Diskussion: Huawei MatePad Pro

Diskussion i 'Huawei' startad av bernard, 25 feb 2020.

  1. ebola66

    ebola66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Har sent hoppat på Stadia tåget och får samma fel som dig med vår Global/EU platta. Det syns inget uttalat speciellt i systemloggen heller. Det underliga är att Stadia funkar felfritt med vår andra CN platta. Kan tycka att det borde vara tvärtom. Är det någon som löst detta problem med att Stadia kraschar?
     
  2. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Idag såg jag att HarmonyOS 2.0 (2.0.0.241) har kommit till svenska Matepad Pro och Matepad 10.4

    Edit: kan väl tillägga att jag uppdaterat min Matepad 10.4 som är omodifierad och det fungerar bra - HarmonyOS är dock nästan exakt identiskt med Android (har ärligt sagt inte hittat någon skillnad alls mot tidigare)

    Har inte uppdaterat min modifierade Matepad Pro där jag installerat Google Play.

    Skulle dock vara kul att testa för att se om min modifiering ligger kvar - det har den gjort med alla tidigare uppdateringar av OS.
     
    Last edited: 1 jul 2022
    AndliN gillar detta.
  3. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Uppdatering: Modifierad Matepad Pro med Google Play fungerar utmärkt efter uppdatering till HarmonyOS 2.0 :)
     
    bernard och ebola66 gillar detta.
  4. ebola66

    ebola66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Hej Kiwi!
    Du är verkligen modig :cool:
    Android 10 börjar bli lite till åren och jag trodde inte Google Play skulle funka efter att HarmonyOS lagts på. Funkar verkligen alla appar som det ska för dig ännu med HarmonyOS och Google Play etc.?
    Jag fick i vintras tex. blockera automatiska updates så inte Google Play Services uppdaterades. Det sabbade flera appars funktion.
    Vet du om speciella "handpåläggningar" krävs för att allt ska funka efter updaten? Plattan är fortfarande grymt bra tycker jag trots mjukvarubristerna.
    Edit: Installerade HarmonyOS på både CN och Global och det tycks fungera bra :)
     
    Last edited: 14 aug 2022
  5. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Ja, allting fungerar fint :)

    Fungerar bra även efter den första uppdateringen av HarmonyOS :)