Cubot Note 7s brister i internminneshantering

Diskussion i 'Allmänt' startad av Kloppstock, 15 jan 2022.

  1. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    6
    Hallå
    Det går inte att att komma åt filer sparade på internminnet på min Android Cubot Note 7
    på datorn via USB filöverföring, är det tänkt att PTP ska användas istället?

    Mina tidigare telefoner har alltid ställt mapparna internminne och SD-kort bredvid varandra när file-transfer anslutits till PC-USB-port, men det är bara SD-kortet som visas numera.


    2. Jag begick misstaget att tacka ja till det här transfererings-erbjudandet
    img_56c7da87e768e.png
    Detta har orsakat att jag ingalunda heller kan komma åt internminnet via gratis file manager appar, för jag behövde nämligen flytta filer från SD till interna minnet för ett test, men nu betraktas "Main storgare" som SD-kortet, på SD-kortet hittar jag även foldern "Android", jag minns inte om den låg på SD-kortet innan jag godtog den här 559 mb flytten från internminnet, vet ni?
    Jag gissar att Android foldern innehåller samtliga appar, stämmer det?

    Det går inte i att med appen "Lagring" välja migrate för att ångra flytten
    Så om jag nu tvingas till "Formatera som bärbar lagring" för att ångra detta, jag gör backup på allting på SD-kort inklusive foldern "Android", kommer telefonen att installera om sig? ifall SD-kortet inte finns längre innehållandes systemapparna?
    Jag vill formatera om SD-kortet utan att den ska avinstallera 1 jävla app!

    Vad kommer hända?
     
    Last edited: 17 jan 2022
  2. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    6
    Förvirrade jag er? eller är allt klart men okänt?
     
    Last edited: 17 jan 2022
  3. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    6
    Tråden är felformulerad, jag har försökt att editera om men skallen vill inte sammarbeta, ni kan deleta skiten så börjar jag om om det behövs