Fråga: Mobilabbonemang med SIP-trunk eller softphone

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Nisseboda, 22 okt 2021.

Taggar:
  1. Nisseboda

    Nisseboda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallaou

    Finns det någon svensk mobiloperatör som erbjuder SIP-access till abbonemanget, eller någon annan lösning så man kan ringa från sitt eget nummer från datorn. Helst SIP eller annat teknikneutralt, men om det krävs dedikerad app så är det PC/Windows som det gäller.

    Sitter ändå vid datorn hela dagarna med headset, vore trevligt att kunna ringa, spela in samtal, skicka sms etc från dator med bra headset och skriva SMS med riktigt tangentbord.

    Man kan givetvis lösa detta delvis genom separat SIP-abbonemang till exempel Teletek men skulle hellre betala lite extra och ha allt på en faktura och ett enda nummer...

    Edit: Gäller privatabbonemang, på företagssidan finns hur många sådana lösningar som helst, men oftast inte tillgänliga för privatpersoner och/eller helt annan prisklass.
     
  2. Ella C

    Ella C Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    506

    MINA ENHETER

    Vilken bredbandsoperatör har du? Kan de erbjuda det? Har själv Bahnhof och de erbjuder SIP-trlefoni. Privat
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  3. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Microsoft har program (Your Phone) för att koppla en telefon till datorn. (Mest funktioner för telefoner från Samsung och MS.) Då kan du ringa och skicka SMS o.s.v. från datorn, via telefonen. Det är oberoende av operatören.
     
    Kristy gillar detta.
  4. Nisseboda

    Nisseboda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, har Telia, tror inte de erbjuder något sådant.

    Men vet du om det går att koppla in mobilnumret på Bahnhofs IP-telefoni? Tanken är att få tillgång till "mobilen på datorn", samtal och SMS, inte att lägga till ytterligare ett fast nummer, om det går undvika.

    Det får jag kolla närmare på, sköts telefoni och allt från dator eller blir datorn mer en fjärrkontroll till mobil kopplad via sladd eller Blutooth?