Hur får man fram LED-notifiering som på S7?

Diskussion i 'Galaxy S20 FE' startad av Klickman, 3 dec 2021.

  1. Klickman

    Klickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Det ska sägas direkt, jag är synskadad och en LED som blinkar tills jag läst meddelande vore fint, även om den måste blinka en hel dag tills jag ser att det varit aktivitet, typ sms, whatsapp, samtal mm. Otroligt besviken på att den funktionen inte finns, därför söker jag råd här på Swedroid.

    Har sett att det finns runt kameraögat, men den släcks efter en stund. Jag vill ha en lysdiod som blinkar som på den gamla goda tiden, tänkt Ericsson T39M. Är det kört och jag måste köpa en äldre Samsung Galaxy S7/8/9? Vad jag förstått så togs lysdioden bort vid 8 eller 9, vet inte ens om 10 finns.

    Två funktioner är viktiga för mig och min mobil: LED-notifiering och en riktigt bra kamera. Vilken borde jag ha köpt istället om det nu inte går att få till det med min S20 FE? Det är denna jag har: https://www.elgiganten.se/product/m...-galaxy-s20-fe-4g-smartphone-6128gb-cloud-red

    Tacksam för en lösning på detta.
     

    Bifogade filer:

  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 001
    Mottagna gillanden:
    2 112
    Jag har en app som heter aod Notify som kan visa en "lampa" för att man fått en avisering, den slocknar efter inställd tid men man kan ställa in att den ska lysa i upp till 24 timmar (dock max 5 minuter i gratisversionen).

    Screenshot_20211203-175006_aodNotify.png

    Edit: Fixade länk till appen!
     
    Last edited: 3 dec 2021
    Klickman, Rocco420 och Kristy gillar detta.
  3. Klickman

    Klickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Tack.

    Köpte Pro versionen, men fick det inte att fungera ändå. Blev så lack på skiten att jag stängde av mobilen och la in den i garderoben. Säljer skitet och letar upp en S8 eller S9 istället. Det var bättre förr.
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 001
    Mottagna gillanden:
    2 112
    Det behövs lite inställningar, dels behöver du (kanske) slå på Aviseringar och välja vilka appar som du ska få aviseringar för (det går att välja alla), själv har jag aviseringar avslaget...

    Under Notifieringslampa måste du välja hur aviseringen ska synas, under Stil väljer du Kamerakant, skärmkant eller LED-prick (jag vill se att skärmkanten lyser upp när jag använder mobilen och det fungerar utmärkt) och när den är låst så har jag gjort så att den lyser upp runt kamerakanten när notifieringen kommer, du kan ställa in lite olika effekter och så måste du ställa in tiden som den ska lysa förstås.

    Under Generell kanske du behöver ändra lite inställningar med (jag kommer inte ihåg vilka inställningar jag gjorde för att få det att fungera).
     
    Kristy och Klickman gillar detta.
  5. Klickman

    Klickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2

    Kollade, det är samma app som jag laddade ner.

    Men jag har en dålig dag idag (ont) så jag försöker igen imorron.

    Stort tack för länken, kostade 20 Kr. Hoppas jag får till det (classic way) nästa gång jag startar upp mobilen. Annars åker den ut. Fattar inte varför dom tar bort en så bra funktion, men men.
     
  6. Klickman

    Klickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2

    Missade att läsa detta svar, ska försöka igen när ontet släpper från ryggen. Tack!
     
  7. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Xiaomi 10T Pro har notifierings-LED och bra kamera. Äldre men inte lika gammal som S8 är t.ex. Mate 20 Pro.
     
    Klickman, Kristy och flipp gillar detta.
  8. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 001
    Mottagna gillanden:
    2 112
    Fråga mig gärna om du har några frågor om appen så försöker jag hjälpa dig när jag hinner (är ofta inne på Swedroid ett par gånger om dan men använder inte aviseringar för svar så det kan dröja flera timmar om jag har annat för mig).
     
    Klickman och Kristy gillar detta.
  9. Klickman

    Klickman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Tack för hjälpen. Ser ut att ha löst sig nu, återstår bara att få kameran att ta riktigt fina bilder. Är det möjligt att den verkligen är sämre än S7? Lyckas jag med det så slipper jag betala ytterligare tusenlappar för en Samsung med bra kamera. S6 Var den bästa jag haft, men den drunknade. Köpte ett Ulanzi Select grepp till denna S20 FE som fungerar väldigt bra, som på bilden här där mobilen är stativmonterad.
     

    Bifogade filer:

    Kristy gillar detta.
  10. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 001
    Mottagna gillanden:
    2 112
    Skönt att det löste sig med aviseringen!

    Jag har ingen erfarenhet av de två modellerna så jag kan inte jämföra alls. Lycka till med kameran!