Diskussion: Första intryck & omdömen Samsung Galaxy S8+

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Swedroid, 11 mar 2017.

  1. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Första intrycket : Helt ok ändå.
    Senast jag ägde en Samsung var S3, den hade jag en del problem med och supporten var riktigt usel, därav så böt jag till Sony och använt det tills nu.

    Hade alltså Xperia XZ Premium tills igår och kommer att reflektera och jämföra med den.

    Samsung är ju duktig att skryta om hårdvaran, men hur är mjukvaran? Även fast själva UIt fungerar hyffsat och fått en bra face-lift de senare åren så är det inte butter smooth som XZ Premium levererar, faktiskt en bra bit ifrån.
    Med tanke på hårdvaran så bör denna telefon vara spotless lagg fri men vill inte påstå att den är det, scroll lagg, interface lagg förekommer frekvent. Sony har även en nyare Android version, uppskattas såklart.

    Ljudet i hörlurar är helt ok, inte samma djup som XZ Premium levererar dock. Högtalarna var bättre än jag trodde fast de inte är det absolut bästa jag hört, varför sätts den på undersidan? Helt ologiskt.

    Kameran levererar rätt bra, snäppet vassare än XZ Premium, iaf det jag testat hittills.

    Designen och ergonomin tilltalar mig dock, stor skärm i mindre format gillas, en av de större anledningarna att jag köpte denna.

    Fingeravtrycksläsaren fungerar oftast, men 6/10 känns lite "meh", Xperian var i princip spotless.

    Skärmen är dock helt magiskt, färgstark och skarp, där ligger Samsung högt i rank.
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7