Ingen MMS igen.

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av HTC Vive, 19 jan 2022.

  1. HTC Vive

    HTC Vive Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Ofta problem med MMS när bilder aldrig går iväg utan bara står och tuggar på (skickar) och aldrig blir klar.Alla inställningar på mobilen är rätt och ändå strular det till och från. Förslag !?.
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Det är väldigt länge sedan jag stötte på det problemet, men hade det till och från "förr". Då brukade det hjälpa att slå av WiFi. Eventuellt kan det funka att låsa på 3G också har jag för mig.
     
    Kristy gillar detta.
  3. HTC Vive

    HTC Vive Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Provade förslagen att skifta till 3G samt försökte även med 5G (beroende på funktion i området) samt att slå wifi till och från men tyvärr utan resultat. Väldigt irriterande när det bara uppstår och sedan försvinner utan förklaring.
     
  4. HTC Vive

    HTC Vive Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Nu fungerar det som vanligt igen och vad som är fel är i det närmaste obegripligt !?.
     
  5. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 382
    Mottagna gillanden:
    1 735

    MINA ENHETER

    Testa att beställa nya MMS-inställningar från din operatör. Jag som har Halebop kan t.ex. skicka ett sms till numret 4433, med texten "MMS" (utan citationstecken), då skickas inställningarna automatiskt från operatören till telefonen - kolla om din operatör, Tele2/Comviq, har något liknande.
     
    Kristy gillar detta.