Jag har såklart ingen officiell statistik utan baserar mitt påstående på egna observationer. Jag syftade förövrigt enbart på leveranser till privatpersoner, när det kommer till företagsleveranser är det möjligt att UPS lyckas mycket bättre.
Kollar man på Trustpilot så får UPS minst en negativ recension om dagen och i princip alla klagar på att man varit hemma och att UPS felaktigt påstått att man inte kunde leverera paketet trots att man varit hemma och någon UPS-bil inte varit i närheten. Detta kan jämföras med DHL express som bara får någon enstaka recension i månaden eller Airmee som får betydligt fler positiva recensioner än negativa. Ser däremot att Bring får lika många om inte fler negativa recensioner än UPS, så det är möjligt att dom ligger i samma dåliga klass.
Har också påtalat problemen jag upplevt med UPS på deras ombud, och personalen där skakade bara på huvudet och utbrast skämtsamt ”amerikanskt företag”. Fick veta att det är väldigt mycket problem med UPS och att jag absolut inte är den enda med en negativ upplevelse.
Kan även länka till detta inlägg på deras Facebooksida där dom i svaren erkänner att ett sms skickas ut om att man inte varit tillgänglig för leverans även om chauffören inte hunnit med leveransen och aldrig varit i närheten av hemmet.
View: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1419263595114804&id=514146605626512&m_entstream_source=feed_mobile
Jag tycker iallafall inte att det är okej att ljuga till kunden på detta sätt och dessutom dumpa paketet på ombud om det inte hunnits med att leverera, trots att det är betalt för en hemleverans. Har själv varit med om att Best inte hunnit leverera till mig på angiven dag, fick då ett SMS där detta tydligt framgick och paketet levererades utan problem dagen därpå.
Hade det här varit ett problem just under pandemin så hade det kanske varit lite mer förståeligt men UPS har funkat lika dåligt så länge jag kan minnas. Hinner man konstant inte med att leverera alla försändelser så måste man givetvis anställa mer personal, inte ljuga om att mottagaren inte varit tillgänglig och skita i att utföra en tjänst som någon betalat för.
Tycker även synd om deras chaufförer som ofta ser väldigt stressade ut och som dessutom måste leverera paket utan ordentligt utrustning, som exempelvis en tjänstetelefon. Tycker att problemen med UPS absolut inte kan skyllas på enstaka chaufförer utan att företaget i sig är riktigt ruttet.
Click to expand...