Problem: Launcher blir blank (Google now glitch?)

Diskussion i 'Google Pixel 4a' startad av jishi, 10 okt 2021.

  1. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Har börjat få problem med pixel launchern.

    Det föranleds av att Google now (vänstervyn) tenderar att glitcha till (dyker upp spontant, Eller försvinner inte när man försöker gå ifrån den).

    När jag backar ut, så är launchern "död", inga ikoner syns. Tvångsavslut av launcher eller Google-appen löser problemet, men omåttligt störigt.

    Nån annan som har samma problem?
     
  2. chhans

    chhans Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2019
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    380
    Jag råkade nog ut för precis samma sak idag på morgonen. Att typ Google now fladdrade till, och sedan var skärmen helt tom, bara bakgrundsbilden syntes. Startade om telefonen och sedan funkade den som vanligt igen.
    Installerade oktober-uppdateringen i helgen. Är detta ett bekymmer som kom i samband med den tro?
     
  3. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Det uppstod innan oktober-uppdateringen för mig, och löste sig inte efter uppdatering.

    Undrar om det snarare är ett problem med Google-appen eller launchern, men hittar ingen bra changelog
     
  4. Winter

    Winter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Pixel 4a
    Åkte på den här för första gången idag också.. Håller tummarna att de fixar det snart.
     
  5. Andreas.D

    Andreas.D Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem, har en sprillans ny pixel 4a som jag beställde från Fnac. Väldigt irriterande förutom det så verkar Google assistenten inte riktigt fungera, den lyssnar till hey Google hör vad jag vill göra sen händer ingenting.
    Min förra pixel 4a hade inte dessa problem