Diskussion: Xiaomi Mi 11 Pro (SD888, GN2 50MP, 67W wireless charging ) - allmänt

Diskussion i 'Xiaomi Mi 11 / Mi 11 Pro' startad av flipp, 29 mar 2021.

  1. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Köpte själv från cect för ett par veckor sen då de blev 300kr billigare än från trading. Du slipper tull/moms då de kör dropshipping vanligtvis i Holland, därav längre leveranstid.
    Hade jag varit dig hade jag inte väntat för länge nu då det kinesiska nyåret närmar sig och allt kommer stanna upp. Cect tar t.ex inte emot order förrän efter februari eller vad det nu var.
     
    flipp gillar detta.
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har de skickat din telefon? Tror att du är den första i forumet som köps via cect men jag förmodar att allt kommer gå bra. Har funderat på att handla där några gånger men alltid valt tradingshenzhen istället av gammal vana.

    Tveksamt som 11 Pro kommer sjunka så mycket mer i pris framöver. Jag lyckades få tag i min för 5130 kr inkl frakt. Tror Mi 10 Pro aldrig gick ner under 5K. Även om instegsversionen av 11 Pro nu kostar runt 5600 kr på trading är det oerhört prisvärt jämfört med andra telefoner med liknande hårdvara. Mi 10 Ultra är också intressant till ungefär samma pris men där ställer avsaknad av olika LTE-band 20 till det. Har man telia/halebop innebär det snart att man får 2G på landsbygden då 3G-nätet läggs ner.
     
  3. Thomas.b

    Thomas.b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    264
    Mottagna gillanden:
    63

    MINA ENHETER

    Japp den är skeppad den 29e, inte fått någon mer uppdatering då de ändrar fraktnummer pga dropshipping. Har fått schenkers nummer också i Sverige. De svarar på frågor osv så de verkar rulla på bra. Även samarbete med kimovil samt att de har klarna betalning (fanns dock ej för Sverige när jag köpte) så de är nog inga problem.

    Ser fram emot att få telefonen nu, bytte skärm på min mi note 10 pro och touchen är tyvärr inte alls som man förväntar sig... Men den bör väl komma om nån vecka.
    Uppdaterar när jag får den :)
     
    flipp gillar detta.
  4. marcusjj

    marcusjj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2016
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    119
    Jahopp, då började mitt Mocolo skärmskydd lossna i ett hörn igår. Bestämde mig för att riva bort hela skyddet. Jag har fått uppfattningen om att uv lim ska sitta stenhårt och vara svårt att få bort, men jag fick under en nagel och lyfte hela skyddet utan att det ens gick sönder :( nu orkar jag inte klabba mer utan kör utan skärmskydd
     
    flipp gillar detta.
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kör fortfarande det fabriksmonterade skyddet även om det lossnat lite i ena hörnet. Egentligen är jag mest förtjust i att köra utan skydd men avvaktar nog tills det lossnat mer.
     
    marcusjj och Jappse gillar detta.
  6. Mickekop1

    Mickekop1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2022
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4
    Jaha, då så, då har jag beställt en 11 Pro, I grönt och med 12GB/256GB. Skilde ju bara en 5-hundring i pris...
    Det blev från TradingSchenzen. Beställde även en trådlös bordsladdare (Xiaomi) och ett Nillkin skal. Nu får vi väl se hur lång väntan det blir.
    Tycker att den här "backtap"-funktionen verkar rätt smidigt, nån som kan bekräfta att det finns på 11 Pro? Den finns iallafall på vanliga 11 och 11T Pro.
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Den finns på min 11 Pro med Xiaomi EU Weekly. Gissar att det är en funktion som finns på alla telefoner med nya versionen av MIUI. Hade faktiskt aldrig hört talas om den innan ditt inlägg men testade att aktivera den nu och den var inte så dum. Smidigt för att t.ex. stänga av ljudet från ringsignaler och notifikationer (tyst läge).

    Mi 11x Back Tap Feature Like IPhone #shorts - YouTube

    Eftersom tradingshenzhen verkar ha stängt t o m 15/2 lär det nog dröja innan din telefon är framme.
     
  8. zezzy

    zezzy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Där sitter alltså ett skydd på från början? Har haft min sen oktober och varit irriterad på alla repor... Men så kollade jag lite extra o såg att det sitter nåt skydd på (ser det ut som). Hur får man bort det? Mitt sitter verkligen fast...
     
  9. marcusjj

    marcusjj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2016
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    119
    Mitt satt riktigt dåligt. Var bara att pilla bort i ena hörnet och dra bort med fingrarna. Satt som en lös klisterlapp
     
  10. zezzy

    zezzy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Där ser man. Jag känner mig mest korkad för att jag inte sett det innan. Var redo att skicka den på reperation
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Skumt. För mig var det uppenbart från start att det satt ett skydd på skärmen. Låter konstigt att du inte sett det. För mig har det blivit luftbubblor på sidorna också med tiden, men kanske beror på att jag inte hanterar min telefon så varsamt. Du får testa att använda naglarna och dra/skrubba. Möjligtvis använda en hårtork och värma upp platsen om den inte går att få loss.
     
  12. zezzy

    zezzy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Jag har inte kollat så noga
    Haha. Jag är kvinna så jag har inte granskat den så noga :P
    Men tack för hjälpen!
     
  13. Mickekop1

    Mickekop1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2022
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    4
    Då har min telefon skickats! Till och med före den utannonserade nyårsledigheten var slut!
     
    marcusjj och flipp gillar detta.
  14. holyjoe

    holyjoe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    518
    Telefon:
    Huawai P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawai P30 Pro
    marcusjj gillar detta.
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    holyjoe gillar detta.
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har testat nästan alla flaggskepp som släpptes 2021 och håller Mi 11 Pro som den näst bästa, enbart slagen av Pixel 6 Pro. Har både OP9Pro och Mi 11 Pro och tycker 11 Pro slår den rätt lätt. Bättre kameror (förutom vidvinkel), bättre haptik och bättre skärm på 11 Pro.

    På grund av att andrahandsvärdet är så löjeväckande dåligt på 11 Pro väljer jag dock att behålla den och sälja Pixeln. Pixeln är värd minst dubbelt så mycket begagnad trots att den bara är en något bättre telefon. Att sälja en 11 Pro i nyskick för 3000 kr är som att kasta pärlor till svin... ;)
     
    bernard och marcusjj gillar detta.
  17. Paltkoma

    Paltkoma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2022
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Ja jag skulle gärna köpa en 11 Pro för 3000 bagare. :P Ligger de verkligen så pass lågt? Finns en på Tradera nu för 3800 kr, men då är den hemkommen från Kina först i början av året så kanske är rätt okej kurs ändå?
    Jag förstår att kameran är grym, skärmen likaså, så en begagnad 11 Pro kanske är ett bättre köp än en ny Realme GT Neo 2 för 2800 kr...?
    Vel-Pelle... Blir så less på att jag läggo ned en massa menlös tid på att jämföra telefoner på nätet...! o_O:D
     
    Last edited: 29 apr 2022
  18. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Den på tradera är ju varianten med 256GB så det är ett kanonpris.

    Har haft GT Neo 2 och Mi 11 Pro är väldigt mycket bättre på alla plan. Går inte att jämföra.
    Det bästa med Mi 11 Pro är skärmen, byggkvaliteten och haptiken som gör att telefoner som Xiaomi 11T och Neo 2 känns mediokra i jämförelse. 11 Pro känns mer som S20/S21 Ultra. Kameran är riktigt bra men inte i klass med t.ex. Pixel 6 / 6 Pro utifrån mina preferenser men det kan man inte begära. Slår ändå de flesta andra flaggskepp från 2021 även kameramässigt.
     
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Om jag ska säga något kritiskt om Mi 11 Pro är det att flytet inte är perfekt. Kan vara en del lagg och stutter och graden av lagg kan variera en del mellan vilken version av Xiaomi EU man ligger på. Vill man åt samma flyt som t.ex. Pixel 6 Pro lär man bli besviken. Tyckte nog även OP9Pro flyter bättre. En annan nackdel är det saknas lite skärpa när man fotar med huvudkameran. Tror faktiskt Mi 11 Ultra har bättre skärpa trots samma bildsensor. Huvudkameran på Mi 10 Ultra har också bättre skärpa. Vet inte om Xiaomi kör med mer påkostad optik på Ultra-varianterna eller vad det beror på. Kör man gcam får förbättras detta en del dock. 10 Ultra har väl ungefär samma andrahandsvärde som 11 Pro och det är nog hugget som stucket vilken som är att föredra. Lite bättre kamera på 10 Ultra men 11 Pro har en bättre skärm och ligger mycket bättre i handen (plus bättre bandstöd). 11 Ultra ser jag själv inte som ett alternativ då den är alldeles för stor, tung och klumpig.
     
  20. Paltkoma

    Paltkoma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2022
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag tackar för ett så ingående svar. :) Ja men då är det bara att vi går in och budar då... ;)
    Jo det är väl alltid nånting som inte är helt hundra ens på en flaggskeppsmodell. En 11 Pro är nog "för bra" för mig egentligen, ändå så vill ju även jag ha så bra skärm och kamera som möjligt och att köpa begagnat kan ju vara ett kap många gånger.
    Vi får se, jag lär nog bli rätt nöjd vilket som då jag går från en LG V40 och jag tror att Neon med en skaplig gcam kan skaka fram rätt hyfsade bilder den också, om än i en lägre division. Med en sådan huvudsensor så borde ju Xiaomin spela i den absolut högsta divisionen. Tack igen!
     
    flipp och bernard gillar detta.