Märkligt mejl från Mistore.se

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av art0101, 18 okt 2021.

  1. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Så det är flera som har fått mejl från Mistore... Otroligt klantigt av dem.

    I mitt fall, så tycks jag inte ha fått någon faktura, och jag kan inte hitta något underlag för att jag skulle ha betalat via kortet. Klarna verifierade att jag också hade valt faktura som betalningsmetod. Så i prinicp har ju Mistore rätt att få betalt.

    Men vad är det för företag egentligen? Handlar det om flera hundra ordrar från 2020? Jösses. Jag kommer inte handla något från Mistore mer. Samma produkter kan ju faktiskt inhandlas billigare från Amazon.de. Och inget strul där inte.
     
    katho och drzap gillar detta.
  2. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Intressant kanske med responsen jag fick Klarna när jag ifrågasatte om det är rimligt att jag som kund ska lägga ner massa tid på problem som uppstått mellan Mistore <-> Klarna:

    "Vi har aldrig fått information av Mistore att de har behövt få ut detta till dig som kund. Vi har alltså fått in en order som sedan har tagits bort då ingen order registrerades ifrån dem till oss. Mistore har därefter hört av dig till dig nu då de ser att detta saknats.Vi vill givetvis inte att du ska behöva lägga tid på detta, dessvärre kan vi inte få fram något ifrån vårt håll med att det har blivit snett i just vårt system vilket har påverkat dig.Vi förstår absolut din frustration och även om det verkar som att det inte är i vårt system det har felat så står vi givetvis bakom att vi inte vill att du ska behöva lägga tid på detta. Det är just därför jag kommer ta vidare ärendet hos oss, då vi gärna kollar på vilka samarbeten vi har och hur du som kund upplever oss och olika företag associerade med oss. Vi kan inte i dagsläget erbjuda någon slags kompensation för detta problemet, men finns här på chatten dygnet runt om det är något mer ifrån vårt håll du behöver svar på!"
     
  3. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Väldigt bra svar från Klarna!

    Jag är imponerad (dock har jag själv en ganska ansträngd relation till Klarna då de inte alltid dragit pengar då de skulle dra pengar men det tillhör inte diskussionen i den här tråden...)
     
  4. Mats Palmberg

    Mats Palmberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2019
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Det finns ju grader i helvetet, de försökte ju inte få betalt för något de inte levererat i alla fall. Påminner mej om en händelse för typ 20år sedan, köpte en öl på flygplatsen i Geneve, betalade med kreditkort och blev debiterad 11 månader senare.
     
    katho, bernard och Kristy gillar detta.
  5. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Kanske. Jag kände dock mer som en tidigare användare skrev i tråden: om något går fel i transaktionen mellan handlaren och Klarna, faller allt jobb på konsumenten. Det är lite tokigt. I det här fallet är det ju inte ett isolerat problem utan kanske flera hundratals ordrar som fallit bort i kommunikationen mellan Mistores butiksystem och Klarnas backend. De bör ha loggar på detta. Om Klarna verkligen skulle leva upp till deras ambitioner, så tycker jag nog att de hade kunnat anstränga sig mer.
     
  6. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Jo, jag får ju helt enkelt betala.
     
    Pfefe gillar detta.
  7. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Återkopplar i ärendet. Mistore har fortfarande inte lyckats skicka mig en faktura, trots att jag faktiskt påminde dem om detta. Vad är det för företag egentligen?!?
     
  8. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Om de inte kan presentera en faktura så lär de ha svårt att kräva in några pengar, det lär knappast hålla hos konsumentombudsmannen eller i domstol...
     
    fretig gillar detta.
  9. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Nja, vi kom fram till att ngn faktura aldrig nådde mig vid köptillfället. Nu får jag alltså ingen faktura för att kunna betala in det beloppet de inte fick in efter köpet... jösses. Undrar hur de hanterar garantiärenden eller återbetalning med tanke på hur deras administrativa rutiner inte tycks fungera...
     
  10. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    I den allmänna tråden för denna butik så är det nog överlag rätt sval inställning mot detta bolag.

    Mi-Store Sverige

    Om valet för egen del är att handla från dessa eller vara utan så väljer jag att vara utan.
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fattar inte att folk på forumet fortsätter att handla från Mi-Store trots att de behandlat kunder som skräp sedan flera år tillbaka (sedan butiken öppnade). Finns många inlägg om detta på forumet under lång tid. Önskar att swedroidredaktionen slutar länka till erbjudanden hos Mi-Store.
     
    frpl, holyjoe, stelex och 1 annan gillar detta.
  12. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Ja, nu fick jag fakturan med en sur kommentar. Märkligt. Ännu märkligare: angivet bankgirokonto accepterar inte OCR-nummer!
     
    Das Erdbeerkuchen gillar detta.
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Hoppas folk slutar med det så dom konkar.. Men det går förmodligen hyfsat bra.. De köper in billiga Xiaomi grejjor från Kina och säljer dyrt här..
     
    stelex och Pfefe gillar detta.
  14. ajo.lill

    ajo.lill Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2018
    Inlägg:
    718
    Mottagna gillanden:
    595
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jag förstår inte hur någon sitter och försvarar Mistore i detta.

    Min synpunkt här är att jag sk*ter fullständigt i om Klarna hade något problem också. Mailet och hanteringen från Mistore är bedrövligt och jag hade troligen kastat det raka vägen i papperskorgen.

    Ingen seriös eller vettig butik skulle bete sig på det här sättet, och ingen borde handla ifrån en sån butik.
     
    Oceanic och Asawi gillar detta.
  15. SLK350

    SLK350 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2013
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    239
    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia Företag 50GB
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB
    Platta:
    Samsung Galaxy S8+ 5G 8/256GB
    Platta 2:
    Samsung Galaxy S7+ Tab 5G
    Övrigt:
    Sony XR-83A90J
    Sony KD-55AG9BAEP
    Polestar 2
    Undvik mistore, riktiga klåpare! :mad: