Problem: Oneplus buds pro, problem eller trasiga?

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Kajlie, 1 feb 2022.

  1. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Hej!

    Har haft ett par Buds pro sen i början på december. Har funkat bra men dom har alltid buggat lite. Nu på senaste så har dom flippat ur helt och jag får inte rätt på dom igen.
    Sätter du i lurarna så påstår appen att man inte har lurarna i öronen och då går inte Anc att få igång. Det är också ett jäkla whitenoise som gör att man får huvudvärk. Ibland hjälper det om man tar ner dom i laddningsetuiet igen och tar upp dom. Men det fungerar inte i 8/10 fall.
    Är det någon som har samma problem eller borde jag skicka in dom på garantin?
     
  2. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte dessa lurar men med tanke på problemet du beskriver så hade jag kollat om det går att uppdatera mjukvaran i dom. (På vissa tillverkares modeller så går det).
    Går det inte eller om felet kvarstår så hade jag skickat in dom på garanti.
     
  3. Droid_296

    Droid_296 Guest

    Har haft liknande problem. När jag sätter i dom och öppnar HeyMelody, så tuggar det bara med försök att ansluta - även fast de rent praktiskt är kopplade och ljudet går ut i budsen.
    Håller jag däremot etuiet öppet när jag sätter i budsen i öronen så är HeyMelody snabb på att visa connection.

    whitenoise som du, ts beskriver, märker även jag av men inte i någon stor utsträckning.
    Blir whitenoise när man satt in första budsen i ena örat. När man sätter i den sista, så försvinner whitenoise för mig. Vad det beror på har jag ingen aning.
     
  4. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Ja, jag har aldrig problem med att dom inte ansluter det gör dom typ alltid. Men HeyMelody påstår att jag inte har dom i öronen så det går inte att få igång ANC. Plus att det där förbannade whitenoise ljudet är där så fort det inte finns något annat ljud. Typ om man lyssnar på musik försvinner det, men så fort någon inte pratar typ i en podd så kommer det direkt. Jag går ofta med lurarna i utan att ha något igång på mitt jobb men det är helt omöjligt med det pipandet.
    Dom är uppdaterade till senaste firmware.
     
  5. Droid_296

    Droid_296 Guest

    Då är det något som är fel, tycker jag.
    Personligen hör jag bara whitenoise tills båda sitter i varsit öra. Om jag lyssnar på musik och pausar musiken, eller när det blir tyst mellan låtarna så har jag inget whitenoise iaf.

    Har du aktiverat i HeyMelody att du ska kunna skifta mellan NC och övriga lägen? För då skiftar du lägen med tryck. Jag testade nyss både när de sitter i öronen, och även när jag håller dom i handen & kan skifta mellan NC och andra lägen.
     
  6. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    Ja det går inte att ändra om man pinchar på luren. Då får det bara att ändra mellan Off och Transparent.
    Så jag antar att det är något fel på dom då.
     
  7. Droid_296

    Droid_296 Guest

    Har du testat större/mindre silikonpluppar? Om det kanske hjälper att få lurarna att förstå att de sitter i öronen.