjudandet, så den kommande veckan kommer det att fungera att beställa tippar jag på.
     
  17. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja alltså, jag har haft det på känn att dom bluffar och vill inte erbjuda upgrade+ förens deras jävla deals går ut för att då vi som kör upgrade skulle få en tusenlapp eller nått extra värde.
     
  18. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Nope, fortfarande fungerar det inte att beställa en Fold3...
     
  19. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Nej, jag har själv testat under förmiddagen.
    Nu är jag så in i helvete trött på detta. Ingen som får något konkret svar från Samsung heller, det verkar vara rena rama gissningsleken från deras sida.
    Jag har gett upp hoppet på att kunna uppgradera.
    Har man tur så kanske det börjar funka igen när dom släpper s22.......
     
  20. Jonte2019

    Jonte2019 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2021
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5
    Nu har jag pratat med Samsung igen. Dom säger att dom har som mål att få problemet löst denna vecka men att hon inte kan lova något.

    Börjar dom sagt tröttna på detta, funderar på att gå till Telenor istället...
     
    bernard gillar detta.