Bytes: Huawei P40 Pro Silver Frost & P40 Pro Black

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av chrippe7, 8 jan 2022.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Hej,

    Köpte två stycken Huawei P40 Pro från Elgigantens Outlet denna vecka och ja, dessa köptes billigt och därför jag inte lämnar tillbaka de så det är jag öppen och transparant med det så därav söker jag ett byte där både parter verkligen känner win-win så vi är två som får en bra deal ur ett potentiellt byte :)

    Båda telefonerna är utvändigt mer eller mindre nyskick och har originalskärmskydd kvar på sig, dock så har dessa suttit uppe som demo så finns inbränning på båda två men i olika nivåer(läs nedan). Originalkartong, manual, skal, hörlurar medföljer till båda men var bara till den silvriga som laddare + kabel medföljde men vi löser något om laddare behövs. Kvitto medföljer till båda(två seperata kvitton).

    Svarta:
    Denna har mer tillstymmelse av inbränningar än den svarta. De är inte så pass kraftiga att det är något man slås av direkt när man tar upp telefonen men man märker att skärmen inte är helt ny. Vid Dark Mode(som användas bör med OLED) så är det inget jag har direkt stört mig på men man lägger märke till det några gånger per dag. Det är ingen text eller objekt som är inbränt utan är väl områden som har en "skuggning" än något annat. Har försökt få bild på inbränningar men provat i olika miljöer, olika ljusförhållanden samt olika ljusstyrkor på telefonen men jag får inte med inbränningarna på bild.

    Silvriga:
    Denna är i betydligt bättre "inbrännings-skick" eller vad man ska kalla det. Här är det ingenting man direkt lägger märke till och mitt första intryck var "nice, denna har inga inbränningar alls" men sen vid närmare inspektion så märkte jag att det finns några mindre områden där det blir en lite annorlunda "skuggning" än övriga skärmen men dessa områden var väldigt små och absolut inget som jag tänkt på. Då det inte gick att få inbränningarna på bild på den svarta har jag inte ens försökt få ta bild på det på denna.

    Jag finns i Stockholm så ser gärna ett byte lokalt så man kan inspektera skicket fysiskt på plats innan byte men kan självklart tänka mig distansbyte där vi tar till alla medel för att på förhand försöka inspektera telefonen på bästa sätt på distans men även med någon form av "garanti" på att är det mycket värre än vad man trodde så återkallar vi bytet eller motsvarande. Se min profil för referenser :)

    Nu så söker jag väl primärt två telefoner egentligen att byta till mig, först och främst till mig men sen vill jag även ge min mor en ny telefon. Öppen för det mesta inom Android, har varit "out of the game" ett tag nu pga firmalur så inte down with the trends om man säger så men klämde på en Motorola Edge 20 i butiken häromdagen och tyckte den var riktigt nice och Xiaomi Mi 11i likaså så öppen för alla tillverkare men ska vara en flagship/high mid-end exempelvis OnePlus Nord och uppåt, behöver inte vara 2021 års modell.

    Mor sitter på en Samsung S10e och något i motsvarande storlek men lite större fungerar men med mer modern prestanda, denna kan också skickas med vid rätt byte.

    Så hojta till med vad du har att erbjuda, kan tänka mig byta båda mot en telefon, 1:1 byte där pengar kan gå åt båda håll eller byta alla 3(P40 Pro x2 + S10e) mot två telefoner. Kom med förslag som sagt så hoppas jag vi kan lösa något! :)

    Edit: Får jag ett riktigt schysst erbjudande kanske jag kan tänka mig att prova, can't believe I'm going to say this, en iPhone...
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 8 jan 2022
  2. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Kan tillägga att jag själv har kört den svarta P40 Pro:n med Googlifier så man kunnat köra Play Store och ladda ner saker därifrån. Har sett vissa som rapporterat om att den inte längre fungerar på XDA-forumen (vilket det inte heller gjorde för mig först), men i steget där man först sätter datumet till 2019 och Googlifier säger att man därefter ska sätta tillbaka till automatiskt för att gå vidare till nästa steg så fungerar det inte om man gör så. Man måste i det steget manuellt sätta året till 2021 för att kunna gå vidare med nästa steg, då fungerar det och har verifierat det flera gånger :) (Och sen efter processen sätter man tillbaka datumet till automatiskt såklart så man får korrekt datum).
     
  3. Monstera

    Monstera Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2019
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    474

    MINA ENHETER

    Är det samma två som du köpte från Elgigantens outlet i somras? Eller har du köpt 2 till? Hur är det med garantin?
    Kan du tänka dig byta mot en OnePlus Nord 2 och pengar emellan? Jag bor i Kalmar så vi får skicka till varandra isåfall.
     
  4. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Nej, dessa två köpte jag denna vecka. I somras köpte jag en som jag då sålde.
    Kan absolut vara av intresse, hade en OP Nord förut jag var nöjd med så Nord 2 borde ju vara bättre kan man tycka hehe.
    Skickar PM!
     
  5. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Är säljes aktuellt?
     
  6. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Fortsätt gärna inkomma med förslag men jag insåg att Huawei har eget service-center i Stockholm där de gör auktoriserade reparationer över disk och den garantin finns fortfarande kvar så tänkte ta dit de, troligtvis på måndag, för att se om man kan få displayen utbytt på den svarta iallafall :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.