Fråga: Nöjd med Samsung?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Dashio, 27 dec 2021.

  1. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Efter att ha haft min note 20 ultra i över 1 år så tycker jag att den är snabb, responsiv och väldigt grym telefon. Dock är jag djupt besviken på batteritiden, får inte mer än 5h sot och kameran. Bilderna blir alltid blurriga oavsett(har torkat linsen).
    Har samsung upgrade+ så min fundering är antingen att fortsätta med Samsung eller hoppa vidare till någonting annat.

    Så min fråga är vilken mobil ni har och är ni nöjda?
     
  2. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    Jag gillar samsung mobiler då det mesta känns genomtänkt. Flyter på bra och bra kamera.

    Men jag säljer alltid dom rätt så snabbt då dom alltid har dåligt batteritid.

    Just nu har jag pixel 6 pro och är väldigt nöjd. Jag prioriterar kamera och batteritiden och pixeln klarar båda bra.
     
  3. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Denna är min första samsung och jag har bara haft erfarenheter av Xiaomi annars.
    Ja, just nu tror jag att allt annat har bättre batteritid än min iaf.

    Just av den anledningen börjar jag snegla på iphone 13 pro max.
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag har visserligen inte en Ultra (bara Samsung Note 20 5G) men det första jag gjorde var att slå av snabbladdning för att skona batteriet.

    Nu har jag ingen app som kollar sot men jag tycker att det känns som om laddningen håller i stort sett lika länge som den var ny så det är mitt tips, strunta i snabbladdning, den förstör batteriet snabbare än långsam laddning. Jag vill kunna behålla min mobil i många år, vill kunna ha kvar en riktig Note.
     
    Helge67 och Kristy gillar detta.
  5. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Problemet är att jag springer in och ut till byggarbetsplatser så jag måste ha min på snabbladdning. Jag är inte så orolig över mitt batteri faktiskt utan tänker att jag betalar gärna för att nyttja den och sen får jag väl se vad som händer.

    Med 5h sot så blir det lätt hänt att jag står och stressar ute på byggarbetsplatsen och måste springa in för att ladda telefonen. Använder alltså telefonen till jobbet också :)
     
  6. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    pixel 6 är top notch men batteritiden kunde ha varit bättre, annars är OP9PRO bra val
     
  7. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Hade haft olika telefoner o olika märken, Sony, iPhone, LG, OnePlus, Pixel, etc..

    Tycker man får mest värde för pengarna med Samsungs telefoner dock är jag ständigt besviken på Exynos, därför brukar jag importera Snapdragon modeller från Hong Kong.
     
    Helge67 och Kristy gillar detta.
  8. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Egentligen relativt nöjd, min S10a börjar vara på dödsbädden däremot. Laddar den alldeles för ofta men alla efterföljande mobiler har sänkt upplösningen på skärmen om man ville behålla samma storlek på telefonen.
    Kan bli så att jag köper en S22 ultra men vi får se vad recensioner säger. Tyvärr vägrar ju tillverkare ha högre upplösning på skärmen på små mobiler.
    Samsung har överlag levererat en bra upplevelse för mig och google vägrar ju sälja Pixels med mer minne i europan så då får det vara.
     
    Helge67 gillar detta.
  9. Bappe

    Bappe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Supernöjd med min s10 (Var tveksam till att testa Samsung igen när jag skaffade den, men är helt såld på deras koncept nu :P kör deras klocka och lurar med nu), men batteriet börjar bli lite trött på den. Får se om s22 serien erbjuder nått revolutionerande, annars blir det nog en vanlig s21 för mig, alt en s21fe.
     
  10. nDre

    nDre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2017
    Inlägg:
    475
    Mottagna gillanden:
    778

    MINA ENHETER

    Hade en S7 edge länge sen och en hel del billiga Samsung modeller. Note4 var grymma då men allt annat var under all kritik. TouchWizz var minst sagt kass. S7 edge hade otroligt kass batteri tid hos mig iaf. Jag köpte sen en s21u trots exynos. Den gjorde att jag vill inte ha något annat mobil över huvud taget. Älskar allt med den mobilen. Kanske vikten som skulle vara nice att minska men allt annat som sagt nr1. Finns ingen annan mobil i marknaden just nu som jag skulle kunna tänka mig att byta till. Att Samsung har blivit så pass duktig på uppdateringar är också ett stort plus. Sen vad jag jobbar med innebär att vi skickar ibland Samsung mobiler, smartwatch, hörlurar till service. Inte en enda gång varit något strull med de. Hur smidigt som helst.
     
    polonius gillar detta.
  11. Dekaze

    Dekaze Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2014
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    82
    Telefon:
    Samsung A52s

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung A52s
    Har ägt en s2 och nu kör jag på en A52s många år efter . Förr höll jag på mycket med root och roms då fungerade s2an perfekt .dock var inte original oset direkt något att ha på den tiden . Men idag med min A52s tycker jag allt flyter på in i oneui och känner ganska så nöjd över mitt val av telefon faktiskt :)
     
  12. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Och nu när det är Android 12 så har jag hittat inställningen för att begränsa laddningen till 85%, jag trivs jäkligt bra med mobilen och hoppas att jag slipper byta på många år...
     
    Kristy gillar detta.
  13. Kingson

    Kingson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    1 268
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla - Tele2 - Telia 3s
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Jag är f*n inte nöjd med Samsung. Jag har en S21+ 256gb. Den är min sekundära telefon, den dränerar batteriet fast att jag inte använder den. Laddar jag den till 100% och lägger den i hallen, så ligger den på 90% dagen efter. Min iPhone 13 pro max ligger kvar på 100% eller möjligtvis 99%.
    Detta pga Samsung har sitt egna Exynog skit chip i telefonen, beställer du telefonen ifrån USA med Snapdragon istället så har du inte det problemet att den dränerar sig själv på ström. Skandal är det! Jag plockar icke ut någon mer Samsung, först när dom kommer med Snapdragon så går jag tillbaka till Samsung!
    Skulle jag behöva en Android telefon idag av någon anledning så hade det blivit Sony!
     
  14. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Jag har bara haft Samsung sedan S3 och det säger väl en del. Haft S3, 4, 5, 7 ,9 och nu 20+. S9 hade jag i tre år. Bästa samsungen jag haft trots edgedisplayen. Köpte S20+ strax innan S21 släpptes. Vill ha SD-kortplats. Blir så mycket enklare att få med sig bilder och musik till en ny telefon plus att man kan göra snabbare backuper.
     
  15. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Det jag är mest nöjd med Samsung är att de har blivit väldigt bra (jämfört med några år sedan) när det gäller uppdateringar. Gör också att man kan köpa förra årets modeller billigare och veta att man åtminstone kommer få uppdateringar i 2-3 år.
    Men förhoppningsvis kommer andra tillverkare att följa och skicka ut uppdateringar längre också, i alla fall på dyrare telefonerna.
     
    Kristy gillar detta.
  16. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Jag tror inte det har så mycket med chipset att göra, det är snarare så att det är appar som gör saker lite då och då och drar ström. Det kan ju även vara så att Apple valt att inte visa riktiga siffror för hur mycket ström som använts när den legat "passiv" (vilket är min vilda gissning eftersom jag har en stark antipati gentemot Apple).

    Jag har en iPad från jobbet här hemma och den dränerar sig själv ganska snabbt utan att man gör något med den.
     
    Ducceman och Kristy gillar detta.
  17. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    756

    MINA ENHETER

  18. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    Måste väl ha med chipet att göra. Stor skillnad på exynos och SD när telefonerna bara ligger.
     
  19. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Har du exakt samma appar och inställningar så att du vet säkert?
     
  20. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 265
    Mottagna gillanden:
    1 246

    MINA ENHETER

    Jo. Samma appar, samma inställning.