Hallå alla!
Som många andra har jag i dagarna nappat på HBO:s
generösa men kontroversiella 50%-erbjudande på strömningstjänsten HBO Max. Tanken är att kunna använda den tillhörande appen på min
Philips 65PUS7601 - en prestandaskärm med några år på nacken, och som är fullt uppdaterad till Android TV 8.0 Oreo. Till min stora förvåning går dock inte HBO Max att installera; i Play Store-appen på tv:n dyker den överhuvudtaget inte upp. Försöker jag istället installera den via en webbläsare visas endast ett "inkompabilitets-kryss" i dropdown-menyn där de olika kontoanknytna enheterna finns uppradade (se skärmdump).
Det hela framstår som märkligt då HBO
på sin egen hemsida anger att appen generellt skall fungera på "
Android TV with Android OS 5 or later. This includes most Sony Android TVs (2015 and later), the AT&T Streaming TV box, and the TiVo Stream 4K.". I sammanhanget kan nämnas att Philips släppte 65PUS7601 år 2017, och att det är långt ifrån någon maskin i lågprissegmentet - snarare tvärtom. Appen fungerar dessutom utmärkt på Sony-skärmar från samma år, precis som man skriver.
Har någon här någon uppfattning om
varför man vägrar låta appen installeras på Philips-skärmar, och
hur det lättast åtgärdas? Det ligger nog i sakens natur att en eventuell lösning sker genom att sidoladda appen, och att den tillhörande apk-filen enklast
laddas ned genom apkmirror.com.
Går det att lita på Apkmirror? Hur kan jag vara säker att jag inte laddar ned någonting som tömmer alla konton på information och därefter ligger kvar som någon liten spioncentral?
Click to expand...