Fråga: Curve Card - samla alla betalkort i ett kort

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av dalton, 20 aug 2018.

  1. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag har mitt P.F.C. kort inlagt i Curve så det har i alla fall fungerat tidigare. Kanske det är någon störning just nu? Prova igen vid ett senare tillfälle.
     
    Chivo gillar detta.
  2. Chivo

    Chivo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2020
    Inlägg:
    174
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Tack får testa lite senare, eller imorgon då:)
     
  3. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    789
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    Nu måste även jag klaga på supporten hos Curve. Tidigare har de varit snabba på att svara och lösa ärenden.

    Jag kontaktade dom i ett ärende där de transaktionerna som gick till ett underliggande backupkort inte syntes i appen, men ifall jag gick in på det kortets bank, så kunde jag se att pengar har dragits. Men hos curve så finns inte dom transaktionerna på rätt kort, dom syns bara som declined på huvudkortet.

    Fick prata med en kundtjänstmedarbetare i appen, som sedan, för 6 dagar sedan slutat svara. Problemet finns fortfarande kvar.

    Ingen mer som känner igen sig?
     
  4. Hogge

    Hogge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Att supporten är kass? Jo jag känner igen mig..

    För två månader sedan så hade jag fått kontakt med supporten som skulle hjälpa till att lägga till kort manuellt.. fick mejla in massa uppgifter, bilder på kortet osv.. fick svar tillbaka om att frågan lämnats över till deras operations team.. okej tänkte jag..

    Efter två veckor så kontaktade jag dem på twitter och frågade om jag skulle få någon bekräftelse på huruvida kortet går att lägga till eller ej. Fick som svar att det kommer ta 1 månad, i extrema fall max 2 månader..

    Skrev till dem för någon dag sedan på twitter och sa att det gått två månader men jag fortfarande inte fått hjälp.. (jag vill liksom bara lägg till ett jävla kort så jag kan börja använda curve).. twittersupporten svarar glatt efter två dagar att de har "investigated" och att en kollega kommer att ta kontakt med mig..

    Får därefter ett mejl där en ifrån kundtjänst frågar efter exakt samma uppgifter som jag lämnade för två månader sedan..

    Skrev uppgifterna igen, och påpekade att jag lämnat dessa uppgifter för två månader sedan..

    Inväntar nu svar på det mejlet som troligtvis kommer svara något i stil med att kortet inte stöds för närvarande men de forwardar till sitt operations team, ticket closed.

    Vetefan vad som händer på Curve, men hela skiten verkar vara i härdsmälta. Och det värsta är att man läser att även kunder som har Metal och betalar för det får lika dålig hjälp. Massa goddag yxskaft-svar och sedan stängs ärendena..
     
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Jag använder Curve, Google Pay mfl. Jag litar inte "för fem öre" på att någon av dem klarar att presentera en korrekt transaktionshistorik. Men så länge saldot, med tiden, stämmer med mina anteckningar så accepterar jag det.

    Ibland när jag upptäcker något felaktigt så berättar jag det för kundtjänst och hoppas att de ibland skickar vidare till sina utvecklare/produktansvariga. För min del så ser jag det som meningslöst att följa upp om de gör något med det eller bara kastar.
     
  6. Ender

    Ender Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2020
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Om du kollar Curve Community så finns det ganska många inlägg där folk klagar på supporten.

    Känns som att dom gått ner sig ordentligt senaste tiden, kommer nog sluta använda kortet innan man åker på nåt (dyrt) problem som inte går att lösa.
     
  7. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Felaktiga transaktioner, dålig support och då avsaknad av 3DS var det som gjorde att jag lämnade Curve för mer än två år sen. Finns liksom ingen mening med tjänsten om man som jag kör med Samsung Pay, behöver jag betala med annat kort än förvalda så byter jag enkelt i appen för det. Även Google pay, samma sak.

    Men att ha kortet som mellanhand om sin bank inte stödjer någon av betaltjänsterna så är det ett bra alternativ.

    Ett tips är dock att undvika dyrare köp om man idag har småstrul med debiteringar osv.
     
    R3b0rn gillar detta.
  8. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Enda skälet till att jag hade Curve var för Apple Pay inte fans för Länsförsäkringar. Det är ju löst nu dock då Länsförsäkringar stödjer Apple Pay xD
     
    chraist gillar detta.
  9. thompo

    thompo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Hur funkar Rewards för er? Jag har haft en transaktion som Pending i en månad. Det står att man ska få cashbacken inom 21 dagar.
     
  10. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Hur menar du med felaktiga transaktioner? Har Curve dragit pengar de inte ska?

    Finns ju flera fördelar med Curve. Gratis FX-växling är ju riktigt bra. Sen även GBIT vid tex poäng-promotions eller om man maxat sitt kreditkort som har bäst villkor och tillfälligt använder ett annat kreditkort så kan man sedan flytta över transaktionerna till ”rätt” kreditkort.
     
  11. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    789
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    Hos mig har dom inte dragit pengar dom ska. Bara att mina transaktioner inte syns på backupkortet. Så nu kan jag inte göra en GBIT för att få transaktionen till rätt kort.

    Jag kommer fortsätta använda kortet ifall inget draktiskt händer.
     
  12. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Exakt, blivit både dubbla och trippla debiteringar för köp.
     
  13. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    980
    Mottagna gillanden:
    712

    MINA ENHETER

    Oj, det är ju riktigt illa
     
  14. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    789
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    2 köp I 2 olika butiker har blivit nekade idag. Curve verkar ha problem.
     
  15. Pippo

    Pippo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    91

    MINA ENHETER

    Samma här.
     
  16. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    789
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    Hade gärna kontaktat support, men dom har verkligen blivit dåliga på att svara. Provade support på twitter. Får se vad dom säger.
     
  17. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    2 av 2 för mig också.
    Provade aldrig att byta bakomvarande kort men det såg ut som transaktionen gick igenom och det var kortutgivaren som blockade (dvs inte Curve). Men det kan förstås vara Curve som skickade fel info vidare.

    Det var SEB den här gången. Funderar på om de börjat dra åt tumskruvarna på olika sätt. Tänker på en annan tråd om en som behövde verifiera sitt bank-id med NFC.
     
  18. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    789
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    Mitt bakomliggande kort var crypto visa kort. I den appen så jag jag se mina köpa Som debiterade, men även som refund
     
    Buzz gillar detta.
  19. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Pekar mer mot Curve, då ja.
     
  20. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER