SMS-problematiken i HEROn

Diskussion i 'Hero' startad av pixy, 9 sept 2009.

  1. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    La själv in SMS to Mailbox igår och noterade samma strul när jag försöker använda annat än gmail kontot.
    Att jag dessutom har 2 olika konton i den vanliga mail appen där det funkar utmärkt att skicka mail genom min smtp server men inte med SMS to Mailbox gör mig lite frustrerad. Test smset vägrar gå iväg oavsett vilken port eller ssl / tls kryptering jag använder så något känns inte helt rätt i SMS to Mailbox appen.
    Det funkar ju dock bra till gmail kontot men då jag inte använder det särskilt mycket så är det ett sämre alternativ så om någon vet en lösning tar även jag tacksamt emot det.
     
  2. nyblad

    nyblad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gjorde så att jag vidarebefordrar mailen i Gmailen till min Hotmail. SMS till Gmail och Gmail till Hotmail. En lagom omväg med det fungerar iallafall :P
     
  3. pixy

    pixy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så....nu har det gått ytterligare en månad....har HTC löst problemet?
    Någon som vet?
    Någon som orkar?
     
  4. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag har tappat ett SMS sen jag la in 1.5. Känns helt ok.
     
  5. pixy

    pixy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej Lobo....det är INTE OK!!!!
    Det är bland den simplaste funktionen att implementera i en modern telefon och DET SKA FUNGERA till 100%!!!!

    Börja tröttna som fan på HTC! Varför tar de inte tag i problemet och löser det! Vi här på forumet har ju t.om. kommit på ett sätt att gå runt det - vilket vidarebefodrats till HTCs tekniker.

    Måste skicka iväg ännu ett mail till dem och klaga för det här går inte.

    (Och jag använder min telefon inom jobbet, inte missar ett eller 2 sms från kompisar som undrar om man ska dricka öl utan VIKTIGA sms som påverkar min arbetssituation)
     
  6. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Ok. Min är privat. Missar jag ett öl-SMS så kommer det snart ett till. :)
     
  7. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Håller med att sms måste funka.
    Nått har i alla fall HTC lyckats med vid uppdateringen för jag har fortfarande inte missat ett enda sms sen uppdateringen:)
     
  8. pixy

    pixy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sorry för min allvarliga ton tidigare - men jag är sjukt irriterad på SMS-funktionen.
    Ingen ont mot dig Lobo. :)
    Peace out!
     
  9. b.lindahl

    b.lindahl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Håller med pixy, grymt enerverande. Svenska supporten verkar ju dessutom ha otroligt dålig koll på vad som händer på utvecklingsfronten hos HTC. De verkar inte ha någon som helst aning om när SMS-buggen kommer fixas. Otroligt pinsamt faktiskt att buggen inte är löst el att man gett besked om när den blir fixad.

    Rapportera gärna tillbaka hit när du får någon respons från HTC.
     
  10. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Så det är fortfarande folk som tappar SMS?
     
  11. Jake_

    Jake_ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon dag eller två efter att jag uppdaterade telefon tappade jag några SMS. Men sen dess har jag inte tappat något SMS. Sms to mailbox har ju i sin tur uppdaterats ett antal gånger sedan dess. Det kan också ha påverkat..
     
  12. b.lindahl

    b.lindahl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har kört SMS Backup en tid nu som automatiskt mailat mina sms till mitt gmail-konto. Jag har inte upptäckt att jag missat något sms sen jag uppdaterade till MoDaCo:s ROM som kom precis innan den officiella ROM:en från HTC om jag inte minns fel.

    Däremot trodde jag att jag missade ett SMS igår. Jag och sambon fick samma SMS i en budgivning så jag hade facit. Ett SMS som inte dök upp kom dock efter ett senare SMS men med korrekt tidsangivelse så i Handcent dök SMS:en sen upp i ordning. Dock misslyckades SMS Backup att få fram det SMS som kom i fel ordning men det är ju mindre viktigt fast inte någon bra koll på att SMS:en kommer fram till telefonen om det inte fungerar som det ska.

    Jag har även skickat en massa SMS från Telenors webbtjäns där jag har 30 gratis SMS per månad och de har alla kommit fram. Det känns dock jävligt irriterande att inte veta att det faktiskt fungerar felfritt. HTC borde kunna ge ett besked om vilken status denna allvarliga bug har. Har någon varit i kontakt med dem på senare tid?
     
  13. Rdis

    Rdis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min telefon har tydligen skickat dubbla och trippla sms när jag bara har skickat ett :S fick reda på de nu..
     
  14. b.lindahl

    b.lindahl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Dags att dementera. Idag tappade jag ett SMS. Jag är inte så frekvent SMS:are så de som SMS:ar mer missar säkert fler, även om det inte är mindre frustrerande att missa SMS ibland oavsett SMS-frekvens.

    Mailade återigen HTC idag och bad om ett konkret svar när detta löses och inte att de inte vet om utvecklarna fixat det eller inte. Jävligt dåligt att en så central funktion inte fungerar och framförallt att man inte löst den när man haft så lång tid på sig.
     
  15. Pegrasus

    Pegrasus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så detta problem kvarstår alltså? Körde SMS 2 Mail utan att det kom nåt som jag missat, så jag tyckte det var lika bra att avinstallera det. Ingen har klagat, jag har inte märkt nåt själv, så ja jag vet inte? Problemet måste väl vara generellt för alla, inte bara på några få "utvalda" telefoner?
     
  16. gnuttenx

    gnuttenx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold3
    Efter uppdateringen installerade jag också SMS2Mail, men jag har inte missat ett enda sms sedan uppdateringen. Jag har inte heller hört någon fråga om jag inte fått ett sms från dem.
     
  17. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Samma här.
     
  18. osmo

    osmo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    jag började tappa sms efter jag skickat sms med õ eller ã tecken istället för å ä ö, lätt att missa på fyllan:-). kanske inte orsaken men det blir rejält knas hos dom som tar emot...
     
  19. pixy

    pixy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2009
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hm...
    Den stora problematiken ligger fortfarande i att ta emot, men det finns kanske även en bugg när man skickar.
    Hos HTC är det, självklart, intet nytt...
    Det är helt sinnessjukt dåligt! Tyvärr sista HTCn för mig - även om telefonen rockar. Företaget måste ta det här problemet på allvar och det gör de uppenbart inte!
     
  20. b.lindahl

    b.lindahl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Precis, jag har bara haft problem att ta emot SMS, inte skicka.

    Hade glömt bort att jag skickade mail till HTC:s support för en vecka eller två sen. Förbaskat irriterande att det är så dålig respons från dem. Aja, får maila dem och påminna dem.