Fråga: Gamal ASUS platta

Diskussion i 'Allmänt' startad av Bp83, 19 jan 2022.

  1. Bp83

    Bp83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tjo på er.

    Ny här och har länge letat efter någonstans att få hjälp och ställa frågor om Android.

    Nu skulle jag behöva svar på en fråga. Har fått en gamal ASUS platta från 2015. Model kan ja inte just nu. Men det är kitkat på den, 4.4?

    Netflix går inte att hämta till den, troligtvis för att skiten är gamal och appen stöder inte 4.4. Och det går ju naturligtvis inte att uppdatera den till en nyare version. Kan man tvinga in en nyare version på den som stöder Netflix bla? Om det nu går finns väl troligen risk för att den kommer bli trött som satan och video inte kommer flytta på särskilt bra. Men skulle va bra att få svar på detta även om det inte skulle funka.

    /Boris
     
  2. Bp83

    Bp83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2022
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Ingen som kan svara mig alltså. Tänkte att detta skulle va ett stort intresse för många
    Men jag tackar för mig
     
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Går inte o säga så mycket när du inte anger modellen.
     
    Leo83 gillar detta.
  4. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Hej Boris och välkommen till Swedroid. Ett ovanligt trevligt och hjälpsamt forum.

    Precis som @jnsson@jnsson säger så underlättar det att veta vilken platta du har.
    Och att posta kl 16 och förvänta sig en lösning innan kl 20 samma dag och sedan tacka för sig är att gå lite hårt fram. Folk jobbar inte här.
    Visst finns ett intresse för alla frågor, men att just detta skulle var särskilt intressant är också att hoppas på lite mycket. Men vi ska se vad vi kan göra.


    ̶S̶k̶u̶l̶l̶e̶ ̶t̶r̶o̶ ̶a̶t̶t̶ ̶d̶u̶ ̶h̶a̶r̶ ̶e̶n̶ ̶T̶F̶2̶0̶1̶ ̶T̶F̶2̶0̶0̶ ̶e̶l̶l̶e̶r̶ ̶T̶F̶7̶0̶0̶
    ̶K̶o̶l̶l̶a̶d̶e̶ ̶l̶i̶t̶e̶ ̶s̶n̶a̶b̶b̶t̶.̶ ̶O̶c̶h̶ ̶d̶e̶t̶ ̶v̶e̶r̶k̶a̶r̶ ̶i̶n̶t̶e̶ ̶f̶i̶n̶n̶a̶s̶ ̶n̶å̶g̶r̶a̶ ̶c̶u̶s̶t̶o̶m̶ ̶R̶O̶M̶s̶ ̶f̶ö̶r̶ ̶ä̶l̶d̶r̶e̶ ̶ ̶A̶S̶U̶S̶ ̶p̶l̶a̶t̶t̶o̶r̶ ̶s̶o̶m̶ ̶ä̶r̶ ̶n̶y̶a̶r̶e̶ ̶ä̶n̶ ̶A̶n̶d̶r̶o̶i̶d̶ ̶5̶.̶0̶ ̶o̶c̶h̶ ̶d̶e̶t̶ ̶v̶e̶r̶k̶a̶r̶ ̶v̶a̶r̶a̶ ̶e̶t̶t̶ ̶r̶i̶k̶t̶i̶g̶t̶ ̶m̶e̶c̶k̶ ̶a̶t̶t̶ ̶l̶y̶c̶k̶a̶s̶ ̶m̶e̶d̶ ̶a̶t̶t̶ ̶i̶n̶s̶t̶a̶l̶l̶e̶r̶a̶ ̶d̶e̶s̶s̶a̶.̶ ̶A̶l̶l̶t̶s̶å̶ ̶i̶n̶g̶e̶t̶ ̶m̶a̶n̶ ̶g̶e̶r̶ ̶s̶i̶g̶ ̶p̶å̶ ̶s̶o̶m̶ ̶n̶y̶b̶ö̶r̶j̶a̶r̶e̶.̶
    ̶
    ̶S̶e̶d̶a̶n̶ ̶f̶i̶n̶n̶s̶ ̶d̶e̶t̶ ̶e̶n̶ ̶d̶e̶l̶ ̶a̶n̶d̶r̶a̶ ̶7̶"̶ ̶p̶l̶a̶t̶t̶o̶r̶ ̶s̶o̶m̶ ̶h̶e̶l̶l̶e̶r̶ ̶i̶n̶t̶e̶ ̶h̶a̶r̶ ̶n̶å̶g̶o̶t̶ ̶a̶k̶t̶i̶v̶ ̶c̶o̶m̶m̶u̶n̶i̶t̶y̶ ̶ ̶i̶ ̶f̶o̶r̶m̶ ̶a̶v̶ ̶c̶u̶s̶t̶o̶m̶ ̶R̶O̶M̶S̶.̶
    ̶
    ̶
    ̶S̶k̶u̶l̶l̶e̶ ̶d̶u̶ ̶n̶u̶ ̶s̶i̶t̶t̶a̶ ̶p̶å̶ ̶e̶n̶ ̶A̶s̶u̶s̶ ̶N̶E̶X̶U̶S̶ ̶7̶ ̶s̶e̶r̶ ̶d̶e̶t̶ ̶l̶i̶t̶e̶ ̶l̶j̶u̶s̶a̶r̶e̶ ̶u̶t̶.̶ ̶D̶e̶t̶ ̶f̶i̶n̶n̶s̶ ̶e̶n̶ ̶h̶e̶l̶ ̶d̶e̶l̶ ̶R̶O̶M̶s̶ ̶t̶i̶l̶l̶ ̶d̶e̶n̶n̶a̶ ̶p̶l̶a̶t̶t̶a̶.̶ ̶A̶n̶l̶e̶d̶n̶i̶n̶g̶e̶n̶ ̶t̶i̶l̶l̶ ̶d̶e̶t̶ ̶ä̶r̶ ̶a̶t̶t̶ ̶d̶e̶t̶ ̶ä̶r̶ ̶G̶o̶o̶g̶l̶e̶s̶ ̶"̶e̶g̶n̶a̶"̶ ̶p̶l̶a̶t̶t̶a̶ ̶s̶o̶m̶ ̶A̶s̶u̶s̶ ̶t̶i̶l̶l̶v̶e̶r̶k̶a̶d̶e̶.̶
     
    Last edited: 19 jan 2022
    Leo83 gillar detta.
  5. Rospigg

    Rospigg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    2 168
    Mottagna gillanden:
    2 049
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Galaxy S22
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Ser nu att jag kollat på lite för gamla plattor. 2015 fanns det en del annat.
    Bland annat deras Zen serie och Memo Pads kom då.

    Är det en Memo pad du har ser det lite ljusare ut. Finns custom ROM i form av Lineage OS 17.1 som baseras på Android 10!


    Men det är en hel del jobba att flasha och installera custom Roms.

    How To Install Lineage OS 17.1 - Asus MeMo Pad 10 (ME302C) ME302C - TweakDroid
     
  6. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Oja, folk älskar spydiga och krävande personer som inte ens bemödar att svara med vad för pryl dom faktiskt har och förväntar sig att folk ska djupdyka och hitta lösningar åt en.
     
    Dekaze och Rospigg gillar detta.
  7. pirum

    pirum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2013
    Inlägg:
    241
    Mottagna gillanden:
    196
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.