Samsung Galaxy S21 - rätt version för SE

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av BrorSnor, 9 feb 2022.

  1. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    346
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hej,

    Jag såg för ett tag sedan nån som klagade på en billigare online-affär här i SE som sålde telefoner importerade från Polen (tror jag det var) och det framgick inte tydligt på sidan. Kommer inte ihåg vilken affär eller vilken telefon tyvärr.
    Men i alla fall, saken var den att folk klagade på detta då den telefonen(erna?) inte fungerade fullt ut för de inte var för svenska marknaden. Kommer tyvärr inte heller ihåg vad det var som inte fungerade.

    Men till den egentliga frågan, om man skall köpa en korrekt Galaxy S21 som är avsedd för svenska marknaden och inget annat, är det då den där tillverkarens modellnummer står som: SM-G991B/DS (alt. SM-G991BZVDEUB, är det färgen inblandat här på nåt sätt?).
    Nån som vet om det är korrekt version?

    Söker jag på det modellnumret verkar det som att många försäljare har det så jag gissar på att det är korrekt men tänkte kolla för säkerhets skull. :)
     
  2. BrorSnor

    BrorSnor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2013
    Inlägg:
    539
    Mottagna gillanden:
    346
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Hittade det, det var Telefonshoppen och telefoner importerade från Polen eller Tyskland och Samsung Pay som inte fungerade på grund av det (enligt omdömena).

    Telefonshoppen.se