Första intrycken & omdömen Pixel 6 Pro

Diskussion i 'Google Pixel 6 Pro' startad av Swedroid, 20 okt 2021.

  1. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Det är som natt och dag för mig. Uppdateringen hjälpte verkligen.
     
    Last edited: 20 nov 2021
    inact_046 gillar detta.
  2. LETHAL

    LETHAL Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har problem med Tap to check och lift to check phone, de har lagt av helt. Även auto rotate ballar ur, vägrar rotera skärmen, fastnar i landskap om jag kör YouTube helskärm tex.

    Någon annan som märkt detta?


    *Edit:
    Har även problem med proximity sensorn, skärmen släcks inte vid telefonsamtal, så ibland lägger jag på samtalet pga örat drar ned drop-down menyn och lägger på där.. fett störigt..
    finns en tråd på Googles supportforum.
    Pixel 6 Pro Proximity Sensor Issue - Google Pixel Community
     
    Last edited: 29 nov 2021
  3. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Börjat få en del såna här. Störande. Nån annan?

    Screenshot_20211125-195300.png
     
  4. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    De problem som beskrivs ovan här känner jag inte igen, men jag undrar över ett annat:
    Låsskärmen. Om displayen av någon anledning börjat lysa under tiden som skärmen är låst så slutar den inte lysa. Känner nån igen det?

    Scenario: jag ska sova. Overnight-laddar oftast. Ser till så att telefonen är släckt på bordet bredvid sängen. Vaknar vid 4-tiden för att gå på toa, då jag ser att skärmen lyser, troligen på grund av den notifikation jag fick två timmar tidigare.

    Anser att jag ställt in alla inställningar korrekta efter mina behov. Automatisk skärmsläckning efter en minut, absolut ingen "always on" påslagen.

    Tips?
     
  5. NEONKORTEX

    NEONKORTEX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2019
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    123
    Igår köpte jag en Pixel 6 Pro som ersätter min Pixel 4. Här är mina första intryck efter en dag.

    Den är väldigt stor och jag tycker sådär om det. Pixel 4 kändes perfekt. Skärmen i sig är mycket trevlig, en fröjd att titta på. Har personligen inga problem med de böjda kanterna. Tycker det blir lite enklare att swipa från sidorna och scrollbaren ligger ganska fint.

    Har inte haft några problem med fingeravtrycksläsaren, den svarar korrekt vid 9 av 10. Stör mig inte så mycket på att den inte är blixtsnabb heller. Vi pratar om 1 sekund, måste vi ha så bråttom?

    Magic Eraser är coolt och kan se att jag kommer använda den lite då och då.

    Kameran i sig är bra men jag upplever än så länge ingen wow-faktor. Tycker min Pixel 4 var bra. Behöver nog utforska lite till.

    Batteritiden är mycket bättre än Pixel 4 och det är välkommet. 79% just nu från 100% runt klockan 8:00 i morse och hyfsat mycket använt under dessa snart 4 timmar.

    Det ska bli spännande att följa utvecklingen av Android 12 och hur vi eventuellt får se fler och bättre funktioner. Face unlock vore trevligt.

    Bilden är tagen med min Pixel 6 Pro.
     

    Bifogade filer:

    Higgs, msandstedt, raskigula och 4 andra gillar detta.
  6. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 083
    Mottagna gillanden:
    1 218
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag använder Facebook ganska mycket och har ett bekymmer, varje gång jag tex ska trycka på en video som är länkad från Youtube så händer det inget när jag trycker. Jag står alltså kvar på samma sidan som innan, den öppnar aldrig Youtube och börja spela videon. Någon som vet varför eller vad jag kan göra?

    Tycker även den automatiska ljusstyrkan lever sitt egna väldigt konstiga liv och går upp och ner rätt mycket även om jag inte ändrat omgivande ljus. Någon mera som upplever detta?
     
  7. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Vet att det är flera som har problem med Youtube,tror det löses i december uppdateringen. jag stängde av automatiska ljusstyrkan, den levde sitt eget liv ja.
     
  8. ruf0ns

    ruf0ns Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    1 083
    Mottagna gillanden:
    1 218
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Tack för svar!

    Har vad jag vet den senaste uppdateringen i alla fall, det finns ingen ny att hämta om man söker tyvärr :(
     
  9. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Hoppas December-uppdateringen löser problemen med oskarpa tele-bilder i vissa förhållanden annars blir det Köp och sälj-sektionen för min Pixel 6 Pro. Gick en ganska lång promenad idag och ingen av 4x-bilderna blev skarpa då ljusförhållandena var krävande. Här var Mi 11 Ultra ljusår bättre.
     
    RURAL gillar detta.
  10. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Den uppdateringen har inte kommit än
     
  11. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 686
    Mottagna gillanden:
    925

    MINA ENHETER

    Detta kommer med uppdateringen

    Google Pixel Update - December 2021 - Google Pixel Community
     
  12. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Ramboline gillar detta.
  13. niiloa

    niiloa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    73
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel4a
    Apropå max zoom - om det här är på riktigt, känns det - för mig - ändå ganska imponerande. Fast det kanske är vidvinkel till vänster..? Visserligen har jag ingen aning om hur diverse zoom brukar fungera i 'värstinglurarna'.
     
    Last edited: 8 dec 2021
  14. inact_046

    inact_046 Professional Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    21 apr 2021
    Inlägg:
    2 217
    Mottagna gillanden:
    7 099

    MINA ENHETER

    Det är från vidvinkel 0.7x till 20x så mer än 20 gångers förstoring.

    Tyvärr är bilder vid 20x sällan användbara för något annat än "kikare" och slutresultatet är helt beroende av vad det är för motiv (hur effektivt AI-algoritmerna kan uppskala det).
     
  15. Neme

    Neme Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2018
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    11
    byte från oneplus 8 pro till pixel 6 pro. fick sistnämnda igår.

    positivt:
    - skärmen.
    - android 12, ren upplevelse.
    - tal till skrift.

    negativt:
    - laddningen. Laddar mobilen med min oneplus-8 pro laddare, 30 W, det går långsamt. då menar jag långsamt, enligt anvisning 2 timmar laddning från 32%-100%.
    - irriterande att inte foto-appen tillåter skapande av album som syns när man kopplar telefonen till datorn (bildöverföring). dvs alla foton som tas kommer i en mapp när du väl kopplar till datorn, trots att du har skapat mappar/album i foto-appen. lösning på detta??
    - saknar "double tap to sleep" funktionen. du kan väcka telefonen med att trycka på skärmen men det går ej att dubbel-trycka för att släcka.

    Ser fram emot att få testa kamerorna.

    Sammanfattningsvis, om ska jag vara ärlig, så är bytet från oneplus 8pro till pp6 inte så värst märkbar.

    har ni förslag/kommit på några finesser, återkoppla gärna.
     
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Hur tycker du kurvorna på skärmen skiljer sig mellan de två lurarna? Jag upplevde skärmen på 8 Pro som alltför kurvad. Däremot har jag inga problem med kurvorna på Mi 11. Påminner skärmen på P6XL mer om Mi 11 eller OP8Pro? Tycker inte det är uppenbart om man tittar på bilder eller videos.
     
    Neme gillar detta.
  17. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 369
    Mottagna gillanden:
    5 156
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Du behöver skaffa en ny laddare, snabbladdningen i oneplus laddare är inte kompatibel med Pixelns snabbladdning tyvärr. En USB PD laddare med PPS stöd på minst 20w ska du leta efter. Typ denna funkar: https://www.dustinhome.se/product/5...MI75f3y8bW9AIVE7TVCh0oBQq7EAQYASABEgLPTPD_BwE
     
    Neme, Taskman, katho och 1 annan gillar detta.
  18. nor59

    nor59 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2019
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    11
    Fått en Pixel 6 Pro 256 GB i dag. Er skuffet over en del ting. Fingeravtrykkleseren er veldig ustabil. Og i eksempelvis Gmail, når jeg trykker oppe i høyre hjørne der man kan velge utskrift, så er det 9 av 10 ganger ingen reaksjon på mobilen. Merket og at det tar veldig langt tid fra man gjør valg på skjermen frem til mobilen reagerer.
     
  19. NEONKORTEX

    NEONKORTEX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2019
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    123
    Testa att göra en factory reset. Det var det första jag gjorde eftersom jag visste att det har löst många problem för de flesta.
     
  20. Neme

    Neme Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2018
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    11
    har tyvärr inte haft en Mi11, men skärmen på p6p är betydligt mindre kurvig jmf oneplus 8 pro. Noterat att tangentbordet på p6p är mera centrerad, dvs knappen kommer ej i själva kurvan (mindre chans för feltryck). Jag gillar att skärmen går över sidan diskret.
     
    flipp gillar detta.