Realme GT Neo2

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av Max 3, 16 nov 2021.

  1. vandahl9

    vandahl9 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    275
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23
    Jag tog den blå. Använder medföljande skalet. Känns riktigt solid! Använder Nova Launcher Prime också. Lycka till!
     
    flipp gillar detta.
  2. vandahl9

    vandahl9 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2012
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    275
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23
    Uppdatering efter ett dygn.

    Full pott!

    Prestanda i förhållande till pris är helt otroligt :)
     
    mullsjomannen gillar detta.
  3. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Hur bred upplevs telefonen? Har sett en del videos och där ser den jävligt bred ut vilket inte är speciellt skönt för mig och mina korta fingrar :D redan nu med min iPhone 11 tycker jag att det är riktigt obekvämt hur bred den är.
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag kan avlägga rapport när jag får min imorgon men spontant är det väl bara att titta på yttermåtten och jämföra med telefoner i liknande storlek. :) Den är ju ungefär lika bred som de flesta lurar på 6.6-6.7" så det vore konstigt om den skulle kännas väldigt annorlunda där. Kollade precis upp iPhone 11 och den är ju nästan exakt lika bred som GT Neo 2.
     
  5. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Ah! Men jag vet inte exakt vad det är, men när jag kollar på den ser den jäkligt mycket bredare ut än många andra lurar, men dom andra jag kollat på kanske också har mindre skärmar då överlag. Jag har lite samma vibb som med Xiaomi Mi 11T, tycker att den är på tok för bred för min smak så att det blir obekvämt att hålla den i labbarna. Och ja, tycker ju att iPhone 11 är för bred också... Visst, det är inte panikbrett men tillräckligt för att inte känna ergonomiskt för min del.
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Håller med om att den är bredare ur på bilder. Kanske är lite tjockare kanter på sidorna av skärmen eller något annat som ger det intrycket. Skärmen är ju 0.5 tum mindre än 11T så den bör ju vara mindre bred bara av den anledningen och den är väl också en millimeter smalare. Just 6.62" är ju en ovanlig storlek på skärmar men den har 20:9 aspect ratio. Tror förresten OnePlus 9RT har exakt samma skärm som GT Neo 2 men den är påtagligt smalare (74.6 mm vs 75.8 mm) vilket talar för att sidokanterna på Neon är väl tilltagna. Känner mig väldigt spänd på hur Neon kommer kännas i handen och om designen ser snygg ut även IRL. Jag gillar att den har vänsterställd punchole. Har kommit fram till att jag gillar det mer än centrerad. Det jag är mest spänd över är nog dock haptiken som sägs vara riktigt bra. Blev lite besviken på 11T där. Den känns som Poco F3 och iPhone vilket är för vekt för min smak. Vill ha en kraftig fysisk stuns när jag trycker på skärmen, inte det där "duttiga" som Apple kör med och Xiaomi har imiterat på vissa av deras telefoner.
     
  7. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Allt i min hjärna säger till mig att jag borde gilla en sidoplacerad notch mer, men sen får det mig att tänka på telefoner som är typ 2-3 år gamla och så känner jag mig skeptisk till det fastän jag tycker att det är bättre rent funktionellt, eftersom att den hamnar längre bort ifrån innehållet på skärmen om man streamar någon typ av media…
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, någon borde skriva en avhandling om var man bäst placerar en punchole. ;)
    Om den ska vara centrerad tycker jag den ska vara liten som på Poco F3 / Mi 11i fast då utan ring. Just den där ringen är ju rätt störande. Xiaomi hade skapat den perfekta flaggskeppsdödaren som dessutom var snygg och sedan så väljer de att solka ner utseendet med den där ringen. Så otroligt dumt!
     
  9. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Håller med om det! Tycker dock att den värsta varianten var Asus Zenfone 8 (ej Flip-varianten). Där sticker ringen ut visuellt som fan.
     
  10. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 758
    Mottagna gillanden:
    1 610
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    När det gäller bredden så förstår jag ingenting här. Jag tyckte att den va smidig att hålla i. Om den kändes bred, absolut inte. Känsla är väldigt subjektiv sak men min upplevelse var som sagt att den kändes smidig. Bredden kändes typ som Oppo find x2 pro.
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Du och jag är vana rätt stora telefoner och jämfört med dem sticker den ju verkligen inte ut som särskilt bred. Ser fram emot att sätta tänderna i den imorgon. :)
     
    mullsjomannen gillar detta.
  12. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Tror inte bara att det är en vanesak heller, haft en del riktigt feta telefoner, typ Huawei Mate 20x, men jag har trots att jag är rätt lång blivit ”begåvad” med korta jävla fingrar, så egentligen är stora telefoner rätt jobbiga att hantera för mig
     
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    I så fall är väl GT Master Edition lämplig? Nästan en mindre version av GT Neo 2. Kameran lär väl inte skilja sig så mycket och prestandan borde vara bra nog.

    Realme GT Master Edition 128GB Grå - köp - Gomibo.se
     
  14. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Trots att en del av mig sa att kameran och mjukvaran är jäkligt viktig så gick jag emot mig själv och klickade hem en Realme GT Neo 2 8/128 GB i blått klockan 23:59 utifall eventuell rabatt försvann vid tolvslaget. :)

    Tänker att dom flesta telefonerna i den här prisklassen inte kommer att langa någon superb kamera-uppgradering från min iPhone 11, och även om jag vill ha stabilitet på sikt och är lite orolig för att ha en lur utan IP-klassning så tyckte jag knappast att det fanns någon annan lur som gav en dom specifikationerna för pengarna. Hur mycket man kan få för 3500:- är ju egentligen sinnes!

    Har inte ekonomin för att byta telefoner flera gånger om året som många andra här, men tänker mig att jag kanske ska köpa någon lur med bättre kamera i sommar någon gång och hålla mig till den i några år, och tills i sommar lär nog Realme-telefonen förhoppningsvis tjäna mig tillräckligt!

    Tänker också att det känns som en lur som någon säkert skulle vilja köpa här på forumet om den inte skulle falla en i smaken heller.
     
    flipp gillar detta.
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter rimligt. Du har ju dessutom möjlighet att returnera telefonen gratis om den inte faller dig i smaken.
     
    mullsjomannen gillar detta.
  16. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 758
    Mottagna gillanden:
    1 610
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro

    Om man lägger sig i segmentet kring 3500kr så var det första gången som jag upplevt att mobilen kändes riktigt komplett. Visst är det en bättre kamera på min Iphone 12 pro max men inte så stor som man kan tro. Finns också bra Gcam som ytterligare spetsar till kapaciteten på kameran. Tyckte faktiskt att den tog riktigt ok bilder även i svagt ljus. Har några exempelbilder i tråden.
    Mjukvarunässigt tycker jag den flöt på väldigt bra. Märkte inte av några buggar eller liknande.
    För att återvända till min Iphone 12 pro max och jämföra vad man får för pengarna. Du får ungefär 3.5 GT neo 2 för 1 Iphone 12 pro max 128gb.
    Och jämför man prestanda och pris så är Realme GT neo 2 löjligt prisvärd. Med den prestanda som den har så kommer den hänga med länge utan att kännas slö. SD870 är en riktigt bra processor, bra mycket bättre än SD888 med sina överhettningsproblem och att den drar mycket ström.
     
    Juturna och flipp gillar detta.
  17. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Ah det är så? Läste inte på exakt om returreglerna, men det är bra att veta! Då är man ju ytterligare lite mindre orolig. Även om mitt andraval av telefon som fanns där på Gomibo säkert lär vara dyrare igen vid den tidpunkten så att det blir lite... knepigare att hitta något nytt. :') men det löser sig.

    Dock så gick inte rabatten ut i dag på morgonen, så känner mig lite dum som stressade fram något istället för att fundera ytterligare. :D men är ändå taggad!
     
    flipp gillar detta.
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har hämtat ut min nu. Måste säga att mullsjomannens utlåtande om bredden var spot on. Den känns påtagligt smalare och mindre än telefoner med 6.7" tums raka skärmar. Om den fortfarande känns tillräckligt smal för din smak låter jag dock vara osagt. :)
     
    Juturna och mullsjomannen gillar detta.
  19. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Najs! Alltså mycket av min känsla om bredden på min iPhone 11 kan ju också vara för att den är exakt jävla spikrak på baksidan vilket inte direkt leder till att den är så ergonomisk att hålla i vilket säkert lägger till lite mer av känslan att det är en obekväm bredd.

    Jag hoppas att min kommer imorgon, men är lite osäker om UPS kommer fatta, vart lite konstigt när jag skulle skriva in adressen så att dom kan tro att min adress har numret 55 istället för bara 5... förhoppningsvis är dom inte korkade nog att missta sig där när det inte finns en nummer 55 på denna gatan, men man vet ju aldrig.
    Fick exakt nu mailet om att UPS har hämtat upp paketet iaf. :)
     
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 324
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Finns en spansk grupp på telegram för GT 2 Neo. Hittade flera olika gcam-versioner med dedikerade XML-filer. Testar ju nu en variant av Gcam 8.4. I vanlig ordning blir bilderna en aning ljusare, skarpare och mer detaljerade med gcam. Dock är det med den starkare HDR+-effekten som tar 1-2 sekunder att knäppa med. Det är en speciell färgprofil på stockkameran, bilderna är klart övermättade ("instagramvänliga"). Smakfråga om man föredrar det över mer verklighetstrogna färger, personligen gillar jag nog något mellanting.
     
    mullsjomannen gillar detta.