Tips: Jabra Elite 7 Active.

Diskussion i 'Hörlurar' startad av RURAL, 23 jan 2022.

  1. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Fick infall och ville ha nya sportiga hörlurar igen. Kastade blickar mot de nya från Beats, men avsaknad av trådlös laddning 2022 är en deal breaker för mig.

    Scrollade förbi dessa relativt nya lurar från Jabra och fastande direkt för den matta ytan. Tyckte de såg snygga ut helt enkelt, och de verkade uppfylla mina kriterier på alla sätt. Jabra har nu lyckats med fullständigt mono-läge som låter dig använda en hörlur i taget utan att den behöver vara beroende av den andra. Lägg till detta en schysst IP-standard, bra batteritid i jämförelse med de flesta andra TWS och lite annat smått och gott, så har du en vinnare.
    Jag brukar alltid kräva något slags vinge på mina hörlurar för att de inte ska glida ur örat men Jabras så kallade "ShakeGrip" funkar galant. Det är skönt att slippa vingen (senast från Jaybird Vista 2) då den kan skava litet vid långvarigt bruk. Jabra Elite 7 Active känns knappt. De väger inte ett endaste dugg och kilar sig fast i örat utan strul.

    Jabra har en kul app! Första gången jag testar den. Kul att göra ett litet hörseltest för att skapa min personliga ljudprofil. Om det ger så mycket är oklart dock. Jag hann inte testa dem innan hörseltest så jag kan inte jämföra före/efter, men ljudet de ger är fenomenalt starkt. Gillar att dra upp basen lite när jag lyssnar på podcasts. Det känns nästan som att Anders & Måns sitter inne i örat på riktigt.

    ANC finns, även denna kan ställas in för att passa din hörselprofil. Personligen är jag inget fan av ANC (blir lite yr av det) men märker ändå såklart skillnad när jag slår på ANC exempelvis vid spisen när fläkten surrar. Jag tycker dock att den fysiska ljudblockeringen räcker. Men vill du förstärka effekten, så finns här ett väl fungerande ANC-läge helt enkelt.

    Det som imponerar mest med hörlurarna är dock själva anslutningen till telefonen. Första gången jag testar ett par hörlurar med Bluetooth 5.2 och det är skillnad. De hinner ansluta till telefonen innan jag ens fått in dem i öronen och jag har hittills haft noll trubbel med till- eller frånkoppling. Kunde ofta känna med Jaybird Vista 2 att det ofta skar sig när man hade använt vänstra luren för att sedan byta till högra. Man fick mixtra ett tag för att få det att funka, men detta problem är ju ett minne blott.

    Men framförallt så är de snygga. Kolla! Önskar att de fanns i mossgrönt dock.

    Vill nämna också att de inte har touchkontroll utan istället en fysisk knapp. Föredrar det faktiskt, blir färre missöden. Knappen är lätt att trycka på och det är smidigt att programmera hur den ska reagera på enkel-, dubbel-, och trippelklick inifrån Sound+-appen.

    PXL_20220120_183000862~2.jpg
     
    jogge, andersp84, Dune1 och 1 annan gillar detta.
  2. Chrille

    Chrille Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Letar några bra att ha vid löpning, tittat åt Jaybird Vista 2. Tittar även åt Jabra Active hållet och Elite 4 eller 7. Har testat Airpods Pro, bra ljud med sitter inte kvar vid löpning. Sitter Jabra kvar i öronen utan vingar?
     
  3. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Jag löper inte, visserligen, men har joggat och cyklat. Inga problem, de sitter där de sitter så att säga. Det är väl dock så att alla öron är olika och det som funkar på mig funkar kanske inte på dig.
    "Vanliga" Jabra är hopplösa för mig, de glider ur. Men de här, med sin matta yta, de sitter stadigt.

    Jaybird Vista 2 skulle jag säga är de stabilaste jag nånsin haft i öronen. Men Jabra är snyggare och roligare tycker jag!
     
    Chrille gillar detta.