Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Oli_P

    Oli_P Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    Jag sa upp tjänsten Upgrade+ i fredags. De skulle skicka det vidare till avdelningen som har hand om dessa ärenden. Jag skulle få besked när det är klart. Inget besked än. Ringde Samsung nu, de säger att det tar lite tid då det är många som vill göra det jag gör nu, alltså säga upp avtalet. De har nåt kösystem svarar killen. Han vet inte hur lång tid det tar och när det blir klart men att jag skulle avvakta denna veckan, säger han. Jag svarar att jag inte kommer betala en krona mer för avtalet för att ni har mkt att göra. Så... mitt är gjort, och som ni säger, de ska göra sitt nu, vilket de verkar okapabla till
     
    bernard gillar detta.
  2. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Mitt har dom då inte fryst. Det dras pengar fortfarande. Nästa dragning 28e okt och den har jag fått avi för.
     
  3. Minuet

    Minuet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ringde Samsung 18/10 och då skulle de pausa sevenday. Kollade igår 25/10 om det var pausat men det var det inte. Sevenday skulle prata med Samsung och återkomma idag. De har inte återkommit.
    Pratade igen med Samsung där jag kom till den mest ohjälpsamma själ jag någonsin har pratat med i kundservice. Hävdade först att upgrade fungerar. Kopplade sedan bort mig i några minuter för att testa själv. Sa sedan att det förmodligen kommer att fungera ikväll eller om några dagar. Lyckades till slut få människan att förstå att jag har blivit lovad en paus tills upgrade fungerar och skulle då fixa det idag. Bad om skriftlig återkoppling på vårat samtal men inget sådant har kommit. Karusellen fortsätter.
     
  4. Burner88

    Burner88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2021
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    18
    Har du varit i kontakt med Samsung om att du vill att dem fryser ditt konto på sevenday?
     
  5. daevilb

    daevilb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Jag har bett både supporten via CHAT att frysa/spärra kontot från att dra pengar förra veckan vilket dom skulle fixa, samt CHEF mailen som jag fick tidigare denna vecka som lovade att frysa kontot, vilket jag svarade ja på..


    Pengar dragna idag..........
     
  6. Oli_P

    Oli_P Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    Surt! Man kan undra vad de håller på med där och varför vi inte får klara besked och info. Det känns omöjligt. Vet inte vad mer vi kan göra än det vi gör? Orkar man hålla på med ARN och konsumentverket?
     
  7. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Hur ser ni på Sevenday att kontor är fryst? Ssamsung skulle frysa mitt, men jag kan inte utläsa på Sevendays sida.
     
  8. Oli_P

    Oli_P Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2021
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note10+
    Man ser det inte på "Dina sidor" utan du får ringa de på 7 days, de berättar.
     
    mdmar gillar detta.
  9. nielfink

    nielfink Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    13
    Hi all. I've been following this thread for 2 months now.
    I'm having the same issues with Samsung as you - just in Denmark.
    I have a Note 20 Ultra on the Upgrade+ subscription, and wanted to upgrade to the Fold3, but as you all know, this hasn't been possible, because their system is broken.

    I cancelled the subscription a month ago, but i haven't recieved the package yet to send it back.
    I have a mail where they say that i'm on a list of customers that is having their subscriptions cancelled, and because of that, i shouldn't be charged more money. I'm sceptical though, since i've recieved a mail from the company handling the loan in Denmark (Expressbank) that they will charge me at the start of next month.

    I also have ongoing about an Galaxy Watch4 which i cancelled because it was 2 weeks late (preorder), and 2 months later, i'm still fighting to get my money back.

    So all in all, i'm getting pretty frustrated with Samsung - at least their scandinavian shop; still love the hardware, so i got the Fold3 from another place.

    Just wanted to share my experience :)
     
    demonen, kissidor, Janne303 och 10 andra gillar detta.
  10. Lasse Larsing

    Lasse Larsing Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2021
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Platta:
    iPad Pro
    Platta 2:
    Surface Pro 4
    Jag har gett upp den här skiten nu, tröstar mig med att jag åtminstone inte betalar något för det nu. Nu är vi inne i november och det är fortfarande samma clusterfuck. Ingen i kundtjänsten vet något och alla läser upp samma intetsägande standardsvar. Det känns som att Samsung inte har någon avsikt alls att lösa det här utan mer ser över vilka olika alternativ som finns för att lägga ner hela skiten.
     
    Qriouz gillar detta.
  11. ZeuSVI

    ZeuSVI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Galaxy Z Flip4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Flip4
    Platta:
    Galaxy Tab A8 SM-X200
    Ringde nyss supporten själv och fick som svar att dom siktar på att ha problemet löst i november. Jag bad dom frysa mina betalningarna tills problemet är löst. Går ingen större nöd på mig eftersom jag har en Note20 Ultra, men det hade varit smidigt att byta till en Z-flip 3 som tar lite mindre plats i fickan. Får väl försöka upgradera igen om några veckor.
     
  12. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag är faktiskt ganska övertygad om att du är inne på rätt spår gällande att man tittar på att lägga ner hela skiten.
    Det finns inte en chans i världen att "Världens största teknikföretag" inte kan lösa en webbshop. Det ligger garanterat något annat till grund för detta stopp, något som man inte vill prata öppet om med sina kunder.

    Jag kommer att bli enormt chockad om det visar sig att jag har fel och att det faktiskt kommer gå att uppgradera i November. Mina förhoppningar är obefintliga
     
    Kristy gillar detta.
  13. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Vi har varit ett gäng som varnat för denna tjänst sedan den kom och vi började få problem, ändå hoppar folk på skiten, jag förstår verkligen inte hur en del funkar.
     
  14. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 521
    Mottagna gillanden:
    2 782

    MINA ENHETER

    Alla läser förmodligen allt som skrivs här eller på Valfritt forum på nätet.. Erbjuds en tjänst från ett stort företag så förväntas det ju att det skall fungera.
     
    ZeuSVI och Klurre gillar detta.
  15. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Men det gör ju inte det, eller inte får många åtminstone. Jag var försökskaning själv när det lanserades och deet funkade uselt så jag köpte loss telefonen efter ett par månader och det var ett äventyr i sig innan det blev rätt. Nu vet alla. Skaffa inte tjänsten, skaffar du ändå tjänsten så klaga inte när det strular.
    Så tänker jag.
     
  16. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Kontaktade Support via chat i måndags. Tjejen i chatten kunde inte upgrade+ men skulle kolla med sin kollega och återkomma per e-post under dagen eller senast efterkommande dag.

    Bad om att få mitt pausat.

    Har fortfarande inte hört något från dom.
     
  17. iNDePeNDeNt

    iNDePeNDeNt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    336
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Pausat min o sambons i väntan på...? Återstår att se om det verkligen blir pausat. Den där supporten lr samsungs kundbemötande överlag verkar inte vara mycket att hänga i granen.
     
  18. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Ni som har mailkonversationer med Samsuns support, vilken e-post använder ni?
    Jag pallar inte hålla på och ringa på arbetstid.

    Självklart har inte retur-emballaget jag beställde för några veckor sedan kommit. Till Februari lär jag ha två telefoner att bråka om om de inte löser det :)
     
  19. Orophin

    Orophin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    4
    "Vi pausar fakturorna och avslutar dem inte. Vi pausar den tills du skickat in telefonen för att vi helt enkelt inte får ta bort fakturan när du har telefonen. Sen är jag väl medveten om hur frustrerande det är med detta. Då de tekniska problemen uppstod med Upgrade+ har det regnat in ärenden kring att avsluta samt pausa fakturor."

    Fick jag till svar från Samsung idag.. tyvärr var jag inte smart nog och kolla upp hur tjänsten fungerade innan jag tog det för typ 14 mnd sen.

    Ringde dock till SevenDay Bank och fick besked om att det var pausat nyss.
    Men att dom på Samsung inte har koll på det här, är ganska otroligt. Jag har själv jobbat på Telia när jag bodde i Norge, och där hade vi möjlighet och kolla alla support case på varje kund, och kolla vad som blivit sagt och vad som hade varit förut, Samsung känns det som att dom blir lika chokad varje gång när man kontaktar dom och får samma dumma svaren varje gång utan någon koll på historiken till kunden.
     
    iNDePeNDeNt, Kristy och bernard gillar detta.
  20. Janne303

    Janne303 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2011
    Inlägg:
    2 263
    Mottagna gillanden:
    467
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung A52s / Sony Xperia 1 IV
    Så där då.. 0:- i skuld till Sevenday since igår. Lämnade in mobilen 29/9.
     
    Taskman gillar detta.