[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
  3. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 324
    Mottagna gillanden:
    798
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    undrar hur många röster för wg2 operatören var från influensers. Inte så att dom räknar ex-kunders klagomål för då skulle inte beta2.0 vinna. Sen finns det sidor som promptar en operatör pga affiliate links. Men smörjar Telenor baserade MVNO mest?
     
  4. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 955
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Men snälla, tror vi inte att majoriteten av kunderna ändå är nöjda? Jag antar att majoriteten av kunderna har vett att inte välja en operatör, oavsett kostnad, där de skulle uppleva så grova problem att de inte ens kan använda telefonen som de önskar.

    Vimla är ju ej heller ensamma om att erbjuda någon form av belöning för de som sprider reklam för ett visst abonnemang - det i kombination med en operatör som påstås fungera bättre, skulle det inte vara skäl för att vinna årets operatör då?

    Som för alla branscher och olika företag så är det nästan uteslutande de missnöjda kunderna som hörs mest…
     
    fryguy, stelex och Crown gillar detta.
  5. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 324
    Mottagna gillanden:
    798
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    Känns som att "priset" är som certifikaten som företag lallar runt med, "Årets arbetsgivare" och "Årets arbetsplats". Vad Vimla får och marknadsför typ av pris är bara ormolja. Om någon ska ge ett pris så är det konsumentverket och pts. Sen är rösterna en droppe jämfört med brigaderna som ogillar operatören.
     
  6. pebe292

    pebe292 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    463
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco x3 Pro 256Gb

    Har du någon källa på det?
    Som alltid är de som hörs mest är de som har problem, de som är nöjda sitter inte och gnäller på forum. Speciellt inte när man inte ens har Vimla.
    Du kan ju googla mest nöjda kunder så ser du överallt att det är Halebop, Hallon och Vimla och de källorna är tillförlitligare än nån som sitter hemma i pojkrummet och gissar.
     
    slowfox1, Ella C och Asawi gillar detta.
  7. Bowe

    Bowe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    434
    Mottagna gillanden:
    139

    MINA ENHETER

    Har varit inne och lurkat i den här tråden till och från och måste ärligt säga att jag inte upplever några av felen ni lyfter fram? En gång vet jag att det strulade, bytte androidlur och då funkade inte nya apn inställningarna automagiskt så jag fick korrigera manuellt.
    Sen har jag iofs 30,40 samtal/sms i månaden och använder några gb i månaden.
    Jag har använt tjänsten i ca 5år och betalar ca 40kr i månaden, rätt svårt att slå faktiskt. Så jag måste säga att jag är väldigt nöjd.
     
    slowfox1, stelex, svenix och 4 andra gillar detta.
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Rätt lustigt att den som gnäller mest nu och pratar om influencers och gud vet vad själv gör sitt bästa för att promota en annan operatör med kraftig tipsrabatt. Då är det plötsligt helt okej.... Hmmm....
    (Säger jag som, vilket jag har påpekat förut, aldrig haft några problem med Vimla. Detta sagt med all respekt för att de som faktiskt upplevt problem och som absolut borde byta om de inte redan gjort det.)
     
    Last edited: 11 jan 2022
    slowfox1, Ella C, stelex och 3 andra gillar detta.
  9. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Är också faktiskt väldigt nöjd till priset jag betalar. Visserligen är det kanske sämre täckning i vissa områden men ingenting som stör mig :)
     
    slowfox1, stelex, Asawi och 2 andra gillar detta.
  10. stelex

    stelex Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    2 015
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Jag förstår att Fello är bra, men ibland undrar jag ändå, Fello höjs till skyarna precis som det är ett av världens underverk och att alla måste skaffa det annars är man konstig :D
     
    jnsson gillar detta.
  11. Ella C

    Ella C Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    515

    MINA ENHETER

    Naturligtvis mäter man kundnöjdhet bland befintliga kunder, inte hos föredetta.
     
  12. Boris92

    Boris92 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    2 324
    Mottagna gillanden:
    798
    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Bahnhof, Fello
    Telefon:
    Oneplus
    ROM:
    LOS
    Info:
    Degoogled
    Men hur kommer der sig att dom vinner 2018 och 2019, då plattformen bytes och det blev en exodus. Och säg inte att alla dom klagade lämnade. Man ska bara källkritisk och en hund är begraven.
    Vimla tvingar beta -> folk säger upp -> Vimla vinner.....where is the beef?

    Men sen har dom gett pris till Bahnhof men sällan, mainstream fiber har vunnit flest medans dom ger ut IP adresser.
     
  13. Ella C

    Ella C Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2015
    Inlägg:
    263
    Mottagna gillanden:
    515

    MINA ENHETER

    Ja, det kan du ju fundera på...


    (Slutar mata trollet nu.) Tack!
     
    pebe292, Kingson och Asawi gillar detta.
  14. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 269
    Mottagna gillanden:
    793
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Har varit en hel del strul med Vimla, jag personligen har reagerat starkt på att samtalskvaliten har varit dålig sedan 2.0 kom, dock har dom fått till den nu, med undantag om man ligger på GSM nätet och ringer till någon med Comviq :) /// Sedan att samtal inte har kommit fram å hamnat hos röstbrevlådan, den hände mig med 2 gånger förra året. Majoriteten av dom som har klagat under 2021 här i Vimla tråden har inte ens Vimla at the moment, dvs dom vet inte alls vad dom pratar om. Jag personligen är rätt säker på att det handlar om att dom ångrar sig att dom har bytt och förlorat sina tipsningar, eller så är det så illa att dom bara vill sprida sin tipslänk...
     
    osvanberg gillar detta.
  15. Majkey

    Majkey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Vimla!

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Känns långsökt att folk sitter och klagar för att dom är bittra över att ha förlorat sina tipsningar.
    Folk klagar för att Vimla strular och funkar allmänt sämre än övriga operatörer då vi får sitta och vara betalande betatestare. Att folk byter operatörer trots att många har näst intill gratis/helt gratis abonnemang är rätt talande tycker jag.
     
    night77, katho, induktion och 4 andra gillar detta.
  16. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Även om man som jag inte har ett Vimla-abonnemang längre så går det rätt bra att hålla sig uppdaterad om vad som händer med Vimla genom att läsa i deras forum. Och så får man en del information i denna tråd.

    Visst, det är naturligtvis bättre med ett eget Vimla-abonnemang för att känna den äkta Vimla upplevelsen. Men i mitt fall hade jag Vimla i fem år 2015-2020 och jag tror inte det är så väldigt mycket som förändrats på Vimla sedan dess.

    Mina tipsningar som jag hade på Vimla saknar jag inte ett ögonblick! Jag hade tillräckligt många tipsningar för att ha helt gratis abonnemang på Vimla och mer därtill. Men i mitt tycke betalar jag hellre ett par hundralappar per månad till en operatör som jag tycker uppträder juste och är ärliga med vad de gör. Det är naturligtvis min personliga åsikt men jag tröttnade fullständigt på vad jag uppfattade som Vimlas förljugna värld med ständigt brutna löften och tekniska problem som aldrig löstes. Samtidigt som Vimla själva envist hävdar att det finns inga problem och att det bara är en liten störning "just nu".

    Vimla som själva alltid vill framhålla sig som framtiden inom mobiltelefoni är nu sist ut på marknaden med VoLTE och VoWiFi. Det är bara att konstatera att Vimla alltid har varit bra på att snacka men har uppenbara problem när det kommer till att leverera något i verkligheten.

    Och sedan har vi en handfull andra saker Vimla har ställt i utsikt men som inte blivit verklighet på tre-fyra år. Tvillingkort, e-sim, e-faktura, flera abonnemang på samma konto m.m.

    Jag har också problem med den här fejkade "communityn" som Vimla påstår sig ha. Från början var Vimla en juste operatör som verkligen lyssnade på sin medlemmar och vid flera tillfällen lät ändra tjänster och utbud efter önskemål från medlemmarna. På den tiden var jag mycket positiv till Vimla. Men de senaste fyra-fem åren eller så har Vimla i praktiken totalt slutat lyssna på kunderna. Vimla påstår sig göra det men i verkligheten så lanserar man tjänster som ingen har frågat efter istället för att uppfylla de löften man gett om saker som kunderna vill ha. Och Vimlas forum har gått från att vara öppet till att bli alltmer styrt med radering av inlägg och medlemmar i tysthet.
     
    night77, katho, induktion och 5 andra gillar detta.
  17. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Tekniskt har jag inte haft några problem alls med mitt Vimla abonnemang men detta skriver jag under helt på! Mycket snack, lite verkstad.
    Vad gäller "communityn" är jag lite kluven. Helt rätt att det faktiskt inte är en "community", men det har ju inte andra operatörer heller, så det stör mig inte så mycket i sig. Men Vimla ska förstås inte ge sken av att man har något man inte har, så att säga.
    För min del är inte mobilabonnemang något jag vill lägga hundralappar på, och eftersom det fungerar rent tekniskt blir jag kvar.
     
    fryguy, stelex, ffodil och 2 andra gillar detta.
  18. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    856
    Mottagna gillanden:
    1 014
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Vi testar med jämna mellanrum att använda Vimla, i hopp om att nån gång få ett fungerande koncept. Just nu har vi två abonnemang. Ett tredje fick Vimla aldrig att fungera med sms, så det avslutades efter tre veckors malfunktion. Vi har nytta av dessa tester rent professionellt.
     
    night77, stelex och svenix gillar detta.
  19. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Så tråden du själv och andra Vimla-kunder skrivit i under senare delen av 2021 är fake information? :D
    Vimla, problem att ta emot samtal

    Sms från 888, "nnn försökte ringa dig ..." även när telefonen är på. | Vimla Forumet
     
    Last edited: 12 jan 2022
    night77 gillar detta.
  20. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 286
    Mottagna gillanden:
    8 133
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    När jag hade Vimla under 2019 då var det Vimla (1.0), allt funkade helt okej utan några som helst problem förutom en sak! På nätdelen var hastigheterna sämre än till exempel Comviq (där jag befann/rörde mig). Även svarstiderna var under all kritik och jag bytte sen till Comviq efteråt. Men när Fello började växa så bytte jag till de runt slutet av 2019 o sen dess har jag varit helt nöjd.

    Av de användare som finns i denna tråd (o skriver också i andra trådar) har klagat på Vimla 2.0, rätt många gånger blev det klagomål om SMS som inte gick fram eller togs emot, samtal som inte kopplades fram eller dåligt ljud över samtal o.s.v. Därför kommenterar man de som har problem och det betyder inte att man inte får skriva för att man inte har Vimla (nu) ..

    Men att "vissa" tar den kritiken mot Vimla personligt och gå på motattack (trots hen själv kritiserat Vimla flera gånger) är det inget trevligt beteende. Jag hoppas att det upphör för att vi alla är här för att dela med oss information, tips, hjälpa varandra vid problem eller ge våra åsikter på saker o ting, inte för att bråka o gå ner till en barnslig nivå.
     
    Last edited: 13 jan 2022
    stelin, stelex, induktion och 2 andra gillar detta.