Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. amandahalo

    amandahalo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2021
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    317
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A5
    Jag fick samma meddelande fast från en Lucas, nu menar jag inte att förolämpa någon med alternativ könstillhörighet, men för mig känns det lite BS att Lucas skulle vara en 3-barnsmamma som skrivit EXAKT samma meddelande som Maggie
     

    Bifogade filer:

    Big Lenny, mattihp, BrodiT och 1 annan gillar detta.
  2. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Klockorna kommer vi förmodligen inte få. De skrev och ville jag skulle avbryta min order. Jag kommer självklart inte göra det.
     
  3. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Köpte ör några månader sedan ett klädställ för ca 96 kr med 5 st platser att hänga upp tex byxor och sedan på ett smart sätt vika ihop den för att spara plats i garderoben. Ser i mina skärmdumpar att jag kom ihåg fel och den då kostade 63 kr + 5 kr frakt men nu kostar den 96 kr + 5 kr frakt vilket är dyrt men det var en testbeställning för att se om det var något bra att ha och köpa fler senare.


    96.50 kr + 5.08 kr Frakt , Ej FBA .. annars 70 kr - 101 kr
    Bli medlem eller för att visa innehållet!



    Det här klädstället är dock väldigt klent och jag har haft 3 st jeans samt 2 st jogging byxor i det sedan dess och märkte tidigt att det såg ut att vrida sig av tyngden.

    Det är typ gjort för små lätta asiatiska finbyxor etc som inte väger något.

    Igår tog jag bort jeansen och hängde in några av de populära Meggigs brallorna och det såg bra ut förutom att klädställspinnarna pekade åt flera håll (deformerade av jeansen).

    Idag skulle jag visa de här spralliga Meggins för en vän men hela klädstället ramlade ner och gick isär (metall pinnarna hoppade ur sina hål etc) och blev bara hög på golvet, sicket fiasko.

    Har ju andra klädställ för galgar som jag köpte i sommras och även då kompakta velvet/sammets galgar som jag nu har hängt upp allt och det ser bra ut etc, sammet är bra för tröjor, tshirts etc då det sitter på plats av den sträva sammeten men är lite omständigt för byxor etc att hänga upp enkelt men får använda dem tillsvidare synd då det var en bra idé men för klent och dyrt (även 68 kr är dyrt för bara 5 plagg).

    Kan därför inte rekommendera den här typen av klädställ.


    bilder kanske senare.
     
    Last edited: 12 jan 2022
  4. SNAiL3R

    SNAiL3R Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2018
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    102
    Dåligt av postnord att kräva signatur på paketen nu, gör prime ganska menlöst om man inte kan beställa småsaker och få dem lämnade vid dörren.

    Känns som att det är så buden ska kunna hävda att man inte varit hemma och lämna direkt till ombud istället.
     
    _FJ_ gillar detta.
  5. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Det är för att amazon har börjat lägga in tilläggstjänsten kvittenskrav, tom på ett paket för 8 kr.
     
  6. slarre

    slarre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    2 474
    Telefon:
    Motorola Moto G84

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto G84
    Telefon 2:
    uleFone Note 16 Pro
    Platta:
    Apple iPad Mini (Gen 5)
    Riskabelt för säljaren. Om man betalar och sedan kräver tillbaka avgifterna blir förlusten ännu större.
     
  7. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Precis. Det är inte Postnords "fel". Själv får jag ett "paket" med tre tandborstar för cirka 16 kr som kräver kvittens...
    Nu gör ju inte detta Prime meningslöst eftersom man ju t.ex kan beställa tandborstar för 16 kr och få dem levererade gratis även om man låter det gå till ombud istället för att vara hemma och vänta. Men visst var det det mycket bättre när det bara lades på trappen!
     
  8. Ironman9419

    Ironman9419 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2021
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Kungligt tips, jag tackar! För övrigt så var faktiskt hela butiken felprisad
     
    nexus^6 och opuspocus gillar detta.
  9. opuspocus

    opuspocus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2021
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    1 454
    Ja det finns en 3l-pump också för femtiolappen. Tyvärr var bartendersetet fullpris :(
     
    Ironman9419 gillar detta.
  10. Ironman9419

    Ironman9419 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2021
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    267

    MINA ENHETER

    Ja..man kan väl inte få allt i livet :D
     
    opuspocus och pale gillar detta.
  11. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Tack för tipset.

    Missade tipset då jag ätit en stor spaghetti och köttfärssås (kommer till det i nästa inlägg).

    Hade lagt till den vanliga 2 liters i kundvagnen vilket räcker för mina kaffevanor och tittade på 2.2 liters samt någon för 1400 kr (vilket var 3 liters) men lade till 2.2 liters och skulle skicka beställningen men då var 2 liters SLUT, ja ja man kan inte få allt här i livet.
     
    Last edited: 13 jan 2022
    opuspocus och Ironman9419 gillar detta.
  12. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 282
    Mottagna gillanden:
    9 523
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Jag var helt förstörd igår och fattade inte vad som gjort att jag fick värsta snorattacken typ som en allerergisk reaktion men oändligt med snor hela natten och kom fram till det enda nya jag testat dagen innan var

    Nivea Men Sensitive dusch gel som jag testade i tvålpumpen.

    https://www.amazon.se/-/en/gp/product/B08KJS6G6Y/ref=ppx_yo_dt_b_search_asin_title?ie=UTF8&psc=1

    "Moisturising Shower for Sensitive Men's Skin "

    iaf så fick jag inte någon allergiskt reaktion med den vanliga tvålpumpen och antog att jag löst mysteriet.

    Hur ologiskt kan det bli egentligen då "Nivea Men Sensitive" borde vara ännu mildare och skonsammare för huden men men jag var väl en på miljonen som fick en reaktion hehe.

    Nåväl nu kommer jag till poängen...

    Jag hade gjort en stekpanna köttfärssås som räcker till 3 måltider och hade då provat

    199.99 kr FBA , Fri Frakt .. amazon FBA
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Vilken jag fyndtipsat om tidigare typ i sommras, man får ju köpa det man fyndtipsat om för att testa lite, och har provat lite olika "heta chili såser" under hösten men den här gången provade jag en "Garlic Habanero, Burn Baby Burn" för att få lite vitlöksmak men kände inget direkt när jag smakade av köttfärsen så jag hällde på en hel del över tallriken med köttfärs och kände lite smak som smakade helt okej men inte mer, inget "Burn Baby Burn" alls och tänkte inte mer på det.

    Idag slog det mig att det var den jag reagerat på men typ flera timmar senare och när jag sista omgången köttfärs idag kom samma reaktion fast mycket minde då jag inte hällde på något extra.

    Det skall sägas att jag är ingen brukar prova de hetaste chili kryddorna utan brukar bara köra med "normal" Santa Maria chili från COOP etc. och är nöjd med det.


    Och jag som trodde att det var Nivea Men Sensitive dusch gel.

    Tar på mig dumstruten skäms lite...


    Det skall sägas att jag är lite förskyld så man känner inte all smak så bra men tyckte att "heta chili kryddor" skall man känna i vilket fall som helst
     
    Last edited: 13 jan 2022
    Oxygenic, MultiMan, svenix och 6 andra gillar detta.
  13. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Köpte Prime för någon månad sedan, tycker leveranstiden från att ha varit typ dagen efter så har mina senaste 3 leveranser tagit mer än 4 dagar att leverera.. hur ser det ut för er övriga?

    Kan också vara så att de varor jag beställt kanske kommer från ett annat lager i Europa..
     
  14. Puppy

    Puppy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag fick en musmatta levererad hem igår med PostNord, och de krävde ingen kvittens. Beställd med Prime.
     
  15. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Jag har Prime sedan några månader. För mig varierar leveranstiden ganska mycket. Jag tror det beror på vilket lager varorna skickas ifrån samt hur stor belastning av ordrar Amazon har för tillfället.
    Mina leveranstider varierar från 1 dag till 4-5 dagar. När varorna kommer dagen efter tror jag att de finns på lagret i Sverige. När det tar 4-5 dagar är varorna skickade från länder längre bort som Spanien eller Italien.

    Gjorde en beställning i måndags av två varor. Den ena skickades från Tyskland och kom fram på onsdagen. Den andra skickades från Italien och ska komma fram på fredag.
     
    kajsthlm18 gillar detta.
  16. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    De lägger inte det på alla paket, så beror väl på vem som packar eller något. Ska fråga föraren idag om han inte bara kan fortsätta att lämna av paketen ändå.
     
    Droid_269 gillar detta.
  17. MultiMan

    MultiMan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    897
    Mottagna gillanden:
    1 448
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Brukar ta 1-2 veckor med Prime till södra Norrland. Alltid en dag extra pga PN Flexchange där man konsekvent missar en dag för hempaket.

    Bor man inte i storstad eller beställer specifika saker som finns i i Sverige-lagret ska man nog inte skaffa Prime för leveranstiden. Jag är nöjd ändå.

    Den största skillnaden mot innan Prime är att Amazon skickar varorna betydligt fortare, men sedan är det lika långsamt som tidigare. Och att jag får 90% PN-levererat, vilket är en mycket stor fördel med lantbrevbäring, som jag har. Punktliga, missar aldrig en utkörning. Fick en Bring denna veckan och direkt struntade de i att köra ut och lämnade på ombud, så det blev reklamation.

    Enda paket med kvittenskrav senaste veckorna var en burk vitaminer.
     
    Last edited: 13 jan 2022
    kajsthlm18 gillar detta.
  18. Chrispy

    Chrispy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Vad Händer om man inte skickar tillbaka ? Jag fick samma meddelande från Lucas
     
  19. Kiddy

    Kiddy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    1 150
    Mottagna gillanden:
    392

    MINA ENHETER

    Troligtvis ingenting. De har ingen rätt att ta extra betalt eller tvinga dig returnera något.
     
  20. SNAiL3R

    SNAiL3R Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 nov 2018
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    102
    Pratade med amazon om kvittering av paket och dem säger att bara paket med högre värden ska kräva signering, från deras sida, bad mig kontakta postnord själv och fråga.