Fråga: Google Assistenten från låsskärmen?

Diskussion i 'Google Assistant' startad av FrozenWithin, 19 okt 2021.

  1. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    559
    Mottagna gillanden:
    171

    MINA ENHETER

    Hur fungerar Hej Google/Okej Google för er på er mobil? Känns som att det funkar rätt skapligt med telefonen olåst och skärmen på men inte om man är inne i en app (typ Facebook) samtidigt. När skärmen är låst funkar det ytterst sällan, fått till det nån enstaka gång. Tror jag gjort de inställningar jag kan för att det ska fungera liksom (har en S21 Ultra). Är det Samsung som strular till det eller mobiler som inte är Pixel rent generellt?
     
  2. EricG

    EricG Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    936
    Mottagna gillanden:
    494
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Nexus 9
    Undrar också. Jag kör med att hålla inte powerknappen.
     
    FrozenWithin gillar detta.
  3. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    346
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    På min Pixel 5, och tidigare Pixel 2, tycker jag det funkat ganska dåligt vad gäller att aktivera Assistant med Hej/Okej Google. Nu när skarpa Android 12 är installerad så tycker jag det fungerat lite bättre när telefonen är upplåst och skärmen tänd, om jag också är på hemskärmen. Det fungerar ganska ofta men inte alltid.

    Nån gång har det nog fungerat när jag varit inne i en annan app men annars verkar det inte göra det.

    Från låst skärm fick jag det ibland att fungera för länge sedan. Det var på min Pixel 2 och kanske när jag hade engelska som primärt eller enda språk i språkinställningar för Assistant. Kanske att det till och med var innan det fanns stöd för svenska.... när kom det egentligen?

    Nu kör jag för övrigt:
    svenska (Sverige) plats 1
    English (United States) plats 2

    i listan i språkinställningar för Assistant.