Problem: Xiaomi 11 Lite NE 5G - Går inte att få bort dark mode

Diskussion i 'Xiaomi Mi 11 / Mi 11 Pro' startad av harno72, 27 dec 2021.

  1. harno72

    harno72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Hej! Min sambo har gått från att vara nöjd MI A2-ägare till en alllt annat än nöjd Xiaomi 11 Lite NE 5G-ägare. Det har mest varit gnäll från hennes håll sedan telefonbytet, bland annat säger hon att WiFi kopplar kopplat ner sig varje natt och inte är anslutet när hon tar fram telefonen på morgonen.

    Men idag var det nog droppen som fick bägaren att rinna över för henne då "dark mode" har blivit aktiverat efter att telefonen vid låg batteri-nivå gått in i batterisparläge och nu när den är laddad igen så går det inte att ändra tillbaka till "light mode" (Det går alltså inte att växla tillbaka till ljust läge hur mycket man än trycker på inställningen för ljust läge). Har satt telefonen på "prestanda" (inget batterispar aktiverat) och startat om telefonen men det verkar inte ha någon betydelse. Vet inte om det är någon bugg sedan uppdateringarna som var härom dagen. Någon som vet hur man får tillbaka "light mode" utan att återställa telefonen?
     
  2. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    nog bara att reseta hela
     
  3. harno72

    harno72 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2021
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Skumt, laddade telefonen tilll 100% en gång till och då kom ljust läge tillbaka. Måste vara nån bugg, hoppas det rättas till i nya versioner av mjukvaran.
     
    Kristy gillar detta.
  4. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Wifi är någon inställning som automatiskt stänger av wifi efter ett tag, totalt idiotiskt att det är påslaget som standard men går att stänga av. Du får leta, har inte möjlighet att kolla vad den heter för tillfället.