Hello Fello,
Tack för ditt mail och vad bra att du hör av dig till oss.
Du aktiverar VoLTE och WiFi-samtal under inställningarna i din telefon.
Om du kan aktivera tjänsterna VoLTE (samtal över 4G-nätet) och WiFi-samtal i din telefon under inställningar har du tillgång till detta.
Finns inte tjänsterna tillgängliga att aktivera i din telefon så har din telefon inte stöd för VoLTE och WiFi-samtal.
När VoLTE är aktiverat behöver det inte nödvändigtvis stå "VoLTE" på displayen på din telefon du kommer märka om det fungerar när du ringer ett samtal och det står 4G på displayen, då ringer du med 4G-nätet (VoLTE). Vill du testa så att WiFi-samtal fungerar kan du sätta telefonen i flygplansläge på en plats där du har WiFi och testa att ringa ett samtal.
Du som har en telefon där VoLTE och WiFi-samtal inte finns tillgängligt kommer inte att påverkas, du ringer precis som vanligt via 2G eller 3G-nätet. Även om tjänsterna fungerar i en annan telefon så innebär det tyvärr inte att det fungerar i alla typer av telefoner. Det är olika avtal som gäller mellan olika operatörer och olika telefonleverantörer.
Du kan hitta info om detta och mycket mer via följande länk:
www.fello.se/volte
Tveka inte att höra av dig om du ha några frågor eller funderingar.
Ha en fin dag!
Med vänlig hälsning,
Sanna
Click to expand...