Tips: Rocker (Bynk) - Betalkort, lån etc.

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av ganmo, 30 sept 2019.

Taggar:
  1. Arigatouu

    Arigatouu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Har just fått 250kr för värvning och 500kr för att jag reggat mig. Borde snart dyka upp 250kr till och totalt 1.5% cashback på alla köp. Riktigt bra för att vara ett gratiskort, får hoppas de kan ha denna Cashback-nivå ett tag så man hinner nyttja den. Hade tidigare Crypto.com-kortet, men betydligt bökigare med valutaväxling, topups, kolla vilken växlingskurs visa har för tillfället iom att Crypto.com använder den, inte använda det på helgen pga extra avgifter, osvosv.
     
    svenix gillar detta.
  2. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    879
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det finns inga extra avgifter på helgen om du ska använda Crypto.com kortet. Däremot om du använder kortet via Curve då kan du åka på avgifter om du låter Curve göra växlingen åt dig. Men du har rätt att det är ett par steg som man behöver sköta när man använder Crypto.com kortet jämfört mot Rocker som är ett SEK kort by default. Hade du gratiskortet kan jag förstå att extrajobben kan varit jobbigt, men har du rubykortet och uppåt så ger det betydligen mer cashback än vad Rocker nånsin kommer kunna ge ;)
     
  3. Arigatouu

    Arigatouu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    För över pengar med betalkort SEK->Revolut->Crypto.com->betalar med Crypto.com-kortet via curve. Får kanske se till att lägga över pengarna i ett svep så man alltid har en summa för att slippa den proceduren varje gång. Men visa-växlingskursen som Crypto.com använder kan ändå bli ett problem, senaste dagarna jag har kollat har den kursen varit 0.7-0.85% högre än interbank-kursen. Har ruby-kortet vilket gör att rocker med 1.5% borde bli bättre cashback. Får experimentera lite mer med Crypto.com-kortet.
     
  4. psydroider

    psydroider Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2020
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Fick du dina 250 kr direkt efter att personen genomfört 3 köp eller tog det några dagar?
     
  5. ganmo

    ganmo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2018
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    879
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Det kan verka åt båda hållen. ibland kan det hända att du till och med tjänar på VISA växlingskurs. Får du cashback på Spotify dessutom så kommer du tjäna in eventuella förluster du gör om du nån gång handlar på dåligväxlingskurs också tror jag.
    Vet ej om du känner till Rate Checker där kan du kolla på skillnaden iaf. Då blir det lite smidigare åtminstone att veta när det är läge att använda kortet, eller om du ska använda Curve och GBIT:a när det blir bättre kurser ;)
     
    Arigatouu gillar detta.
  6. Arigatouu

    Arigatouu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Det var en internet-referral (som jag la upp förra onsdagen), så jag är osäker på exakt när kraven blev uppfyllda. Kan höra av mig när jag gjort 3 köp åt sambon.
     
  7. Arigatouu

    Arigatouu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2021
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Yes, har haft koll på raten, men tack för tipset. Hade inte tänkt på att man kan GBITa för bättre kurs :)
     
  8. Metalstorm

    Metalstorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S23
    Måste säga att jag är imponerad att Rockers kundtjänst. Hade en fråga om när jag skulle få mina pengar som jag tog ut från Rocker genom Trustly. Skickade in denna fråga via chatten och behövde kanske vänta 1-2 minuter innan jag fick bra hjälp. Det visade sig att det tar 1-2 dagar innan pengarna dyker upp på din andra bank om man väljer gratisalternativet. Mycket bättre kundtjänst än storbanken SEB som har hopplösa väntetider vilket jag fick reda på när jag för första gången på många år försökte komma i kontakt med dem.
     
    Some1, svenix och Oceanic gillar detta.
  9. Boda

    Boda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fungerat förvånadsvärt bra hittills (lät lite för bra för att vara sant...). Lite buggig app men verkar iallafall uppdateras kontinuerligt så fungerar bättre och bättre. Utbetalning av cashback och värvningspeng har fungerat utan anmärkning. Hoppas på en fortsatt positiv upplevelse med nya funktioner!
     
    svenix gillar detta.
  10. Masterchief1337

    Masterchief1337 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2021
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    6
    Kan inte påstå min app är så buggig annat än att man måste swipa ner så att cashbacken uppdaterar sig. Vilka buggar har du?
     
  11. uddevallare

    uddevallare Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2011
    Inlägg:
    789
    Mottagna gillanden:
    276
    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla,Tre
    Telefon:
    Oneplus 7T Pro
    Håller med dig om att du kan bli avgift ifall man låter Curve gör växlingen åt en. Men det borde inte hända så ofta ifall man har satt sitt crypto kort som SEK i Curve. Då borde bara alla icke SEK transaktioner åka på Curve´s helgavgift.
     
    ganmo gillar detta.
  12. Hogge

    Hogge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2020
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Helgavgifter borde slopas och istället borde växlingen ske på måndagen istället för att de gör ett påslag.
     
  13. Boda

    Boda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var framförallt vid uppstart. Problem när jag skulle koppla bankkonton, beställa kortet osv.. Krävdes några omstarter innan allting gick igenom. Varit lite crashar sedan dess och lite problem med uppdatering av saldon men som sagt, mycket bättre!
     
  14. Metalstorm

    Metalstorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S23
    Beställde Rockerkortet den 20/12. Det gick bra att lägga till i Google pay och fungerade fint att göra mina 3 köp för att få 500 kr i cashback. Något fysiskt kort har jag dock ännu inte fått. Har det tagit lång tid för er andra att få era kort?
     
  15. Masterchief1337

    Masterchief1337 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2021
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    6
    Tog nog inte mer än en vecka för mig att få mitt. Var dock någon månad sedan så fick den fula blå kortet istället för den nya snygga svarta dom byt ut mot. Säg gärna till när du fått ditt kort, hade varit kul att veta om alla nya kunder får den svarta istället Eller om dom fortfarande har kvar några blåa.
     
  16. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Enligt supporten kunde det ta upp till 14 (arbets)dagar att få kortet och med tanke på alla helgdagar så kan det nog dröja ett tag...
     
    Metalstorm gillar detta.
  17. Metalstorm

    Metalstorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S23
    Jag fick mitt kort från Rocker i dag. Det var ett svart kort som kom med posten.
     
    svenix gillar detta.
  18. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Sambon fick sitt ersättningskort idag och även det var svart
     
  19. Masterchief1337

    Masterchief1337 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2021
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    6
    Om man vill få sitt blåa kort utbytt till det svarta räcker det med att bara maila dom om det?
     
  20. kalle85

    kalle85 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    834
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 PRO
    ROM:
    Standard
    Skriv i chatten att du har tappat bort det så skickar dom ett nytt.