Handkontroll för Fold 3

Diskussion i 'Samsung Galaxy Z Fold 3' startad av KrilleM, 13 nov 2021.

  1. KrilleM

    KrilleM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2021
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    11
    Köpte nyligen en Gamesir X2 Bluetooth från TomTop och har testat ut den i ca 3 dagar hittills. Ifall någon är sugen på en sådan ger jag här min åsikt.

    Beställning och leverans
    Först, kan rekommendera att köpa den via TomTop då dom är billigast just nu. Betalade 577kr med gratis frakt, tog ca 5 dagar att få den till brevlådan.
    GameSir X2 BT Game Controller Wireless Mobile Game Gamepad Joystick Stretchable for Android iOS Phone Support Cloud Gaming- Tomtop.com

    I lådan
    I lådan medföljer en väska som innehöll kontrollern, en kort USB-C kabel plus 4 gummi "huvuden" för styrspakarna, 2 små och 2 något större. Plus instruktioner.

    Laddning
    Laddade den direkt när jag fick den, det tog ca 10 min till att den visade fullt, därmed är den laddad från fabrik. Får se hur länge den håller och hur snabbt den laddas upp(återkommer). Skulle kanske velat ha vanliga batterier för långresor, men ha med en extra powerbank kan nog funka.

    Anslutning
    För att ansluta kontrollern till mobilen behövde kontrollern sättas i parningsläge, vilket är superenkelt (Håll in A + power on). Mobilen hittade kontrollern direkt och anslöt genast.

    Spel
    Har Xbox ultimate pass och har hittills lirat State of decay 2, wreckfest, Fifia 21, Rocket league, world of warships, Star wars battlefront 2 och overcooked 2.
    Har ej hunnit testa några rena mobilspel, förutom PUBG vilket fungerade helt ok.
    Det skrivs på recensioner och annat om att Blåtand skulle lagga, men det har jag inte märkt av. I Rocket League märkte jag att själva spelet laggade, men det kändes som det hade med själva Xbox appen att göra, inte kontrollern.
    Wreckfest var riktigt bra, och jag spelade faktiskt bättre på foldens skärm än via Tvn

    Allt som allt är jag riktigt nöjd, det är lätt att sätta fast Folden, oavsett i vilket läge(, t.ex frontskärmen, inre skärmen i porträtt eller landskapsläge. Kontrollern har gummi på insidan för att skydda mobilen och det gör den. Den sitter också relativt hårt fast, så ingen risk att mobilen glider ut.
    Det känns verkligen som jag har allt i ett nu, en spelkonsol typ switch/steamdeck, en platta för media,surf mm, en mobil och en dator med Dex. Så otroligt nöjd!

    Är det intressant kommer jag med en uppdatering om några dagar, annars är det bara att fråga på.
     

    Bifogade filer:

    Miiliio, bernard och Sunbringer gillar detta.
  2. josman

    josman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    NOTE 10+ 512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    NOTE 10+ 512
    Info:
    Samsung CallRecording orginal.
    Telefon 2:
    Iphone X 256 JB
    Verkligen mångsidig. Hur kör du dex och vad har du för tangentbord?
     
  3. coolermaster99

    coolermaster99 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    97

    MINA ENHETER

    Gammal 360 handkontroll funkar fint med :)