Köptråden Google Pixel 6 Pro - importera till Sverige

Diskussion i 'Google Pixel 6 Pro' startad av Swedroid, 3 aug 2021.

  1. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Som föregående person skrev, det blir moms och hanteringsavgifter då det kommer utanför EU. Annars är det ingen skillnad
     
    SnapDroid gillar detta.
  2. nor59

    nor59 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2019
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    11
  3. drbrain

    drbrain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Någon som vet om det fungerar det att beställa hos MediaMarkt.de och leverera till Mailboxde.com för vidare leverans till Sverige?
     
  4. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    MM/Saturn har en tendens att annullera ordrar som lagts till mailboxde, iallafall var det så förra året när jag försökte köpa Pixel 4a. Däremot funkade det bra att använda mailboxde vid beställning från Saturns eBay-store, konstigt nog...
     
    Kristy gillar detta.
  5. drbrain

    drbrain Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Ok.
    Kanske inte lönt att försöka då.
    Bara hoppas Fnac får in P6 Pro igen för beställning.
     
  6. Jellygoose

    Jellygoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    82
    Telefon:
    S24U

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24U
    Momsen dras i ursprungslandet och sen igen när den kommer förbi tullen i sverige. Eller menar du att clove har dragit dubbel moms?
     
  7. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Undrar om Google driver nån sorts policy mot återförsäljarna att man inte ska få köpa telefonen utanför de länder där de ursprungligen säljs. Jag menar - varför skulle Mediamarkt/Saturn ha ett intresse att annullera ordrar till mailbox-tjänster? Det är ju förlorad inkomst. Kunden tar ju hela risken eftersom telefonen måste skickas till ursprungslandet för eventuella garantiärenden.

    Hur jag än vänder och vrider på det så måste det vara Google som aktivt motarbetar oss som vill ha en Pixel i ett land där den inte säljs och jag tycker att hela grejen är så märklig. De som tar sig an allt bök att beställa telefonen via en mailboxtjänst är onekligen ett stort Pixel-fan. Varför vill man behandla sina mest hängivna kunder på det sättet? Jag blir lite förbannad på det här beteendet.
     
    spigen, larsen6, Tjotte och 4 andra gillar detta.
  8. Skyrken

    Skyrken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2021
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 7 Pro
    Jag såg nu att det står "Vat not included" så jag annulerade den ordern också...

    Fan att det ska vara så jävla svårt detta.
     
  9. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    @Skyrken@Skyrken det tolkar jag som att den läggs till beroende på land man handlar ifrån. Men det kankse var en feltolkning för mig.

    @Magellan1378@Magellan1378 Håller med. Jag är ett enormt Pixel-fan. Bland dom bästa telefonerna jag har haft, om inte dom bästa punkt. Därför vill jag verkligen ha en P6P, men hade det inte varit för min otroliga längtan efter att komma tillbaka till den hade jag inte gjort mig besväret. Google gör sitt bästa för att stoppa oss från att köpa deras produkter. Det övergår mitt förstånd vad deras marknadsstrategi är.

    Med det sagt; Google är såklart inte dumma. Det finns säkerligen en tanke av någon form bakom det. Man må lida av växtvärk i vissa avseenden, t.ex koordinering mellan team (vilket tidigare har märkts i Android), men marknadsstrategi måste det såklart finnas en. Och på något sätt så driver man ju den efter ett mål. Men vad det målet är... Det funderade nog dom gamla grekerna på. Produktions- och leveransproblem är en sak. Hade det berott på sånt kan man förstå att man behöver dra ner tillgången lite, när det kommer till saker som Covid osv. Men nu har det ju varit såhär i alla år, med alla Pixlar egentligen.

    Det är lite "på nåder" som jag tolererar den här sortens marknadsstrategi. Speciellt när man också lanserar features i begränsad utgåva. Här i Sverige har vi fortfarande inte Call Screening, t.ex. Visserligen är det inte den viktigaste grejen här i Sverige eftersom spam-samtal här är ett i det största icke-problem. Samtidigt så vore det ju trevligt att få såna funktioner...

    I digress. Google är Google, och ser väl ut att fortsätta vara. Vad strategin nu än är så känns det som att det är den, mer än platformen eller hårdvaran, som stoppar dom från att bli en egen konkurrent till Apple (snarare än Android i helhet kontra Apple).
     
    Last edited: 21 okt 2021
    larsen6 gillar detta.
  10. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Misstänker också att så är fallet och det är riktigt tråkigt. Man tappar liiite lusten att prova en 6a just av den anledningen. Mota svenska entusiaster i grind så att säga.
     
    larsen6 och Kristy gillar detta.
  11. Skyrken

    Skyrken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2021
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 7 Pro
    Under priset står det: "ex. VAT (Rest of World)", vilket jag tolkar som att det inte är inkluderat i priset utan betalas när den kommer fram. ~14000 är lite väl saftigt
     
  12. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Ja, Pixlarna är dyrare i UK generellt, och utöver det så har Clove ett ganska ordentligt påslag så blir ju inte gratis direkt.
     
  13. SnapDroid

    SnapDroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    41
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Done!
    • Beställt Stormy Black 256 GB via Clove.
    • Expressleverens med DHL.
    • Googlade på "Clove Coupons" och fick fram "10SEPT21AFF" som gav 121 kr rabatt. Kanske funkar för någan annan med. (från Get 99% Off Clove Coupon more w/ Clove Promo Codes October 2021).
    • Kunde inte betala med Paypal pga fel valuta(?) så jag köpte med mitt Nordeakort.
    Sen kommer en miljard i avgifter, men det skiter jag i:P.

    Nu ska jag kolla på Case!:teeth:
     
    larsen6 och Tjotte gillar detta.
  14. SnapDroid

    SnapDroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    41
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Jag bad föresten en vän i Frankrike kolla om han kunde hitta en 256 GB där och skicka till mig, men det kunde han inte, endast 128 GB (just nu iallafall).
     
  15. PeterEss

    PeterEss Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2015
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    409
    I Frankrike är det två färger som finns från Google på Pixel 6 - Ocean och svart
    och en färg för Pixel 6 Pro - Svart
     
  16. SnapDroid

    SnapDroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2021
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    41
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 pro
    Förutom enkelt sim eller dubbla sim platser!? Det är inget jag behöver men noterade i efterhand.

    Screenshot_20211021-152718.png Screenshot_20211021-152645.png
     
    Tjotte gillar detta.
  17. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Ja, om det inte vore för att kameran verkar vara något alldeles extra hade jag bojkottat Google.

    Växtvärk, visst, men hur många superfans finns det som bemödar sig att beställa Pixel 6 Pro med en mailboxtjänst? Är det verkligen så många att ett av världens största företag - Google - inte klarar att hantera dessa ordrar? I så fall är det ju fullkomligt patetiskt. De har ändå byggt telefoner nästan lika länge som t.ex. Apple så de har haft gott om tid att växa.

    Nåväl, jag har fortfarande en order kvar på Google och en backup-order på clove. Clove-luren kommer bli dyr så hoppas fortfarande att Google skickar.
     
    Kristy gillar detta.
  18. PeterEss

    PeterEss Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2015
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    409
    Alla Pixel worldwide är med enkelt SIM.
    Det finns ingen "UK model". Det finns en modell för flera länder i Europa inkl UK.
    Frankrike har egen packning i lådan med trådade örlurar men det är samma mobil
     
  19. tulkaz

    tulkaz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej!

    Kanske dum fråga, men är osäker på hur det fungerar.

    Min mor bor i England, om jag beställer en telefon hem till henne via UK Google store och hon sedan packar om den och skickar i ett paket till mig här i Sverige, kommer jag då åka på moms/tullavgift?

    Tacksam för svar!
     
  20. Jellygoose

    Jellygoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    82
    Telefon:
    S24U

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24U
    Tekniskt sätt är hon skyldig att deklarera den och betala moms, praktiskt sätt åker du bara på det om de(tullen) får för sig att öppna paketet.
     
    tulkaz och Kristy gillar detta.