Första intrycken & omdömen Pixel 6 Pro

Diskussion i 'Google Pixel 6 Pro' startad av Swedroid, 20 okt 2021.

  1. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 211
    Mottagna gillanden:
    5 036

    MINA ENHETER

    Första intrycken är mestadels positiva.

    Byggkvaliteten
    är bra. Den känns gedigen med mycket bra vibrationsmotor, distinkta knappar och fin 120 Hz-skärm.
    Påminner mycket om Samsung Note10 med sin kantiga design, sluttande skärm och hala baksida.

    Batteriet har hållit bra hittills trots många nyinstallerade appar. Misstänker att det kommer krävas stödladdning under dagen. Får återkomma till batteriet om några dagar.

    Högtalarna är okej men inget som sticker ut.

    Kameran är mycket bra. Det är enkelt att bara trycka av en bild och få ett bra resultat.

    Prestandan är bra. Mikrolagg förekommer (i exempelvis Chrome, Play-butiken och Google-appen) men det är troligtvis ändå den mest laggfria Android-upplevelsen jag haft.

    Fingeravtrycksläsaren är inte bra. Tycker inte man ska behöva fundera utan komma in i telefonen direkt. Hade allra helst haft ansiktsupplåsning men en läsare på baksidan hade också funkat. Hoppas verkligen på en förbättring.

    Mjukvaran är trevlig och kul att använda. Android 12 känns väldigt fräscht. Always on Display är något jag uppskattar mycket.

    iPhone 13 PM är en aning bättre på det mesta men det är inget dåligt försök från Google
     
    Tjotte, eastbound, RuffyMan och 4 andra gillar detta.
  2. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Hur är vibrationsmotorn i 6 Pro? Man är ju bortskämd med 13 Pro Max..! @Magellan1378@Magellan1378
     
  3. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 211
    Mottagna gillanden:
    5 036

    MINA ENHETER

    Inte riktigt i klass med 13 PM men inte jättelångt ifrån. Bästa jag upplevt i en Android-mobil.
     
    RuffyMan och Kristy gillar detta.
  4. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Härligt. Hade gärna plockat hem en 6 Pro men batteritiden är det som gör mig fortsatt osäker!
     
  5. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 211
    Mottagna gillanden:
    5 036

    MINA ENHETER

    Den lär inte vara som 13 PM som i princip inte går att köra i botten på en dag. Men tror inte heller man behöver oroa sig som med Pixel 4 eller 4 XL :)
     
  6. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Har iofs ganska god batteritid i min Pixel 4XL som jag har som "lek-mobil". Men det har naturligtvis att göra med att den inte har något SIM-kort i sig och inga sociala medier installerade.
     
  7. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Den är bra. Tydligt mer ihålig än 13 Pro Max som fortfarande är helt ohotad där. Dock tycker jag att vibrationerna i operativsystemet är mer ogenomtänkta än i iOS men det är ju bara en fråga om trimning och finjustering. Inom android är den nog bäst av alla jag testat faktiskt.
     
    Kristy och Gustav Karlsson gillar detta.
  8. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    thehero, RuffyMan, AndliN och 2 andra gillar detta.
  9. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Snabba intryck efter några timmars fipplande:

    + Bra byggkvalitet, känns gedigen. Önskar den hade matt baksida dock, gillar inte blankpolerade finishen. Men kommer köra skal ändå, så det kvittar egentligen.
    + Bra högtalare med bra bas
    + Bra haptic feedback. Bästa jag känt på en android utan tvekan.
    + Skärmen är fantastisk. Jag blev lite orolig när jag läste rapporterna om att den har ganska låg ljusstyrka jämfört med S21 Ultra etc.. Men det är ingenting som kommer märkas nu under hösten och våren för mig iaf.. Kan tänka mig att det framför allt kommer vara märkbart när man har telefonen rakt framför solen.
    + Prestandan är bra. Telefonen är rapp och är nog den snabbaste telefonen jag haft iaf
    + Nöjd med kameran/kamerorna.. MYCKET bättre än min Oneplus 8T på alla punkter, men det var ju också väntat. Har tyvärr ingen iPhone 13 Pro att jämföra med. Jag fotar dock främst med systemkamera så för mig är inte denna punkt superduper viktig heller. Har inte provat selfie-kameran tillräckligt ännu.

    - "Curved display". Även om böjningen inte är extrem så skule jag föredragit en helt platt skärm. Detta i mitt tycke meningslösa fenomen måste sluta. Sjukt att det endast är Apple och Sony som har flagshipskärmar med platta skärmar.
    - Ingen face unlock. Denna funktion saknar jag verkligen. Förmodligen min näst största gripe efter curved displayen.
    - Fingeravtrycksläsaren är lite långsammare än den på min Oneplus 8T.. Men efter jag la in samma tumme 3 gånger så blev den mycket snabbare.
    - Långsam laddning (både med sladd och trådlöst). Jobbigt när man är van med 65W på OP8T.

    All in all är jag nöjd och jag tror jag kommer ha denna telefon väldigt länge nu. Det är något med Google-telefoner. Återkommer med en mer detaljerad recension om någon vecka när jag använt telefonen lite mer :)
     
    eastbound, RuffyMan, AndliN och 2 andra gillar detta.
  10. DiiM

    DiiM Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Och där va tyvärr den nedlagd...
     
  11. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    624

    MINA ENHETER

    Har du lust att testa att ta lite närbilder med 4x-kameran? Som han har gjort här t ex:
    [​IMG]

    Det enda som egentligen lockar med att välja en Pro över den vanliga är 4x.
     
    Kristy och night77 gillar detta.
  12. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Jag förstår faktiskt inte all hat som fingertrycksavläsaren får. För mig fungerar den lika bra som på min Note 20U. Ett tips är att registrera samma finger samma gånger.
     
  13. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Håller faktiskt med. Nu när jag vant mig vid hur den fungerar och vart den sitter så är det inget som stör mig längre. Funkar 100% av gångerna. Så jag plockar bort fingeravtrycksläsaren som minus (även om den absolut inte är den snabbaste fingeravtrycksläsaren på marknaden)
     
    Hessi och Jowee gillar detta.
  14. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Något intressant är att selfiekameran på min gamla Pixel 3 XL är hästlängder bättre än den på min Pixel 6 Pro. Speciellt när det är lite sämre ljus på kvällen.

    Skärpan på mainkameran är bättre på 6 Pro dock. Inte så stor skillnad som man skulle kunna tro, men den är märkbar. Speciellt när man zoomar in och framför allt i lite sämre ljus.

    Dock tycker jag värmenivån på bilderna från 3 XL är mer verklighetstrogen. Jag måste justera värme-slidern lite för att få till det på 6 Pro. Detta kan de ju förhoppningsvis lösa med mjukvara.
     
    Last edited: 31 okt 2021
    Kristy gillar detta.
  15. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Inga problem här heller, fungerar 100%-igt. Har bara registrerat fingrar en gång.
     
  16. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Kanske beror på hur torra fingrar man har. Jag blir fullkomligt vansinnig på min. Irritationsmoment varje gång jag låser upp telefonen.
     
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 431
    Mottagna gillanden:
    8 364
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Intressant. Hur tycker du Pixel 3 XL står sig mot Pixel 6 Pro i övrigt?
     
  18. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Skillnaden mellan HDR på iPhone 13 Pro Max och Pixel

    IMG_2918.jpg
    iPhone

    PXL_20211031_005507501.jpg
    Pixel

    Notera den mörka skuggan runt lampan från den hårdare HDR-processningen på Pixeln. Gör att bilden ser lite fejk ut.
     
    Kristy gillar detta.
  19. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Skulle säga att allt är bättre på 6 Pro, förutom selfie-kameran.

    Jag föredrar personligen även platta skärmar och matt finish på baksidan, vilket 3XL har och delvis har. Gillar även att 3XL är plattare och väger mindre.

    Har haft min 3XL sen release och den har blivit riktigt seg nu också. Skulle egentligen behöva factory reset:as.

    Missar säkert någon mer mindre detalj som är bättre på 3XL nu.
     
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 431
    Mottagna gillanden:
    8 364
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag har haft 3XL tidigare och gillade den skarpt förutom batteritiden och att skärmen på min hade nednött ytbehadling. 3 XL har ju inte bara en platt skärm och också en bredare skärm vilket jag gillar. Funderar ibland på att skaffa en sådan igen så är därför lite intressant med åsikter från någon som har tillgång till den idag och kan jämföra med hur den står sig idag mot ett nytt flaggskepp. Misstänker som du är inne på att den är rätt seg idag (trots Android 12?) så slö prestanda, avsaknad av 90/120 hz och dålig batteritid kanske gör den svår att leva med 2021?