Audiofiltråden - tråden där vi diskuterar ljud på hög nivå

Diskussion i 'Off Topic' startad av demonen, 29 okt 2021.

  1. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    933
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Kan inte hitta någon tråd som är helt ägnad åt hörlurar och högtalare, det vill säga, en riktig tråd för audiofiler där diskussioner om feta hörlurar och högtalare kan föras.

    Jag kan väl börja som trådstartare.

    Jag är främst en hörlursperson, vid detta tillfälle sitter mina Focal Celestee på huvudet ikopplad i min iFi-stack som består av en iFi ZEN DAC och en iFi ZEN CAN som förstärkare. Älskar dessa lurar, de är closed-back men ljudet är så fantastiskt bra. Jag gillar ganska mycket elektronisk musik och dessa hörlurarna är exceptionellt bra när det kommer till closed-backs, vill inte heller att omgivningen ska höra vad jag lyssnar på och vice versa.

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Vid andra tillfällen använder jag också mina Sennheiser HD 660S som har gudomligt ljud för sitt pris, tror inte man kan få bättre lurar om man inte är villig att spendera en förmögenhet. Fantastiska hörlurar när det kommer till elektronisk musik och en del klassisk musik. Trance är något som dessa hörlurar är mästare på, riktigt rent och fräscht ljud som man bara kan hitta på premiumhörlurar. Om du har pengarna och du inte vet vad du vill köpa men du gillar elektronisk musik, då är det dessa du ska ha!
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Jag har endast ett par IEM och dessa är Ikko Gems OH-1S och dessa är också riktigt bra, dock är frekvenserna över 5000khz ganska skarpa och kan göra så man blir lite trött i huvudet efter ett tag. Märks speciellt vid elektronisk musik som trance och klassisk musik där fioler och gitarr finns.

    Vad har du för hörlurar eller högtalare?
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Bra tråd hade tänk mig ett par bra hörlurar till black Friday beyerdynamic DT 1350 och focal clear är de jag kollat mest på. Focal lurarna är dyra men kan säkert få bra pris på Black Friday.
     
    bernard gillar detta.
  3. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    933
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Focal Clear ska vara bland de bästa hörlurarna man kan tänkas äga typ resten av sitt liv om man tar väl hand om dom. Jag kommer definitivt att äga ett par någon gång om några år. Där finns ett par Focal Clear på Blocket i princip nyskick för 10k, kanske går att pruta ner till 9k eller 9.5k beroendes på hur desperat personen är att få dom sålda, har sett dom ligga där i några månader.

    Har hört några skräckhistorier om Focal Clear, typ crackling-ljud som uppstår p.g.a. en skadad driver, men detta är något jag bara i princip sökt mig fram till och som folk tar upp, men jag har faktiskt inte stött på en enda person på något forum som själv haft det problemet med sina hörlurar, utan det är något som bara lyfts fram. Focal har dessutom bra garanti på sina hörlurar under de första åren, om man köper helt nya, kvalitén på deras lurar är exceptionellt bra och känns definitivt som ett par hörlurar som är värda sitt pris.

    Har inga erfarenheter med Beyerdynamic mer än att jag vet att DT 1990 Pro ska vara ett par riktigt bra hörlurar för sitt pris, skulle dock inte köpa dessa över ett par Sennheiser HD 660S. DT 1990 Pro kräver också ganska mycket från en förstärkare, inga enkla hörlurar att driva.

    Edit: Jag kan tipsa om att kika in på Begagnad hifi och stereo det brukar dyka upp riktigt fina hörlurar här till bra priser.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  4. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 189
    Mottagna gillanden:
    2 125
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Komponentbristen märks tyvärr också i ljudvärlden, har väntat på ett par Sennheiser IE-900 i 2 månader nu... :(

    Är också ute efter ett par öppna-hörlurar, lutar åt dom nya Hifiman Deva pro, gillar tanken på att lätt byta till BT-anslutning via mobilen när jag inte vill sitta vid datorn.
     
    bernard gillar detta.
  5. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 214
    Mottagna gillanden:
    5 039

    MINA ENHETER

    Kul tråd! Jag befinner mig i mellansegmentet och känner inget behov av att byta upp mig. För tillfället i alla fall. Focal Clear MG hoppas jag kunna skaffa en dag.

    Lurarna jag växlar mellan:
    Sennheiser HD600
    Dessa är väldigt enkla att tycka om och funkar till det mesta. Basen är ganska tunn men mellanregistret fantastiskt.
    Dessa är från slutet av 90-talet och jag bytte nyligen öron- och huvudkuddar.

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Beyerdynamic DT 1990 Pro
    Bra bas och diskant men kan upplevas som vassa. Roliga lurar som passar utmärkt till EDM.

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Hifiman Sundara
    Mina favoritlurar. Älskar hur detaljerade de är.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Moondrop Starfield
    Väldigt rent och bra ljud. Används främst vid resor.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    demonen och bernard gillar detta.
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Helvete det var dt 1990. Dt 1350 äger jag redan.

    Nu har jag sålt all min hifi utrustning men vill börja igen i små steg. Steg ett är att få bra lyssning upplevelse via mobilen med usb Dac och hörlurar med sladd.

    Meizu HiFi DAC Headphone Amplifier PRO - Meizu

    Meizu var bland dom första med Cirrus DAC CS43131. Jag var väldigt skeptisk till en början men läser man på audiofil forum verkar det chippet vara nån form av revolution så jag skulle kunna avnjuta lurar som focal clear utan problem ska gå upp toll 600 ohm vilket är väldigt tungdriva lurar.

    Finns en uppsjö av usb dacar med ser chippet nu varierar dock i resultat så återstår att se vilken som är bäst är inte jätte lätt att gotta fullständig information och jämförelse.

    Problemet focal clear ska vara unit variance de Har problem med att olika exemplar låter olika. Sedan är frågan ska man välja clear ag eller ag Pro.

    Är svårt att hitta konsensus försöker så gått det går igenom att kolla youtube videos.

    Har inga problem att betala 15 lök för ett par lurar om jag vet att de håller länge!

    Mina akg 240s håller bra än efter alla dessa år.

    Tack för tips om beg.. Det är igentligen de smartaste.
     
    bernard gillar detta.
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    När det gäller hifi får man ju försöka plöjja igenom så mycket recensioner som möjligt så det är väldigt subjektivt. Men just sundara får extremt bra betyg av alla...

    Med dt 1990 ska ljudbilden skilja sig rätt mkt beroende på vilka pads du använder. De följer med två st.
     
  8. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 214
    Mottagna gillanden:
    5 039

    MINA ENHETER

    Det stämmer. Jag föredrar Analytical.
     
    bernard gillar detta.
  9. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    933
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Vad jag hört gällande skillnaderna mellan pro, vanliga clear, clear mg och clear mg pro ska vara lite skillnad i ljud, jag tror inte man riktigt kommer vara missnöjd om man bara väljer en av dem och kör på. De flesta verkar tycka att gamla Clear pro låter bäst följt av vanliga clear följt av de nya clear mg. Clear mg kör ju på en driver som är gjord av magnesium till skillnad från tidigare drivers. Designmässigt tycker jag clear mg ser fantastiskt mycket bättre ut än tidigare clear. Den enda skillnaden mellan clear mg och clear mg pro ska vara färgen och tillbehören man får med i lådan, ljudmässigt bör det inte finnas mycket större skillnader då båda lurarna använder samma drivers.
     
  10. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    933
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Jag har funderat på om man ska skaffa ett par Sundara men jag tror inte riktigt jag hade fått möjlighet att använda dom, känner att jag vill hellre ta steget uppåt och kanske köra på ett par Focal Clear eller Sennheiser HD 800S.
     
    psp123 gillar detta.
  11. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 214
    Mottagna gillanden:
    5 039

    MINA ENHETER

    Kanske Ananda eller Arya? Det verkar ha liknande signatur.
     
  12. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    933
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Då har dom äntligen anlänt.

    Focal Clear MG Professional. Ett par öppna hörlurar som sägs vara de bästa man kan få om man inte vill deklarera personlig konkurs.
    20211115_120619.jpg 20211115_120733(0).jpg 20211115_120702.jpg
     
    psp123, edvinnn och bernard gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 756
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  14. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    933
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Japp, driver dom med min ifi zen dac och zen can. Gick på 14 090 kr på en sida som heter djservice, finns ett par vanliga focal clear mg demo på hembiobutiken för 16 990 kr (1000 kr billigare än ord. pris) men jag ville inte ge 3000 mer för en färg, trots att de vanliga ser 100x bättre enligt eget tycke. Enligt Focal ska det vara exakt samma drivers i professional som i de vanliga, enda skillnaden är färgen, allt annat är placebo.
     
    bernard gillar detta.
  15. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 214
    Mottagna gillanden:
    5 039

    MINA ENHETER

    Ser från emot intryck och om du upplever ljudet metallisk som vissa anmärker på.

    Har suktat efter dessa länge!
     
    bernard gillar detta.
  16. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Gratis vad gav du för dessa.. ?

    Synd att de inte finns i den här färgen...som är ritkigt snygg..

    IMG_20210821_083344[1554].jpg

    Som jag nämt tidigare har Focal problem med exemplar variation... alltså att varje exemplar låter olika..detta är ju inte ett tecken på bra kvalite...vidare säger de själva att MG och MG Pro är identiska men finns gott men i de tester jag sett på youtube hör folk skillnad mellan dem...

    Så blir inte riktigt klok på Focal Clear serien.. är själv sugen... då de är lite mer lättdrivna än DT 1950... som jag tänkt köra med Meizu HIFI USB C DAC till telefonen...

    Men det verkar som det är Focal Clear första serien som folk hyllar mest MG var väl tänkt att vara efterföljaren som ska prestera lite bättre.. men ser mer blandade reaktioner...

    Jag har laggt ner en hel del timmar.. men nu har jag glömt bort det mesta dessvärre... Black friday närmare sig med stormsteg....frågan är om man hittar nörda ner sig tillräckligt för att hinna i tid...

    Varför köpte du just PRO ?
     
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Hörlurar ska ju brännas in också så... är de diskanten som är metallisk ?
     
  18. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Känner inte till den...ska kolla in den... sist jag vara nära att köpa en hörlurs förstärkare var det en som var populär på JDS Labs - Objective2 Headphone Amplifier - Amplifiers.

    Men jag har lite annan ekonomi så behöver inte kompromissa lika mkt utan vill hellre köpa något som håller måttet länge och gärna andrahandsvärdet... då det kan vara rätt bra andrahandsvärde på dessa grejjor iallafall 50% tillbaka...

    skulle jag välja helt fritt skulle jag valt

    Galaxy 64 Synergy Core | Dante, HDX, Thunderbolt Interface | Antelope Audio

    [​IMG]

    Den har dock lite väl mkt I/O för mina behov/framtida behov... men Just antelope Audio tycker jag har nått det ultimata ljudet...perfelt balans mellan digital perfektion och atomisk precision men med analog känsla i ljudet. Mycket PGA deras sotifikerade klocka.

    Jag hade tidigare Antelope Audio Eclipse som är ett av mina bästa köp. Orginal Pris 64 000. Men Jag fick den för 35 000 i stockholm på black friday såldes några år senare när jag behövde cash för 32 000.

    Eclipse384-large.jpg

    Klockan ska vara vara baserad på trinity Isochrone Trinity | Master Clock | Antelope Audio | Antelope Audio


    15364602_800.jpg
    Så ja denna boxa kan man väl säga är 3 enheter i en.. klocka... AD/DA converter och Monitor controller. De har också en klocka som är en riktig atomklocka som rent tekniskt är väldigt imponerande men är kanske inte det först aman ska lägga pengarna på..

    Men ja Eclipse hade också bästa hörlurs ampen jag har provat... men det är ju delvis för att du också får Antelope ljudet på köpet.. så själva ampen kanske inte är den bästa men lät riktigt bra i den iallafall.

    När det kommer till högtalare hade jag ett par Trident HG3.
    Trident Audio HG3

    De kostade också runt 35 000 men enligt recensione ska dom låta som högtalare för det dubbla priset så ska låta väldigt high end... detta har nu varit nedpackade tragiskt nog sedan 5 år tillbaka...

    imgext.jpg

    Anledningen de är nedpackade... är att jag har ingen utrustning att koppla in har inga High end grejjor kvar... och att koppla in billig skit i dessa högtalare känns bara dumt...
    Och jobbet jag har nu har gjort att jag inte riktigt haft tid eller lust med detta sedan är nuvarande lägenhet dessvärre ganska lyhörd... dessa låter dock till fördel bra på låga volymer...

    Jag har dock inte samveta att sälja dessa heller då de inte har varit en rökfri miljö. Detta är något jag lärt mig den hårda vägen nu men HiFI utrustning är väldigt känlig för rök...därför man ofta kan se i annonser " endast använd i rökfri miljö" jag var ju en glad amatör med HIFI intresse och jag bodde i en etta med kokvrå.. röken från köket togs ju givetvis till högtalare. nu har högtalar högtalarna inte förstörda eller något dessa har som ni kanske ser en väldigt konstiga 3-way design, Diskant modulen pga av röken ska ha bildat något form av "oxidation" lager på de specialla kontakterna som sitter på diskant modulen som man kan snurra på för att få perfekt vinkel på diskanten... så pga oxidation så slutade diskant modullen på vänstra högtalaren att fungera.. Rådet jag fick Från Trident var att snurra på modullen vicka frammåt och tillbaka då skulle kontakten rengöra sig själv... detta funkade flertal gånger..men tog allt längre tid att det att funka igen... och sålda min Eclipse också pga jag behövde pengar.. så om jag kopplar in Trident högtalarna idag hoppas jag de funkar fortfarande..annars går det ju säkert givetvis att fixa..

    Till gitarren hade jag en Kemper AMP
    och en Eventide H8000FW Som ska ha varait den bästa effekt proccessorn... på den tiden nu har H9000 släppts över 15 år senare... hoppas magin i ljudet sitter kvar...
    eventide-h8000fw-vorschau.jpg

    Då man jobbar mer och mer med digital ljud gillar jag att ge analogt ljud på digitala ljudkällor...
    hade ju planer på att köpa BURL produkter... Även Bricasti M7 för reverb var jag sugen på .

    Som sagt har jag laggt musiken på hyllan i flera år men jag börjar bli sugen igen att börja då man saknar att spela in musik.

    Spendera väldigt mkt tid på gearslutz förut som nu verkar ha bytt namn till gearspace även head-fi.org som var forumet där alla hörlurs nördar var..

    När det kommer till hörlurar har jag haft AKG 240S sedan 2003, de håller än idag... förutom dålig bas har de väldigt bra mellanregister och diskant...

    Beyerdynamics DT880 PRO har jag haft... dessa lurar är väldigt svårdrivna... vad du har för amp påverkar väldigt mkt karraktären på lurarna . Min portabla Go Vibe DAC drev dom nog inte tillräckligt bra... de lät bra mkt bättre i min Antelope Eclipse Hörlursförstärkare men fortfarande lät de ganska tråkiga...

    Beyerdynamics DT1350 använde jag på den tiden telefonerna hade hörlursutgång.. väldigt lättdrivna... Tesla drivers så snabb diskant... bra passiv isolering...tror de släppt ett bar trådlösa lurar nu också med i stort sett samma drivers och konstruktion med namnet Aventho.. är isåfall en doldis...den har inte ANC men å andra sidan är det slutna lurar så den stänger ute ljud bra... dock inte lågfrekventa ljud som trasporteras via kroppen när man tex rör på sig..det är ANC lurar bättre på.

    Sist köpte jag Sennheiser PXC 550-II. Dessa lurar har neutral ljudbild. Men saknar detaljrikedom de låter inte HIFI skulle jag säga.. köpte dom för 1900 sålde nu för 1000 kr... sålde främst för att aptX Lossless är på gång nästa år... och att det snart kommer vara omöjligt att sälja dessa lurar... så dessa lurar har kostat mig 900 kr så ca 81 kr i månanden... i och med aptx Lossless är min förhoppning att det kommer släppas mer professionella lurar med trådlös teknik. Det allra bästa är ju som sagt om man kan ha både trådlös och med tråd i en.. men oftast får man välja om man inte vill kompromissa...

    Ja märkte också att jag använder mina Huawei Freebuds 4 mer som jag till och med jag tycker låter bättre än sennheiser lurarna vad det gäller detaljrikedom...


    Hade också Dangeros audio Source som DA/AD/monotir controller innan Eclipse.
    Och Lynx Aurora som jag aldrig kopplade in men sålde utan förlust..

    IMG-20130518-WA0000[1556].jpg

    slutligen här är en liten bild på min studio som den såg ut när jag var aktiv bara högtalarna och bordet är kvar.. bordet är till salu om nån skulle vara intresserad...

    IMG_20150412_232740.jpg
     
    Last edited: 18 nov 2021
  19. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    933
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Jag köpte pro-varianten för att de var billigare än de vanliga och skall låta lika som vanliga clear Mg. Än så länge kan jag säga att ljudet från hörlurarna är det bästa jag någonsin hört, jag vet ju inte vad skillnaden mellan clear OG och dessa ska vara men jag tycker att det är gudomligt ljud. Vad jag än spelar låter det riktigt riktigt bra, jag har valt att köra EQ också då jag tycker i princip alla hörlurar behöver lite EQ.

    Guldfärgen finns endast till typ ordinarie pris, alltså 18k. Finns ett par demo hörlurar för 17k på hembiobutiken. Men jag ville inte ge 3k mer för en färg.
     
    Oceanic gillar detta.
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 411
    Mottagna gillanden:
    4 156
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    amari.jpg

    Håller på och kollar lite på denna. Kostar just nu ca 30 men kan tänka mig den blir bra prissatt på Black Friday kanske 24?


    FULLY EQUIPPED

    For mastering engineers and home audio enthusiasts who seek high-end sound quality for critical listening and audio archiving, AMÁRI is a reference-grade AD/DA converter with 24-bit, 384 kHz conversion and signature Antelope clocking. An easy-to-use interface and 2 headphone outputs with user-adjustable impedance complete AMÁRI’s unique profile.

    384kHz, 24-BIT CONVERSION. ANTELOPE CLOCKING.

    An array of audiophile-grade converters and Antelope’s oven-controlled crystal oscillator clocking with proprietary 64-bit algorithms ensure precise, musical conversion quality for mastering and home audio applications


    MULTI DAC TOPOLOGY

    AMÁRI offers best-in-class D/A converter performance by implementing an unique 8 × DAC architecture (4 × CS43198 chips per channel). This enhances the stereo image, expands depth perception and unveils all the musical details with an unmatched 138 dB dynamic range. Likewise, the headphone outputs feature a dual DAC architecture using one AK5578 chip per channel to boost the dynamic range up to 128dB.


    EXPLORING NEGATIVE IMPEDANCE

    Negative impedance is no mere feature, but a philosophical concept. It permits a certain ambiguity of the final result and the way music reaches us. Music will always sound different, depending on headphones, temperature and even our mood, as mood itself is a kind of electricity inside the brain. Otherwise, digital audio would be just maths and digits.

    17 STEPS OF OUTPUT IMPEDANCE

    AMÁRI’s 2 high-power stereo headphone outputs (on XLR connectors) feature individual volume controls (capped at 20dBu max), with digital trim and adjustable output impedance – from -4.6 to 85.3 Ohm, in 17 discrete steps. These options let you configure AMÁRI for ideal compatibility with your favorite headphones, matching their impedance for best performance. AMÁRI’s high-fidelity headphone drivers offer fully differential input per amplifier. It is a dual-amp design, optimized to eliminate possible temperature drifts and deliver differential signal quality. The headphone outs also feature dual DAC architecture for maximum performance.


    View: https://youtu.be/F6KheCbbIP8
     
    Last edited: 19 nov 2021
    demonen gillar detta.