Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. ComicSans

    ComicSans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2021
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    338
    Blir nog inte mycket till plånbok ändå – produktbeskrivningen beskriver genomskinligt material med flamingomotiv så det är nog rent slarv + det faktum att det är tredjepart som sköter leverans.
     
  2. Tobitheo

    Tobitheo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    135
  3. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    Jag har en svart, men ångrar att jag inte köpte några bruna också. Jag gillar dem.
     
  4. opuspocus

    opuspocus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2021
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1 454
    Hmmm, mina franska kosttillskott står fortfarande som not yet dispatched trots Prime, allt annat brukar hoppa till preparing for shipment direkt, hoppas de inte lyckats stoppa leveransen på något sätt.
     
  5. ComicSans

    ComicSans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2021
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    338
    Jag upplever snarare att det kan vara väldigt olika hur lång tid det tar innan beställningar står som skickade. Preliminärt leveransdatum brukar dock hållas av Amazon såvida inte PostNord krånglar till det. Har du någon ETA?

    Edit: Jag ställer dumma frågor, "Not yet dispatched" visar väl på hur det inte finns någon ETA...
     
  6. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    rodak gillar detta.
  7. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Ojdå, den var också nersatt!
    Jag valde mellan dessa två när jag först köpte. X7 har större display där du kan jämföra med tidigare värde. Så har den en AFib funktion för upptäckt av förmaksflimmer. Annars är de väldigt lika.

    Jag kan av egen erfarenhet meddela att X4 också detekterar förmaksflimmer vilket drabbade mig i somras. Båda maskinerna har detektering av oregelbunden hjärtrytm även om X7 verkar ha något mer avancerad teknik för detta.

    Nu när prisskillnaden är så liten så talar väl det mesta för X7. Det man kan tänka på är om man vill bära med sig den, då är X7 lite klumpigare. Jag tycker X4 har varit väldigt smidig att ta med sig.

    En bra sak med båda modellerna är att man kan para dem med telefonen via bluetooth och få snygga kurvor på sina blodtrycksmätningar. Alla värden blir lagrade utan att man behöver sitta med papper och penna.
     
    rodak, Aene och ComicSans gillar detta.
  8. filipmak

    filipmak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2021
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    75
    Jag beställde plånboken som var nedsatt https://www.amazon.se/-/en/dp/B07H1...coding=UTF8&psc=1&refRID=1CBB8267RZ0DSXDXHSM5
    Men fick nyss ett e-mail som sade att ordern var "Cancelled".

    Jag har läst tidigare (tror via hallåkonsument i annat ärende) att om jag har fått en bekräftelse på min order så ska jag få köpa den till samma pris. Har någon varit i en sådan situation tidigare? Är det bara att släppa det eller kan man göra något för att få produkten/erna?
     
  9. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Tack! Som småbarnspappa känner jag ibland att jag behöver få bättre koll på blodtrycket. :) Hittade

    Product Compare

    och det verkar inte vara så jättestora skillnader.
    Tror inte jag kommer att bära med mig den allt för ofta så det fick bli en X7.
     
    rodak och svenix gillar detta.
  10. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    Släpp det bara. EJ FBA är för det mesta butiker från Kina, lycka till o hänvisa till "hallåkonsument" till dem haha :)
     
    Pfefe och amandahalo gillar detta.
  11. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Släpp det. Om du läser det finstilta så har du antagligen inte fått en sådan bekräftelse som hallåkonsument avser utan någon preliminär beställningsmottagning med reservation för allt.
     
  12. filipmak

    filipmak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2021
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    75
    Tack för svar, undrade bara om någon hade någon klyftig lösning åt detta. Inget värre bekymmer men det verkar ju vara trevliga plånböcker oavsett. :)
     
  13. phattrance

    phattrance Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2019
    Inlägg:
    1 232
    Mottagna gillanden:
    1 388
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 PRO MAX
    La in en beställning på X7an!
     
  14. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Är det utgående modell kanske? Verkar finnas en M500 Intelli IT också?
     
  15. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    874
    Mottagna gillanden:
    1 420
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Särskilt tack till @svenix@svenix för tipsen om Omron-mätarna. Nu köpte jag en X7 eftersom jag ville ha med AFib-detektering, men även där var priset super (399). Min gamla Omron har ingen app-anslutning, så detta blir ett lyft för lite pengar. Utan tipset hade jag inte ens tänkt på ny mätare.
    Såg enstaka dåliga betyg, men jag har aldrig haft problem med någon Omron och dessa nyare har ju en muff som ska vara lättare att placera exakt rätt.
     
    svenix och ComicSans gillar detta.
  16. Pantaren

    Pantaren Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2014
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Beställde 10x whey native och dom blev dispatched idag. Har ett par andra som inte är dispatched än.
     
  17. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 232
    Mottagna gillanden:
    9 106
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Körde till Bring Pickup, tur retur 4 mil, idag för att hämta två paket. Det fanns bara ett så jag visade det andra Bring SMS:et och hon kände inte till igen kod typen, också 4 tecken, men då ser hon att det är ett annat utlämningsställe, som är lokalt bara några kilometer från där jag bor, hitaade inte det först fick gå en promenad för att hittade det, då jag aldrig besöker de "invandrar" frukt etc affärerna där, nåväl jag hittade det.

    Där är det då en kvinna som knappt kan någon svenska, frågar henner om Bring paket men hon fatttar inte utan pekar bort mot BudBee boxar ser jag senare och det kräver att man har någon app för det då jag försöker igen visa Bring SMS:et, "Mina Paket" appen hade inte fått in det än.

    Då går det upp ett ljus för henne och hon letar i högen med paker hon har i kassan, tar ca 5 minuter innan hon hittar paketet.

    Då skall hon skanna det med en sådan där Bring scanner. Det är bara det att hon har en massa A4 papper för manualen för hur man gör utskivna på svenska, vilket hon knappt kan tala, ej heller läsa, utan frågar mig om hur man skall göra.

    Jag var denna lokala Bring Pickup första kund.

    Hon kunde inte få det att fungera med att scanna körkortets QR kod, vet att det brukar lysa rött ljus men inget synstes, så hon fick tillkalla en man som satt i närliggade pizza men han kunde ett enda ord svenska så det hjälpte inte utan hon bad med skriva mitt man och telefonnummer på en lapp.

    Då fick jag paketet efter ca 20 minuter, jag hade parkerat en bit bort då jag kört efter Google Driving appen men den visade fel och jag frågade en brevbärare ca 5 minuter bort, och hon kunde inte säga att det var centrum, wtf, utan krångalde till det så som sagt gick jag en bit efter att parkerat en bit bort, okej vad har det här med leveransen att göra tänker du nu, kommer till det strax.


    Jag hade tidigare idag varit på bilprovningen, ca 12:20 i en annan kommun, och fick möblera om bilen och ta fram dragkrog etc näväl allt gick bra och då körde jag till den Bring Pickup som jag nämde först, nä jag är trött har bara sovit 3 timmar så det blir svamligt sorry, nåväl jag åkte därefter till det lokala COOP och hämtade ett Postnord paket och lämande det i bilen och handlade och sedan när jag kört hem och skall öppna garaget känner jag i min jackficka att nyckarna är borta.

    Kollar alla fickor, nej borta, och kollar bilen överallt, även i dragkrogs/reservdäck luckan etc nä helt borta tittar en gång till under bilsätena, golv etc nä helt borta, nycklarna är helt borta.

    Jag lämnade all mat och paket utanför dörren och körde därefter till det nya lokala Bring Pickup och frågade den "knappt" svensktalande kvinnan igen, hon var typ upptagen med Bring kund nummer två, men hon hade inte sett några nycklar så jag tackade för mig och gick ut i regnet och letade där jag parkerat samt gick till COOP och letade där jag parkerat och frågade där inne samt gick runt i COOP, lämnade telefonummer.

    Ringde bilprovningen med det var ca 20 min telefonkö, men tillslut fick jag talat med den killen som besiktat bilen men nä inga nyckar, försökte ringa till det första Bring stället men det gick inte.
    Var på väg dit men körde hem och pratade med "nya" grannen, som knappt kan någon svenska, men han hade inte sett några nycklar.

    Rätt kört.

    Pratade med en anna granne och det var bara låssmed etc som återstod men hon sa titta i bilen, ja ja sa jag jag skallll kolla en fjärde gång.

    Tro fan att nycklarna likförbannat var inklämda mellan sätena.

    Hurra!


    Nu har jag 4 paket, var även ett i brevlådan, att öppna, får återkomma med det senare,


    nu jag sätta på kaffe och andas ut då jag slipper vela med låssmed, nya nycklar etc.


    edit: Det lokala Bring Pickup kom senare upp i "Mina Paket" appen att det fanns paket att hämta, men jag hade ju redan hämtat det., så flera timmar senare hade hon inte kommit på hur paketen skall registreras så att det visas som uthämtat mwn med det sagt är jag ändå glad att det tillslut kommit en lokalt Bring Pickup ställe nära, toppen.

    edit 2: Jag har en ny rutin att bara köra en gång per vecka på fredag till Bring Pickup, det förstnämnda som är tur retur 4 mil bort, men då bilprovingen var idag torsdag gjorde jag ett undantag, vet inte om det var ett bra beslut då slumpen inte tar hänsyn sådant när man tappar nycklar och tog längre tid att hitta men hade tur ändå, en sak är att iallafall inte lita på jackfickor i nya "fynd" Adidas hoods heh
     
    Last edited: 30 sept 2021
  18. Android007

    Android007 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2020
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    86
    Ganska säker på att dom kockknivarna i fyndtråden är ordinarie pris? Är ju ett fynd oavsett om det är kvalitet, men tror som sagt inte dom är felprisatta.
     
    Pfefe gillar detta.
  19. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

  20. Vikket02

    Vikket02 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2021
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    837
    Vilka knivar kostar 25kr?
     
    MultiMan gillar detta.