Flytta innehåll mellan mobiler

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av hans peter, 22 dec 2021.

  1. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Nu har jag en ny Samsung Galaxy, - men saknar åtskilligt av innehållet på den gamla. Metoden med SmartSwitch lämnade mycket övrigt att önska. Högst på önskelistan står MEMO och dess innehåll. Finns det något annat sätt (än SmartSwitch) att få över det till nya mobilen?
    /hans peter
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 007
    Mottagna gillanden:
    2 114
    Äldre Samsung har en sämre Smart Switch tyvärr, Memo var det problem med här hemma med när sonen bytte från S5 till nyare Samsung. Jag vet inte hur han löste det.

    Mitt tips är att kopiera över varje memo till någon annan app som du kan synka, ex Google Keep som du dessutom kan använda i fortsättningen.
     
    Kristy gillar detta.
  3. hans peter

    hans peter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag blev desperat och löste problemet på mitt eget sätt. Jag ratade Samsung Notes och installerade istället Google Keep på båda mobilerna.

    På den gamla
    1) öppnade jag MEMO,
    2) långklickade på den anteckning som jag ville överföra och fick då valet DELA högst upp,
    3) klickade på Dela och fick då i ett nytt fönster upp ikonen KEEP-ANTECKNINGAR bland flera andra,
    4) klickade på den och fick då upp innehållet på filen som jag ville överföra och SPARA
    5) klickade på Spara och anteckningen fanns omgående i min nya mobil

    Jipiiii !!
    (Fast det retar mg lite att jag gav upp så lätt. Men ändamålet helgar ju medlen sägs det!)

    /hans peter
     
    Kristy gillar detta.
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 007
    Mottagna gillanden:
    2 114
    Superb lösning!