Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Ja det kan man lugnt säga.
    Jag har också funderat på att beställa via komplett, det som tar emot lite grann är att det är på 24 månader. Men jag ger Upgrade chansen till på måndag, sen beställer jag också via komplett.
    Trött på Samsungs skitsnack nu
     
    bernard och Burner88 gillar detta.
  2. Smufrik

    Smufrik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    3
    Haha har haft liknande problem, lämnade in min note20 ultra för att byta glaset för att det va en liten spricka i ena hörnet endast i förebyggande syfte inför att jag gjorde mig redo för att uppgradera till fold3. Efter 2v utan ett ord får jag ett mail om att glaset inte finns att få tag på och att dem retunerad min telefon till Samsung och att jag skulle få en ny om jag kontaktade Samsung med kredit nummer som jag fick . För det första Hur fan kan det inte finnas glas till en telefon som lanserades förra sommaren!?
    Aja tänkte jag och ringde Samsung support, efter att blivit hänvisad till den ena som andra som inte fattade eller viste något. Tillslut fick jag ett nytt mail där det stod att min telefon har blivit krediterad, att dem avslutat mitt upgrade abonnemang och uppmanas att ringa och säga upp care+. Så nu står man här, tvärblåst som det känns som utan telefon och måste täcka upp ett nytt abonnemang på en tjänst som Samsung fortfarande inte har lyckat lösa.
    Kontaktade Samsung här om dagen igen angående varför jag inte har hört något mer eller varför jag inte fått någon återbetalning som dem dyrt och heligt har lovat, fick som svar.
    Att när shoppen har processerat min retur så kommer dem kontakta mig. DET HAR FÖR FAN GÅTT EN MÅNAD! Helt jävla hopplöst... Jag va skitnöjd med hela upgrade upplägget tidigare men nu börjar det bli kalabalik
     
  3. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Du kan väl gå till din egen bank och stoppa överföringen till seven day, låter som det är typ autogiro.
    Får du sedan vanlig faktura från seven day så bestrider du den skriftligt med hänvisning till att Samsung tagit tillbaka telefonen.
     
    Kristy gillar detta.
  4. Oli_P

    Oli_P Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    Fick svar från mitt mail till VD:n:

    "Tack för att du har skickat mail till vår VD. Eftersom hon inte har möjlighet att besvara alla mail personligen har hon skickat det vidare till vår avdelning.

    Det är tråkigt att höra att det uppgrade + inte fungerar för dig och vi beklagar detta.

    Jag kommer att skicka ärendet till berörd avdelning för vidare hantering och de kommer att ta kontakt med dig."



    Best regards / Med vänliga hälsningar

    upload_2021-10-21_13-55-19.png

    xxx
    Voice of customer

    Får se vad som blir annorlunda nu OM de skulle kontakta mig...?
     
  5. Burner88

    Burner88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2021
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    18
    Som vanligt bollar dem bara runt med oss och vi får aldrig något ordentligt svar på skitet.
     
  6. Smufrik

    Smufrik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    3
    Ju fler som mailar ju mer uppmärksammat blir det
     
  7. StaLin

    StaLin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2013
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tips: jag fick fakturorna frysta via den här länken på tre minuter. Live Chat | Samsung Support Sverige

    Såhär skrev de i chatten: Om vi väljer att frysa, får vi avvakta tills vi löst alla problem med Upgrade+. Jag har ingen ny information kring när det ska vara löst tyvärr, senaste infon jag fick var att det skulle vara igång i början av oktober. Då det såklart är vi som tar på oss detta, ska du ha möjlighet att frysa tills vi får igång det igen.
     
    Kristy och chraist gillar detta.
  8. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Tack för ovan, jag snackade också med supporten och frös kontot, dessutom fick jag också samma mail från VDn som inte kunde svara på mail utan blev ivägskickat till någon annan.... :D
     
  9. Smufrik

    Smufrik Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    3
    För mig va det absolut inga problem att få dem frysta, när jag kontaktade sevenday så sa dem att Samsung redan fryst betalningarna.
     
    Kristy gillar detta.
  10. mrsavage

    mrsavage Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Äntligen är mitt problem med Samsung lösta.
    Kontot på sevenday är annullerat, och idag så fick jag återbetalningen.
    Men det har varit ett jäkla krigande.
    Det kommer att dröja länge innan jag gör något liknande igen.
     
    Kristy gillar detta.
  11. Thaison69

    Thaison69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5
    Jag frös mitt igår 20/10 och ringde och kollade med sevenday så det gått igenom och enligt dom så hade samsung redan fryst det den 20/9
     
  12. StaLin

    StaLin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2013
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Återbetalning?

    Så Samsung frös långt innan du ens hörde av dig?
     
  13. Thaison69

    Thaison69 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5
    Enligt sevenday så hade dom gjort det.
     
  14. stevraex

    stevraex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    58
    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Tele2, Telia, 3
    Telefon:
    OnePlus 3
    Telefon 2:
    iPhone 4,5
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S4 Active
    Platta:
    Xperia Tablet Z
    Platta 2:
    iPad Air
    Övrigt:
    LG Urbane, Chromecast 2nd gen. Xperia V, Nexus 7 WiFi (2012)
    Det verkar vara rätt inne på att frysa.
    Chattade igår och det tog 1 minut för dem att acceptera och genomföra.
    Inte stämt av med Sevenday ännu.

    Edit: ser nu att det inte drogs någon betalning förra månaden utan aktivitet från mig.
     
    Last edited: 22 okt 2021
    Kristy gillar detta.
  15. Burner88

    Burner88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2021
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    18
    Plus att dem gjort det själva med utan dem pratat med kund. Verkar som något lurt är på gång?
     
  16. Oli_P

    Oli_P Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    Fungerar fortfarande inte med Upgrade+ Ringde kundtjänst nu och avslutade kontraktet. Kommer skicka tillbaka telefonen.
    Valde att beställa en annan telefon med Komplett Flex. Synd att Samsung inte tar hand om sina trogna kunder. Aldrig igen!
     
  17. Burner88

    Burner88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2021
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    18
    Det gjorde även jag i veckan,jag tröttande på skitet. Och beställde en fold3 via komplett flex och jag fick mobilen igår. Dock har jag inte sagt upp upgrade ännu då jag tänkte mjölka ut samsung.
    Då vi kunder gick miste om erbjudandet dem hade på fold3 vid lanseringen som vi inte kunde ta del av. Pga det gick inte att uppgradera.
     
    Oli_P gillar detta.
  18. Oli_P

    Oli_P Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    Ringde nu även till Sevendays banken, för att kolla med betalningarna. Blev informerad att Samsung har fryst kontot sedan 20 Sep. utan att jag ens visste om det, så det var bra iaf.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  19. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Om de nu har fryst allas konton på de som sagt upp så hoppas vi att inte Samsung får för sig som i det här mailet att de vill ha nån betalning för September... Eller även för oktober eftersom inget hänt på kontot...
     

    Bifogade filer:

  20. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Jag fick också det beviljat - bra där! Nu ser jag fram emot S22 Ultran:P