Hjälp med val av första Iptv boxen!

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av Tjiffen, 3 okt 2021.

  1. Tjiffen

    Tjiffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    11
    Hej!

    Har äntligen upptäckt hur smart det är med iptv. Har de senaste veckorna testat en rad appar på min samsung-tv (bay-iptv, smart stb, set iptv och ibo player)

    Jag har stött på ett par problem som jag helt enkelt undrar om dekommer lösa sig om jag köper en box.

    1. Programinformation, Den hinner inte med alls, tiderna är helt fel och på vissa kanaler står det inget alls.

    2. Går det att bläddra bland kanalerna snabbt? Här finns endast valet att " hålla nere" knappen och det går ej byta sida på ett smidigt sätt.

    3. Går det att ta bort kanaler i listan/ sortera om? Nu ligger det dubbletter av mycket tack vare hd kanal eller ej.

    Så till den slutliga frågan, vilken är en bra första box att börja med?

    läst en en del om tvip-605 och många rekommenderar den för nybörjare, är det något ni rekommenderar?

    Stort tack på förhand!
     
  2. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Kör iptv på en Nvidia shield funkar alldeles utmärkt. Även testat på Chromecast med Google TV även där funkar det bra. På bägge har jag kört med TiviMate som spelare.

    1. EPG beror delvis på iptv-tjänsten man köpt. Även om det går att skapa en egen tex via m3u4u.com

    2. Detta beror på enheten man kör på. Inga av enheterna jag nämnde känns sega, snarare tvärtom

    3. Beror delvis på spelaren, på TiviMate kan man ändra bäst man vill. Sedan har vissa iptv-tjänster att editera vilka kanaler som visas
     
    Last edited: 3 okt 2021
  3. Tjiffen

    Tjiffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    11
    Låter kanon, kör du shield pro eller den vanliga tuben?

    efter att ha läst på som en dårer kvällen verkar de som de vanligaste är tvip 605, Formuler Z8 samt nvidia shield, om man endast kommer använda det till iptv är det shiled som är det bästa alternativet?


    Tack för svaren på mina frågor!
     
    Last edited: 4 okt 2021
  4. Giovanni887

    Giovanni887 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Hej, använder du rätt app och bra IPTV leverantör så kan du köra med nya chromecasten eller Nvidia dock ska man ha i åtanke att Nvidia är starkare så den kommer hålla längre då appar med tiden blir mer krävande. Varför just jag använder både nya chromecasten och Nvidia är för att jag styr allt med boxens fjärrkontroll och har allt jag behöver så slipper jag använda TVns funktioner
     
  5. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    Jag använder en Shield och även Mibox de fungerar utan problem.
    Jag använder EPG for IPTVför att sortera kanaler och att ta bort sådan jag inte vill ha. Jag har även gjort olika listor.
    Kontakta gärna mig för en referallänk
     
    Last edited: 4 okt 2021
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Jag kör på Pro men har även satt upp till familjemedlem som kör gamla Shielden dvs inte pro och inte tub.

    Håller med @Giovanni887@Giovanni887 annars. Tycker jag får ut mer av en Shield. Bara iptv i alla ära... Tex kanske man vill köra någon typ av vpn eller någon trevligare Player. Känns låst med en iptv box, varför begränsa sig.
     
  7. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Till?
     
  8. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Hm okej, dock undrar jag varför man betalar för något som man kan göra gratis.
     
  10. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    Det är väldigt smidigt och den uppdateras hela tiden. Men vad är det som du använder? Jag körde tidigare med Notepad för att plocka bort kanaler jag inte var intresserad av, ett jäkla jobb.
     
  11. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Plockar bort kanaler gör jag i spelaren. Men kan även göra det på återförsäljaren hemsida.

    EPG kör jag på m3u4u.com, uppdateras också automatiskt.
     
  12. Tjiffen

    Tjiffen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2015
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    11
    Stort tack för hjälpen! Blir att slå till på en shield direkt så lär man klara sig ett bra tag förhoppningsvis!
     
  13. Topeli

    Topeli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 2:
    Nokia 6510
    Har den förra modellen av Nvidia, brukar den i
    huvudsak för att se filmer, men klart lockande att
    eventuellt trycka in iPTV på den.. :)
     
  14. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Tänkte att jag fortsätter då jag har likadan frågeställning. Jag har idag en samsung tv från 2015(vet tyvärr inte modell men kan ta reda på det) och började fundera lite grann gällande IPTV då jag såg att svärfarn hade det.

    Han har ingen box i sin tv och säger att det räcker endast med app. Men när jag läser på tråden samt andra trådar så ser det ut som att man behöver en box. Hur vet man ifall man behöver eller ej?

    Han betalar 100kr/mån men säger att det finns billigare, finns det gratis må tro?

    Allt är relativt nytt för min del så jag försöker förstå konceptet med IPTV :)
     
    Last edited: 22 okt 2021
  15. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Ej lagliga leverantörer brukar ogillas på det här forumet så du bör nog ta bort namnet.
     
  16. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Har du anslutit teven till internet eller kan du ansluta teven till internet så behöver du kanske inte en box, undersök i inställningarna för teven eller titta i manualen.

    Om den möjligheten inte finns så behöver du någon form av box (eller billigast/enklast med Chromecast), om möjligheten finns så behöver du undersöka vilket operativsystem som teven har och vilka appar som du kan installera (vilket du borde kunna göra när du anslutit teven till internet).
     
  17. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Jaha oj visste faktiskt inte att det var icke-lagliga leverantörer. Har tagit bort det nu. Men kanske dum fråga men vad är det som gör att de är icke lagliga?

    Jag använder Chromecast idag för att kunna streama till TVn. Men är det så enkelt att "bara" skaffa appar och därefter ut och titta? :)
     
  18. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    461
    Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb
    Jag använder mibox och Nvidia shield. Nu har jag just köpt en tv med android. Så ja, har du android så kan du lägga in appar, finns en del att välja på, jag kör med Tivimate som jag har på tv, Shield till hembion och plattor och telefon och även i bilen eftersom jag har en Android spelare.
    Sedan har jag Myiptv player på min dator, den finns att ladda ner Microsoftstore.
     
  19. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    De har förmodligen inget avtal eller rättigheter att sprida materialet, de som har rättigheter brukar nämnas i samma grupp som Telia/Telenor/Netflix/Disney+/HBO/Amazon Prime etc. Misstänkt lågt pris eller okända namn brukar vara för bra för att vara sant liksom.
     
  20. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Kanske en annan dum fråga men hur vet man ifall tv har android eller inte? Jag är verkligen inte hemma med TV :D

    Oj detta var ju många alternativ! Ska kolla på de. Men Myiptv, kollar du alltså då via datorn?

    Ah! Juste, make sense! För att de måste köpa de rättigheterna att sprida de materialen.

    Oj då ska man ju vara försiktig!
    Då förstår jag varför vissa sidor har samarbeten med VPN. Tack!