Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Nope du kan lämna in den efter 12 månader. Dock är verkligheten inte riktigt samma för att det tar extremt lång tid att ens säga upp.

    Enligt min förståelse så ska du kunna göra det, eller var det någonting annat du tänkte på att det inte skulle fungera?
     
  2. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Så om man lämnar tillbaka den efter 12mån så behöver man inte betala något mer?
     
  3. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Yes men jag avråder dig starkt från att gå med. Att gå ur är ett h*lvete. Försöker ta mig ur. Har försökt sedan årsskiftet. Har skrivt en dagbok om hur jobbigt det är.
     
    Bakken gillar detta.
  4. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Är redan med och snart uppe i tolv månader.

    Vad är det egentligen som är svårt att gå ur då? Är det ok enligt avtalet så är det ju bara att stoppa dragningarna från Sevendays.
     
  5. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Då anar du inte vad du har framför dig :D

    Räcker inte med att stoppa dragningarna från Sevendays, utan det måste komma från Brightstar som hanterar Samsung Upgrade+. Problemet ligger hos de, att de är så sjukt sega!
     
    Bakken gillar detta.
  6. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    2021-12-30: Ringde och sade upp 30 december 2021. Samsung sade att allting är avslutat och januari fakturan ska strykas. Sevenday sa att jag kunde bortse från fakturan då den är uppsagt och att jag inte behöver oroa mig.

    2022-01-05: Ringde in Sevenday och fortfarande inte fått någon bekräftelse från Samsung(Brightstar). Ringer till Brightstar igen för att

    2022-01-17: Ringde till de och denna gången ville de koppla mig till brightstar där en dam svarade. Tyvärr var hon lite vilse då jag sa att jag hade bytt adress så att hon kunde skicka returkitet till rätt person och svaret var "Vi ska undersöka det" och frågade inte ens om min nuvarande adress. Men hon kunde tydligen inte hitta ärendet i listan och skulle skicka in det på nytt. Det känns och börjar bra iaf.

    2022-01-24: Ringde Sevenday och försökte få de att frysa mitt konto men det kunde de inte göra självmant utan behövde en bekräftelse från Samsung för att göra det.

    2022-01-28: Ringde Sevenday och kontot var fortfarande inte fryst. Ringde även Samsung och bad de frysa mitt konto och skicka returkittet. Det skulle de skicka sa de. Så j*vla trött.

    Nu har jag en faktura som bara ligger. Hur går jag tillväga? Bestrider jag fakturan? Hur gjorde ni?
     
  7. ZeuSVI

    ZeuSVI Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2021
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Galaxy Z Flip4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy Z Flip4
    Platta:
    Galaxy Tab A8 SM-X200
    Helvete! Mitt sevenday konto skulle samsung frysa men nu har fakturan betalats på autogiro! Förbannade inkompetenta pirater! Z-flip fanns tillbaka som val i upgrade portalen men portalen är fortfarande lika trasig som för 6 månader sedan så det gick inte att uppgradera där heller.
    Första jag gör på måndag är att ringa både samsung och sevenday support samtidigt och sen får dom ta mig fan sitta kvar i luren tills kontot på sevenday är fruset! :mad:

    PS. Jag vet att det var idiotiskt att ha kvar autogiro, nu är det fan borta! Kommer bestrida alla framtida betalningar till dess att det går att uppgradera i portalen!
     
  8. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Är det någon som har bestridit fakturan?
     
    Kristy gillar detta.
  9. Aeonster

    Aeonster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2021
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    21
    Nu kommer man iaf längre än innan, men ändå inte hela vägen.
    Nu kan man välja Fold -> kassa -> leverans val -> men vid betalning tar det slut, finns inget att fylla i.
    Men som sagt tidigare, detta kommer fungera fint lagom till S22 som misstänkte.
     
    bernard gillar detta.
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 694
    Mottagna gillanden:
    44 676
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Om de inte fixat detta till S22 vore det häpnadsväckande illa. Då borde de bara lägga ned hela alltet.
     
  11. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Även om de fixar så att man kan beställa S22 via Upgrade+ så verkar det väl vara en rätt dålig idé? :) Iaf om man läser alla skräckhistorier vid försök att gå ur.
     
    bernard, Kristy och Klurre gillar detta.
  12. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Gå inte med! Jag försöker dra mig ur och det är ingen rolig historia. Betalar när jag inte ens använder telefonen.
     
  13. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Samma här. Kan inte rekommendera. tidigare har jag tänkt att den som fortsätter i programmet och uppgraderar säkert har det bättre, men även där bevittnar man ju grova problem.
    undvik!
     
    Kristy gillar detta.
  14. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Är det någon som har lyckats frysa utan att skicka tillbaka telefonen?
     
    bernard gillar detta.
  15. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Japp, fryst sen oktober...
     
  16. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Frös du via live chatten eller ringde du in?
     
  17. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Vad har du använt dig för mailadress? Jag verkar inte hitta någno mailadress till de.
     
  18. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Chatten
     
  19. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    De sa att de enbart kunde skicka vidare ärendet till ansvariga avdelningen och inte kunde frysa fakturorna?
    Det hänvisade mig till Samsung webshop från supporten? Det borde inte vara någon större skillnad tänker jag mig?
     
  20. Aeonster

    Aeonster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2021
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    21
    Jag snackade med dom i chatten i oktober om uppgradera till Fold inte gick. Han skulle skicka ärendet vidare till utvecklarna. Vi snackade inget om att frysa kontot då. Någon vecka senare började flera skriva här att de har lyckats frysa konto. Jag tänkte att jag ville också göra det, men innan jag han kontakta Samsung igen, såg jag på Sevenday att dom hade redan fryst mitt konto också. Så sedan oktober har dom inte tagit 1kr av mig tills Upgrade+ fungerar igen - är så jag har förstått iaf.

    Som läget är nu så hade jag aldrig hoppat på om jag visste det skulle krångla så mycket med Upgrade+ (men så tänker väl alltid med facit i handen).
    Men just nu känner jag att jag är med på tåget och dom "verkar" försöka lösa detta och hoppas det blir löst och problem inte fortsätter efter. Jag är nog lite fegt och ger nog detta ett varv till, efter nästa bytet om ca 1år+ blir lika skit som denna då, I'm out för evigt. Om inte Samsung kan få sin skit ihop på 2 år är det företaget inte värt så mycket av mina hård tjänade pengar. Vi snackar ju inte 100-200kr här.