X10 Mini Pro

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Rallyharry, 14 okt 2010.

  1. Rallyharry

    Rallyharry Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haft den telefonen nu ett tag.......köpte den för att testa Android (har även iPhone) gillar den inte alls. En av de sämre telefoner jag haft faktiskt, och jag har gått igenom många.Alldeles för liten skärm,dålig upplösning,bedrövligt kass batteritid, tangentbort som börjar tappa känslan i tangenterna,"Bakåtuppdateringar" från SE osv.Finns det någon bra Androidtelefon? Fö Android Market känns som en turkisk basar.
     
  2. soyd

    soyd Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Du har ju inte access till "hela market" med android 1.6
    Om du kan vänta in uppdatering till 2.1 för att få en lite bättre användare upplevelse.

    Sen vet jag inte vad du förväntar dig... Den heter ju mini = lite skärm, liten skärm ger generalitet(oftast) lägre upplösning.

    Sen måste du ju se till priset vad fick vi betala som köpte dom i sommras. Då den var ny... typ 3000kr?. Vad kostar den nu typ 2400 ?, hur mycket telefon får man för det priset ?

    Vill du ha nått värre i Android värden får du ju betala mera...

    Men kika lite på HTC's värre varianter:

    HTC DESIRE Z (Om du vill ha fysiskt t-bord)

    HTC DESIRE HD (Om du vill ha HD biten...)

    Sen har du ju Store bror:
    SE X10 (stora)

    finns ju hur mycket som helst...

    /mvh soyd
     
  3. vildtrapper

    vildtrapper Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag bjuder 500:- för din kassa mini pro som du är så missnöjd med vid snabb affär :-D
     
  4. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Alla upplever vi saker olika.
    SE Xperia X10 Mini Pro är den bästa lur jag haft, hittills.

    Började med nån Motorola i mitten av 90-talet och har vandrat med olika Ericsson, SE och Nokia och nu denna.
    Klockren utveckling.

    Rörande dina synpunkter vill jag kommentera "Alldeles för liten skärm".
    Vadå? Den har ju precis så stor skärm det går för telefonens storlek! :D
    Du har helt enkelt valt en telefon som inte passar dig.
     
  5. Tobby

    Tobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    1 609
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har visserligen den vanliga X10 minin utan tangentbord, man jag tycker att den är helt suverän. Den tar lagom plats i fickan, upplösnngen är helt ok för den storleken på skärmen.

    Jag håller med dig, till viss del. Hade också gärna haft en telefon liten som X10 minin men med en skärm som iPhone 4. Det är ju dock ganska så omöjligt att ha mer display än där är telefon.
     
  6. AndreasE

    AndreasE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det här med dålig batteritid har jag kompisar som också har påpekat.
    Sen när jag kollade närmare visade det sig att GPS och Wifi var ständigt på och full ljusstyrka på skärmen. Alternativt en massa skit man laddat ner.
    Jag har inga problem att komma upp i 2-3 dygn med betydligt större skärm som drar mer.

    Sen för liten skärm, den borde ha samma storlek som när du köpte den eller har den krympt? Hur kan den ha blivit för liten helt plötsligt?
     
  7. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Ser ditt inlägg lite som ett skämt faktiskt.

    Att skärmen var liten borde du ju rimligtvis sett INNAN du köpte telefonen
    och eftersom du gjorde valet att köpa den ändå ser jag inte hur du kan klaga på det.

    Senast hade jag en SE P1i som jag använde på samma sätt som min Pro med skillnaden att den surfade jag inte med på samma sätt som med denna,jag hade inte heller någon gmail kopplad till den,inte hade jag Truecaller eller liknande i den. Trots detta och samtal på ca 1,5-2 tim per dag räcker batteriet i min Pro längre än i min tidigare P1:a,brukar ligga på en 45-55% kvar av batteriet på eftermiddag/Kväll. Jag fick låna en Iphone 3GS i ca 2 veckor innan jag bytte till Android och jag upplevde inte att batteriet i 3 GS:en räckte längre än min nuvarande Pro så jag personligen förstår inte vad du jämför med när du klagar på batteriet i Pro.

    Har inte upplevt att knapparna tappat i känslan under mina månader med Pro heller för den delen

    Sen kanske jag kan hålla med om att Market kunde vara bättre uppstyrt och att man kommit längre med appstore på Iphone men konstigt vore det ju annars då Android inte har lika många år på nacken som Iphone
     
  8. Xph'r

    Xph'r Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan nog hålla med trådskaparen här då jag också blev kraftigt besviken på denna telefon.
    Har även en två år gammal iphone 3g som jag alltid bär med mig och jag tycker den är bättre på allt, utom kameran.

    När det gäller appstore och market så går det inte ens att jämföra då market känns så vansinnigt dåligt.
    Säga vad man vill om apples kontroller men apparna är mycket mer kvalitativa.

    Sen måste man självklart ta med i beräkningen att minin är lite av en budgettelefon. (även om den borde krossa en två år gammal premiummobil)
     
  9. Istvan

    Istvan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    251
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Varför skaffade du den?
    Varför ska den krossa en två år gammal premiummobil?
     
  10. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är lite som att jämföra äpplen och päron. Delvis eftersom det är olika prisklasser, delvis eftersom det är olika målgrupper.

    Jag föredrar min X10 Mini Pro över min iPhone 3G vilken dag som helst. Det jag saknar mest med iPhonen är förstås den större skärmen, och dessutom batteritiden som var fantastisk. Men eftersom jag tyckte iPhone var för stor och lite klumpig så försakar jag gärna skärmen, och om man inte använder telefonen till alltför mycket lek och musik så är batteritiden på Mini Pro också hyfsat.

    Allt annat tycker jag att Mini Pro gör bättre. Ja, inte e-post då, eftersom den saknar automatisk uppdatering. Men överlag skulle jag definitivt inte välja iPhone 3G över Mini Pro, alls. Inte 3GS heller för den delen (hade inga prestanda-relaterade problem).